ناصر چمنی در گفتوگو با ایسنا، درباره حضور کسب و کارهای مجازی در پلتفرمهای داخلی و فراهم کردن شرایط حضور کسب و کارهای اینترنتی در سکوهای داخلی ابراز عقیده کرد و گفت: شخصا معتقدم که آمدن کسب و کارهای مجازی از پلتفرمهای خارجی مثل واتساپ و اینستاگرام به پلتفرمهای ایرانی و داخلی خوب است و باید به این سمت برویم و مثل کشورهای دیگر دنیا در حوزه فروش آنلاین و پلتفرم های مجازی حرفی برای گفتن داشته باشیم.
وی با طرح این پرسش که تا کی باید وابسته اینستاگرام و واتساپ و تلگرام باشیم؟ ادامه داد: چرا ما نباید در حوزه پلتفرمهای داخلی جایگاهی نداشته باشیم، در حالی که در بسیاری از موضوعات علمی و پزشکی و دانش بنیان سرآمد هستیم؟ آنچه مسلم است باید زیرساختها را فراهم کنیم و سرعت اینترنت را در داخل برای صاحبان مشاغل اینترنتی بهبود ببخشیم. مطمئنا صاحبان کسب و کارها دوست دارند که بازار کار خود را در جایی توسعه بدهند که علاوه بر امنیت با قطع مکرر اینترنت مواجه نشود و اگر یقین حاصل کنند که پلتفرمهای داخلی چنین شرایط و مزیتهایی را دارد به جای آنکه از سر ناچاری به پلتفرم خارجی روی آورند، بازار کار خود را در داخل دنبال خواهند کرد.
این فعال حوزه کار تصریح کرد: چرا کسب و کارهای داخلی ما با قطع اینستاگرام باید دچار مشکل شوند و کاسبی آنها بخوابد؟ اگر زیرساختها برای توسعه و تجهیز پلتفرمهای ایرانی فراهم باشد، صاحبان کسب و کارها فروش آنلاین و بازار کارشان را با خیال آسودهتری به این پلتفرمها انتقال میدهند و دیگر نگران به هم خوردن بازار کار و از دست دادن مشتریان و قطع اینترنت نخواهند بود.
چمنی با تاکید بر ضرورت اعتمادسازی درباره پلتفرمهای داخلی اظهار کرد: با توجه به اینکه تا پیش از این پلتفرمهایی مثل تلگرام و واتساپ برای ارائه خدمات اینترنتی نداشتهایم بیشتر کسب و کارها ناچار از پلتفرمهای خارجی استفاده کردند. شاید پلتفرمهای داخلی توان رقابت با اینستاگرام یا نظایر آن را در حال حاضر نداشته بشند ولی این دلیل نمیشود که خودمان را به این جایگاه نرسانیم و رقابت نکنیم. باید به تدریج کیفیت و قابلیتهای این پلتفرم ها را افزایش داد و به روز کرد تا مردم با اعتماد و اطمینان بیشتری به سمت شبکه های اجتماعی و پیام رسانهای داخلی بروند.
وی در پایان گفت: معتقدم همچنان که در دوران کرونا مردم توانمندی خود را در استفاده از فضای مجازی برای ادامه کسب و کار نشان دادند و فروشگاههای اینترنتی بسیاری شکل گرفت، اکنون نیز میتوانند با تکیه بر توانمندیهای داخلی مسیر کسب و کار خود را دنبال کنند، لذا معتقدم پلتفرمهای داخلی با استقبال مردمی مواجه خواهند شد و این منوط به گذر زمان خواهد بود.
انتهای پیام