مسئول فرهنگی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان مطرح کرد:

رسانه‌های دیجیتال، عاملی برای عقب نشینی کتاب

مسئول فرهنگی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان شمالی گفت: امروزه رسانه‌های دیجیتال موجب عقب نشینی کتاب شده است.

نرگس برهمند، در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به اینکه امروزه رسانه‌های دیجیتال تا حدود زیادی موجب عقب نشینی و عدم خروج کتاب از قفسه کتابخانه‌های خصوصی و عمومی شده است، اظهار کرد: دانلود الکترونیکی کتاب، دریافت اطلاعات از طریق فیلم، تصویر و رسانه‌های مجازی مانعی برای خرید کتاب و مطالعه آن در جامعه ایجاد کرده است.

وی ادامه داد: در رابطه با مطالعه و کتابخوانی کودکان باید والدین بسترهای مناسب را برای کودکان فراهم کنند و با راهنمایی فرزند خود، آن‌ها را به این امر ترغیب کنند.

وی تصریح کرد: حضور کودکان در فضاهای کتابخانه‌ای به بهانه‌های مختلف و ارتباط کودک با کتاب‌های جذاب موجب می‌شود کودکان جذب خواندن کتاب و کتابخانه شود که این امر نتایج خوبی را به دنبال دارد.

مسئول فرهنگی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان شمالی گفت: همچنین عضو شدن در کانون پرورش فکری استان که علاوه بر کتابخوانی و آشنایی کودک با کتاب‌های مختلف برنامه‌های فرهنگی و هنری دیگری نیز توسط کارشناسان مجرب برای کودکان و نوجوانان ارائه می‌شود، در جذب کودکان به مطالعه کتاب مؤثر است.

برهمند کرد: مربیان مجرب با شناسایی خلاقیت و سلیقه این قشر می‌توانند در شکوفایی استعدادهای آن‌ها نقش بسزایی داشته باشند.

وی اضافه کرد: همچنین این نهاد با استفاده از کتابخانه‌های سیار به مناطق مرزی و صعب العبور استان  رفته و برای کودکان و نوجوانان این مرز و بوم خدمات کتابخانه‌ای ارائه می‌کند.

مسئول فرهنگی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان شمالی در پایان بیان کرد: خراسان شمالی ۲۰ مرکز کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان شامل ۱۰ مرکز ثابت و ۱۰ مرکز سیار دارد که ۴ هزار نفر در آن‌ها عضویت دارند.

انتهای پیام

  • چهارشنبه/ ۲ آذر ۱۴۰۱ / ۰۹:۳۲
  • دسته‌بندی: خراسان شمالی
  • کد خبر: 1401090200872
  • خبرنگار :