وزیر جهاد کشاورزی عنوان کرد:

به لحاظ ذخایر استراتژیک هیچ کمبود و دغدغه‌ای در محصولات اساسی و راهبردی کشور نداریم

وزیر جهاد کشاورزی بیان کرد: در حوزه ذرت علوفه‌ای و غلات راهبردی افزایش تولید داشتیم لذا به لحاظ ذخایر استراتژیک هیچ کمبود و دغدغه‌ای در رابطه با محصولات اساسی و راهبردی در کشور نداریم.

آیت الله حسین نوری همدانی در دیدار با سید جواد ساداتی نژاد وزیر جهاد کشاورزی که امروز ۲۳ آبان‌ماه در دفتر معظم‌له برگزار شد، مسئله کشاورزی را بسیار مهم دانست و گفت: مجموعه جهاد کشاورزی در سفره های مردم شریک است، لذا مسئولیت بسیار مهمی را به عهده گرفته است.

آیت الله نوری همدانی با بیان این که سفره غذای مردم باید به لحاظ کیفیت در بهترین شرایط باشد، تصریح کرد: زحمت اصلی در حوزه تولید محصولات کشاورزی متوجه کشاورزان است لذا باید بیشترین سود سهم کشاورزان باشد.

وی خطاب به وزیر جهاد کشاورزی بیان کرد: همواره سعی داشته باشید که مردم را راضی نگه دارید سابقا هر منطقه ای خود مرکزی بود اما امروز کل دنیا یک مرکز شده است ما نیز در برابر خود دشمنان فراوانی داریم لذا باید با نقشه درست حرکت کنیم تا اسلام عملی شود.

آیت الله نوری همدانی با بیان اینکه از مهم ترین عوامل عقب ماندگی فقر است، افزود: فقر مردم باید مرتفع شود، در کشور نباید فقر، ظلم و جهل وجود داشته باشد.  

در ادامه این دیدار سید جواد ساداتی نژاد وزیر جهاد کشاورزی بیان کرد: در حوزه ذرت علوفه‌ای و غلات راهبردی افزایش تولید داشتیم لذا به لحاظ ذخایر استراتژیک هیچ کمبود و دغدغه ای در رابطه با محصولات اساسی و راهبردی در کشور نداریم و برخی از ذخایر ۶۰ درصد از میانگین ها بیشتر است.

به گزارش ایسنا، وی تغییرات اقلیمی را مورد توجه قرار داد و گفت: از مهرماه امسال الگوی کشت را بر اساس اقلیم و منابع آبی به همه استان ها ابلاغ کردیم لذا یارانه‌ی کشاورزی به کشاورزانی که الگوی کشت را رعایت خواهند کرد پرداخت می شود که این مسئله نیاز به حمایت های معنوی و ترویجی دارد.

ساداتی نژاد، ضعف معیشتی کشاورزان را مورد تأکید قرار داد و گفت: کشاورزی قراردادی را در راستای جبران ضعف معیشتی کشاورزان با در اختیار گذاشتن کود و بیمه اجرایی کردیم، لذا میزان تولید در هر هکتار افزایش پیدا می کند.

وی یادآور شد: در هدفمندی یارانه ها همه تلاش ما این بود که پایداری سفره مردم را حفظ کنیم و علی رغم اینکه دامداران و کشاورزان با مشکلاتی مواجه هستند اما تا امروز این پایداری حفظ شده است.

وزیر جهاد کشاورزی تصریح کرد: در خصوص حفظ پایداری منابع آب و خاک به دستور رئیس جمهور اقدامات خوبی انجام شده است.

ساداتی نژاد، بحث مالکیت زمین های کشاورزی را با هدف جلوگیری از تغییر کاربری ها مهم دانست و گفت: از سال ۱۳۹۴ تا ۱۴۰۰ چهار درصد زمین های کشاورزی سند دار شدند اما در سال اول دولت این میزان به ده درصد افزایش پیدا کرد و سعی داریم تا پایان دولت به صورت صد درصدی زمین های کشاورزی سند تک برگی با کاربری کشاورزی داشته باشد.

وی تأکید کرد: هدف ما این است که غذای سالم و پایدار را برای مردم تأمین کنیم و در بحرانی که در حوزه غذا در دنیا وجود دارد کشور ما در این زمینه کمبودی نداشته باشد.

وزیر جهاد کشاورزی با بیان اینکه استان قم به لحاظ تولید محصولات پروتئینی در کشور بسیار اهمیت دارد، افزود: استان قم در زمینه دام سبک یک قطب است، لذا در جلسه‌ای مسائل و مشکلات بهره برداران در حوزه دام را با هدف حل آن‌ها بررسی کردیم.

لازم به ذکر است، وزیر جهاد کشاورزی در سفر یک روزه به قم با شماری از علما و مراجع تقلید قم دیدار و گفت و گو  می کند همچنین امشب در آیین اختتامیه گردهمایی مسئولان حوزه نمایندگی ولی فقیه در وزارت جهاد کشاورزی سخنرانی خواهد کرد.

انتهای پیام

  • دوشنبه/ ۲۳ آبان ۱۴۰۱ / ۱۴:۰۸
  • دسته‌بندی: قم
  • کد خبر: 1401082315988
  • خبرنگار : 50455

برچسب‌ها