مدیرکل بهزیستی خراسان شمالی:

گویاسازی اتوبوس های عمومی در دستور کار شهرداری بجنورد قرار گیرد

مدیر کل بهزیستی خراسان شمالی گفت: گویاسازی اتوبوس های عمومی در دستور کار شهرداری بجنورد قرار گیرد.

محسن توحیدی مقدم در جلسه علنی شورای اسلامی شهر بجنورد با اشاره به اینکه نابینایان یکی از اقشار جامعه هستند که حق استفاده از خدمات شهری را دارند، تاکید کرد: گویا سازی اتوبوس های شهری برای اعلام مسیرها یکی از روش هایی است که این افراد می توانند از خدمات ارائه شده استفاده کنند.

وی با بیان اینکه این اداره کل در این استان بیش از ۱۱۳ هزار نفر را تحت پوشش قرار دارد، اظهار کرد: تعداد خانوارهای تحت پوشش این اداره کل در خراسان شمالی ۴۲ هزار خانوار است که ۲۵ هزار خانوار از این تعداد در بجنورد سکونت دارند.

توحیدی مقدم با اشاره به اینکه ۱۸ هزار خانوار معلول در این استان زندگی می کنند، افزود: قرار بر این شد تا حدفاصل خیابان ۱۷ شهریور تا امیریه در بجنورد به عنوان پایلوت جهت مناسب سازی قرار گیرد و تقاضا داریم برای استفاده معلولین از آن، این پروژه تکمیل شود.

وی ادامه داد: ۲۹۴ واحد مسکونی معلولان در منطقه گلستان شهر ساخته شده است که اقداماتی همچون دیوارکشی، محوطه سازی و زیرسازی انجام شده و درخواست داریم به منظور تسهیل در رفت و آمد معلولان، آسفالت آن منطقه نیز به زودی انجام شود.

این مقام مسئول تصریح کرد: در حال حاضر ۱۰.۴ درصد جمعیت استان سالمند است که تا سال ۱۴۳۰ این تعداد به ۲۵ درصد می رسد بنابراین برای استفاده بهتر خود ما که روزی به دوره سالمندی خواهیم رسید نیز باید به امر مناسب سازی خیابان، معابر و کوچه ها توجه جدی داشته باشیم.

وی با طرح این سوال خاطرنشان کرد: مناسب سازی برای جامعه معلولان در شهر بجنورد چقدر بوده که به عنوان مثال یک فرد ویلچیرنشین بتواند از دستگاه خودپرداز استفاده کند؟

مدیرکل بهزیستی خراسان شمالی گفت: در حال حاضر در بجنورد ۱۵ مرکز مثبت زندگی، ۷ مرکز ایتام، یک شیرخوارگاه و کمپ ماده ۱۶ وجود دارد.

انتهای پیام

  • دوشنبه/ ۳۰ آبان ۱۴۰۱ / ۱۵:۵۰
  • دسته‌بندی: خراسان شمالی
  • کد خبر: 1401083021090
  • خبرنگار : 50046