پیشتازی هلال‌احمر قزوین در اقدامات بشردوستانه

رئیس سازمان جوانان هلال‌احمر کشور گفت: استان قزوین در برنامه‌های بشردوستانه پیشرو عمل کرده است و امیدواریم بتوانیم برنامه‌های ملی را با کمک جوانان جمعیت هلال‌احمر قزوین به‌خوبی اجرا کنیم.

محمد گلفشان روز شنبه ۵ آذر ۱۴۰۱ در همایش گرامیداشت و تجلیل از جوانان بشردوست استان‌قزوین به مناسبت فرارسیدن هفتاد و پنجمین سالروز تأسیس سازمان جوانان جمعیت هلال‌احمر اظهار کرد: جوانان هلال‌احمر در ایام کرونا خدمات ارزنده‌ای ارائه کردند و در نجات جان انسان‌ها و پیشگیری از گسترش بیماری بسیار نقش‌آفرین بودند که باید از زحمات آن‌ها قدردانی کنیم.

وی اضافه کرد: استان قزوین در برنامه‌های بشردوستانه پیشرو عمل کرده است و امیدواریم بتوانیم برنامه‌های ملی را با کمک جوانان جمعیت هلال‌احمر قزوین به‌خوبی اجرا کنیم. همچنین پیشکسوتان و بازنشستگان جمعیت هلال‌احمر نیز نقش مهمی در پیشبرد برنامه‌های هلال‌احمر داشته‌اند که زحمات آن‌ها جای تقدیر دارد و تلاش خواهیم کرد از تجارب آن‌ها همچنان استفاده کنیم.

این مسئول با تأکید بر مهربانی و حسن خلق جوانان جمعیت در خدمت‌رسانی به مردم، افزود: نیروهای این جمعیت همواره مهربان بوده و هستند و تلاش می‌کنند بامحبت اهداف بشردوستی را ترویج کنند.

گلفشان ادامه داد: نعمات الهی قابل‌شمارش نیست اما خداوند در قرآن از متاع قلیل یادکرده و نعمت بزرگ و عظیم را همان خلق پیامبر اعلام کرده چون یکی از مهم‌ترین خصوصیات پیامبر مهربانی است که بدون آن نمی‌توان در این نهاد خدمت کرد.

کاشت بذر مهر و دوستی و بشردوستی در قزوین 

حسین خوئینی‌ها، سرپرست جمعیت هلال‌احمر استان قزوین نیز در ادامه این مراسم گفت: بذر مهر و دوستی و بشردوستی وامداد و نجات را باید در جمعیت بکاریم و با رعایت دستورالعمل تعیین‌شده در جذب و آموزش و نگهداری داوطلبان جدی‌تر عمل کنیم.

وی گفت: در تلاش هستیم که بذر مهر و دوستی و آنچه در شعار جمعیت هلال‌احمر عنوان‌شده را در زمین جوانان بکاریم تا از ظرفیت‌های آنان استفاده شود و شاهد رویش‌های بالنده‌ای از این سرمایه‌های انسانی باشیم.

این مسئول افزود: رشد و جذب جوانان از  برنامه و اساسنامه مهم جمعیت هلال‌احمر است تا بتوانیم در تربیت، آموزش، جذب و نگهداری نیروی جوان موفق عمل کنیم.

وی عنوان کرد: موضوع مهم معرفی، آموزش و غنی‌سازی به‌طورجدی است که در این حوزه نیز قصد داریم با دستورالعمل‌های بومی روبه‌جلو حرکت کنیم.

سرپرست سازمان هلال‌احمر قزوین افزود: خوشبختانه بومی‌سازی دستورالعمل‌ها همواره در قزوین موردتوجه قرارگرفته است و در این حوزه موفق عمل کرده‌ایم.

خوئینی عنوان کرد: ما پذیرای نظرات جوانان هستیم تا با کمک این قشر از جامعه برنامه‌ریزی کنیم چراکه قطعاً استفاده از ظرفیت‌های جوانان نتایج خوبی را رقم خواهد زد و رهبر معظم انقلاب نیز دراین‌باره فرموده‌اند جوانان پیشران پیشرفت کشور هستند.

این مسئول در پایان با اشاره به تبریک هفته بسیج تأکید کرد: بسیج با درایت و دوراندیشی امام خمینی (ره) تشکیل شد و جایگاه آن در گام دوم انقلاب با درایت رهبر معظم انقلاب مشخص‌شده است، ما نیز در این ریل‌گذاری قدم برمی‌داریم.

انتهای پیام

  • شنبه/ ۵ آذر ۱۴۰۱ / ۱۴:۴۴
  • دسته‌بندی: قزوین
  • کد خبر: 1401090502936
  • خبرنگار : 50553