هدف اصلی راه‌اندازی «بازار آب قزوین» چیست؟

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین گفت: هدف اصلی از راه‌اندازی «بازار آب» ارتقای بهره‌وری و افزایش ضریب تبدیل آب به درآمد و جلوگیری از هدررفت آب است و جهاد کشاورزی به عنوان یکی از دستگاه‌های متولی در این امر، از همه ظرفیت خود برای تحقق این هدف بهره خواهد گرفت.

رضا افلاطونی درخصوص مصرف آب در حوزه کشاورزی اظهار کرد: آب مورد استفاده در بخش کشاورزی قابلیت فروش و نقل‌وانتقال ندارد به این معنا که آب کشاورزی قزوین قابل فروش به سایر بخش‌ها نیست، چراکه حفظ امنیت غذایی جامعه خط قرمز ما بوده و یک مقوله حیاتی به شمار می‌رود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین در ادامه تصریح کرد: در طرح «بازار آب» نقل و انتقال آب کشاورزی به سایر بخش‌ها مانند از دامداری به زراعت یا از زراعت به حوزه باغبانی ایرادی ندارد.

وی بیان کرد: هدف اصلی از راه‌اندازی «بازار آب» ارتقای بهره‌وری و افزایش ضریب تبدیل آب به درآمد و جلوگیری از هدررفت آب است و جهاد کشاورزی به عنوان یکی از دستگاه‌های متولی در این امر، از همه ظرفیت خود برای تحقق این هدف بهره خواهد گرفت.

این مسئول تصریح کرد: اولویت مصرف آب کشاورزی با الگوی کشت تعیین شده و برای محصولات اساسی و مهم نظیر گندم، جو و ذرت و کلزا است.

افلاطونی با اشاره به اینکه براساس آخرین آمارها، ۸۸ درصد آب استان قزوین در بخش کشاورزی به مصرف می‌رسد، گفت: مقدمات اجرای طرح بازار آب از سوی شرکت آب منطقه‌ای قزوین پیگیری می‌شود.

بنا بر اعلام روابط عمومی جهاد کشاورزی قزوین، استان قزوین دارای ۴۸۹ هزار هکتار اراضی زراعی بوده و ۸۰ هزار بهره‌بردار نیز در بخش کشاورزی فعالیت دارند.

انتهای پیام

  • چهارشنبه/ ۲۵ آبان ۱۴۰۱ / ۱۱:۵۸
  • دسته‌بندی: قزوین
  • کد خبر: 1401082517529
  • خبرنگار :