همزمان با هفته کتاب و کتابخوانی؛

کافه کتاب "سلام" میزبان دختران فرهیخته "دبیرستان سما" گنبدکاووس

دانش آموزان دختر دبیرستان دوره اول "سما گنبدکاووس" به مناسبت هفته کتاب و کتابخوانی با حضور در "کافه کتاب سلام" ضمن گفت و گو پیرامون موضوعات مرتبط با کتاب به مطالعه و خرید کتاب پرداختند.

در روزهایی که شاید بسیاری از مدارس در گیر و دار حواشی و البته ورود بیماری آنفلوآنزا رشته امور و تدبیر حرکت کشتی تعلیم و تربیت را در فضایی نامعلوم و بعضا برآمده از هیجان می بینند، هستند مدارس و مسئولانی که تلاش می کنند با اقدامات ایجابی و با نگاهی بلند مدت از فرهنگ و هنر به عنوان ابزارهای نرم و موثر برای اعتلای مدرسه که نخستین سنگر تربیتی بعد از خانواده است بهره ببرند.

از این رو با تاکیدات مکرر و چندباره رهبر معظم انقلاب مبنی بر سوق دادن نوجوانان و جوانان به سمت کتابخوانی و افزایش سرانه مطالعه در جامعه مسئولان دبیرستان متوسطه دوره اول سما گنبدکاووس در اقدامی جالب در هفته کتاب و کتابخوانی دانش آموزان خود را برای مطالعه و تهیه کتابهای فاخر فرهنگی، هنری، تاریخی و ادبی به مکانی بکر و جذاب با عنوان کافه کتاب سلام اعزام کردند. 

مکانی دنج، زیبا، سرشار از المانهای فرهنگی و هنری و ترکیبی از فضای سرو و ارائه برخی نوشیدنی ها و خوردنی ها به عنوان غذای جسم و ارائه بهترین کتابها به عنوان غذای روح که البته میزهای تخصصی نقد و گفت و گوی کتاب و بازی های فکری را نیز نباید از قلم‌ انداخت. 

به گزارش ایسنا؛ کافه کتاب سلام نخستین مرکز فرهنگی هنری گنبدکاووس بود که در سالهای گذشته فارغ از نگاه ها و گرایشات سیاسی با هدف تبدیل شدن به پاتوق کتابخوانان و فعالین فرهنگی و هنری گنبدکاووس راه اندازی شد و امروز به میعادگاه بسیاری از نشست های تخصصی فرهنگی، ادبی، تاریخی و اجتماعی با هدف مساله یابی و حل مساله در این شهرستان تبدیل شده است.

انتهای پیام

  • پنجشنبه/ ۲۶ آبان ۱۴۰۱ / ۰۹:۰۷
  • دسته‌بندی: گلستان
  • کد خبر: 1401082618162
  • خبرنگار : 50477