مدیر عامل شرکت گاز استان:

۱۱۲۹ واحد صنعتی در کردستان به شبکه سراسری گاز طبیعی متصل شده است

مدیر عامل شرکت گاز کردستان گفت: تاکنون ۱۱۲۹ واحد صنعتی مشمول مصوبه شورای اقتصاد در این استان از نعمت گاز طبیعی برخوردار شدند.

احمد فعله گری، رونق صنعت را نشانه توسعه هر استان ذکر و اظهار کرد: کاربرد دوگانه گاز طبیعی به‌عنوان سوخت و خوراک صنایع، نقش محوری گاز در صنعت را برجسته‌تر می‌سازد.

وی با اشاره به اینکه یک هزار و ۸۲۸  واحد صنعتی استان مشمول قانون مصوبه شورای اقتصاد شدند، افزود: این تعداد واحد در مجموع سالانه مصرف کننده ۵۰ میلیون لیتر فرآورده های نفتی بودند که با گازدار شدن یک هزار و ۱۲۹ واحد صنعتی در مصرف سالانه ۴۵ میلیون و ۱۴۰ هزار لیتر سوخت های مایع صرفه جویی می شود.
وی با اشاره به اینکه در سال تولید، پشتیبانی ها و مانع زدایی ها با گازرسانی به ۱۱۲۹ واحد صنعتی ۸۹درصد حجم جایگزینی گازطبیعی به جای سوخت های مایع محقق شده گفت: با تحقق اهداف پیش بینی شده سال جاری، گام های اساسی برای دستیابی به جهش تولید برداشته می شود و سالانه در مصرف چهارمیلیون لیتر سوخت های مایع صرفه جویی خواهد شد و حجم جایگزینی به ۹۱ درصد خواهد رسید.
مدیر عامل شرکت گاز استان کردستان در ادامه  سخنانش بهره مندی واحدهای صنعتی از انرژی مطمئن و در دسترس  را موجب افزایش تولید و اشتغال زایی دائم ذکر کرد و گفت: در سال جاری تعداد ۱۴۹ واحد تولیدی و صنعتی از نعمت گاز طبیعی بهره مند شده اند که ۵۹ مورد آن را واحدهای جدیدالاحدث تشکیل می دهد.
فعله گری یادآور شد: پروژه هایی که در بخش گازرسانی به واحدهای صنعتی فعال است تا پایان سال چاری تعداد ۱۲۰ واحد دیگر به چرخه مصرف کنندگان گاز طبیعی می پیونند.

انتهای پیام

  • سه‌شنبه/ ۲۴ آبان ۱۴۰۱ / ۰۹:۵۰
  • دسته‌بندی: کردستان
  • کد خبر: 1401082416494
  • خبرنگار :

برچسب‌ها