معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش استان خبر داد:

درخشش دانش آموزان خراسان شمالی در پویش «سوگواره احلی من العسل»

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش خراسان شمالی از درخشش دانش آموزان بجنورد و شیروان در پویش ملی «سوگواره احلی من العسل» خبر داد.

محمد عقیقی، در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به اینکه دو دانش آموز بجنوردی و شیروانی در پویش ملی «سوگواره احلی من العسل» منتخب شدند، اظهار کرد: فاطمه رمضانی از بجنورد و مرتضی دوستدارمقدم از شیروان موفق به کسب رتبه منتخب کشوری در پویش کشوری سوگواره احلی من العسل شدند.

وی ادامه داد: سوگواره احلی من العسل هر ساله نظر به توصیه‌های مقام معظم رهبری خطاب به جوانان و نوجوانان در بیانیه گام دوم مبنی بر لزوم برجسته کردن ارزش‌های معنوی از قبیل اخلاص، ایثار، گذشت و شجاعت و دیگر خلقیات نیکو، درجهت بزرگداشت شهدای نوجوان و جوان کربلا به ویژه قاسم بن الحسن و تجلیل از مقام ۳۶ هزار دانش آموز شهید دوران دفاع مقدس همچون شهید فهمیده برگزار می‌شود.

عقیقی اضافه کرد: این پویش با تأکید بر نقش الگویی این شهدا در روز ششم محرم که به نام قاسم بن الحسن نامگذاری شده، به صورت گردهمایی متمرکز هیأت‌های مذهبی دانش آموزان پسر در بقاع متبرکه، مصلی ‌ها، مساجد جامع، یا در مراکز شاخص شهرها و مناطق سراسر کشور با همکاری آموزش پرورش، اوقاف و امورخیریه، صدا و سیما و اتحادیه انجمن اسلامی برگزار می‌شود.

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش خراسان شمالی افزود: این پویش در رشته‌های پادکست، خطابه، نماهنگ، مداحی، نقاشی و عکس نیز برگزار شده که فاطمه رمضانی در رشته خطابه از دبیرستان نمونه حافظیه بجنورد و مرتضی دوستدارمقدم در رشته پادکست از شهرستان شیروان موفق به کسب رتبه منتخب کشوری شدند.

انتهای پیام

  • یکشنبه/ ۲۹ آبان ۱۴۰۱ / ۱۳:۴۴
  • دسته‌بندی: خراسان شمالی
  • کد خبر: 1401082920148
  • خبرنگار :