پس از رحلت امام جمعه سابق یاسوج صورت گرفت

پیام تسلیت مسئولان و شخصیت‌ها ملی و استانی در پی درگذشت آیت الله حسینی(ره)

مسئولان و شخصیت های مختلف استان کهگیلویه و بویراحمد و کشور در پیام‌هایی جداگانه رحلت جانسوز آیت الله حسینی را تسلیت گفتند.

به گزارش ایسنا،‌ متن برخی از پیام های تسلیت صادر شده از سوی مسئولان و شخصیت های سیاسی به شرح زیر است:

نماینده ولی فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد با ارسال پیامی درگذشت آیت الله سید علی اصغر حسینی را تسلیت گفت.

 متن پیام آیت الله سید نصیر حسینی بدین شرح است؛

انالله و انا الیه راجعون
ارتحال عالم ربانی حضرت آیت الله حاج سید علی اصغر حسینی(رحمة الله علیه) امام جمعه مکرم و محبوب سابق شهر یاسوج با سابقه طولانی در امر مقدس تبلیغ اسلام و معارف الهی و تدریس در حوزهای علمیه و دانشگاه با ۲۶ سال امامت جمعه شهر یاسوج موجب تألم و تأثر همگان گردید.

اینجانب فقدان این شخصیت علمی و معنوی که حقی بزرگ بر مردم استان دارد را به بیت و خانواده ی معظم ایشان و جامعه روحانیت و حوزهای علمیه و مردم ولایت مدار استان تسلیت و تعزیت میگویم و برای آن عالم فرزانه از درگاه حضرت باری تعالی علو درجات وغفران و رحمت واسعه الهی و برای بازماندگان صبر جمیل و اجر جزیل مسئلت می نمایم.

نماینده مردم استان کهگیلویه وبویراحمد در مجلس خبرگان رهبری در پی درگذشت آیت الله حسینی پیام تسلیت صادر کرد.

متن پیام آیت الله سید شرف الدین ملک حسینی بدین شرح است؛

بسم الله الرحمن الرحیم

در پی درگذشت عالم ربانی آیت الله سید علی اصغر حسینی، امام جمعه سابق شهر یاسوج از سوی آیت الله سید شرف االدین ملک حسینی پیام تسلیتی صادر شد.

در این پیام تسلیت آمده است: بسم الله الرحمن الرحیم

انا لله و انا الیه راجعون

إِذَا مَاتَ الْعَالِمُ ثُلِمَ فِی الْإِسْلَامِ ثُلْمَهٌ لَا یَسُدُّهَا شَیْءٌ إِلَی یَوْمِ الْقِیَامَهِ

بعدالحمد و صلوه

ارتحال عالم عامل و روحانی مجاهد حضرت آیت الله آقای سید علی اصغر حسینی(ره) ضایعه جبران ناپذیری برای استان کهگیلویه و بویراحمد و حوزه‌های علمیه جنوب کشور بود.

قریب ۲۵ سال(ربع قرن) در جایگاه امام جمعه به تربیت نفوذ پرداخت و آنچه را خود بدان عمل می‌کرد دیگران را به آن توصیه می‌نمود.

قریب نیم قرن تدریس در دانشگاه و حوزه علمیه در غایت متانت و پای بندی به قواعد تدریس پس از سال‌ها بهره مندی از آیات عظام، چون مرحوم آیت الله العظمی محلاتی و مرحوم آیت الله العظمی ملک حسینی و اعاظم و افاضل علوم دینی در اهواز و شیراز وی را هماره در نظرها در بلندای منزلت یک عالم معلم مهذب قرار می‌داد.

وقار حضورش و نصایح برخاسته از تجربه، اندیشه و علومش بر جان می‌نشست.

فعالیت‌های سیاسی و مجاهدت‌های اجتماعی ایشان همزاد با شکل گیری نهضت اسلامی به رهبری امام راحل رحمت الله علیه بود. استان مردی بزرگ و فرهیخته‌ای سترگ را از دست داد و در سوگ عالمی بزرگ و مرشدی خطیب و واعظی بلیغ به سوگ نشست.

این فقدان مولم را به مردم قدر شناس استان و حوزه‌های علمیه و روحانیت مکرر خصوصاً رهبر معظم انقلاب (دام عظه) و همه ارادتمندان و دلبستگان به ایشان به ویژه اهل بیت بزرگوار آن فقید تسلیت عرض می‌کنم.

از خداوند منان برای آن مرحوم غفران و رضوان مسئلت دارم و برای همگان صبر جمیل و اجر جزیل طلب می‌کنم.

رئیس دانشگاه یاسوج، طی پیامی، درگذشت عالم مجاهد و انقلابی آیت‌الله سید علی اصغر حسینی، امام جمعه سابق شهر یاسوج را به محضر رهبر معظم انقلاب، بیت شریف آن مرحوم و مردم انقلابی استان کهگیلویه و بویراحمد تسلیت گفت.

 در پیام بهاد کرمی آمده است؛

بسم الله الرحمن الرحیم

 وَبَشِّرِ الصَّابِرِینَ الَّذِینَ إِذَا أَصَابَتْهُمْ مُصِیبَةٌ قَالُوا إِنَّا لِلَّهِ وَإِنَّا إِلَیْهِ رَاجِعُونَ

با تأثر و تألم فراوان، درگذشت عالم مجاهد و انقلابی آیت‌الله سید علی اصغر حسینی، امام جمعه سابق شهر یاسوج را به محضر رهبر معظم انقلاب، بیت شریف آن مرحوم و مردم انقلابی استان کهگیلویه و بویراحمد تسلیت عرض می‌کنم.
آن فقید عزیز، مخلصانه به روشنگری در مباحث دینی و بصیرتی می‌پرداخت و در راستای اعتلای آرمان‌های انقلاب اسلامی همچون عدالت و محرومیت‌زدایی تلاش می‌نمود.

از پروررگار متعال برای آن فقید سعید، همنشینی با صالحین و ابرار و برای بازماندگان صبر و اجر مسئلت می‌نمایم.

مدیر کل ورزش و جوانان کهگیلویه و بویراحمد در پیام درگذشت علم جلیل القدر و پرهیزگار حضرت آیت الله حسینی امام جمعه یاسوج را تسلیت گفت .

در متن پیام تسلیت عین الله دهقان مدیر کل ورزش و جوانان کهگیلویه و بویراحمد آمده است :

إِنَّا للّه وإِنّا إِلَیهِ رَاجِعُونَ

درگذشت عالم جلیل القدر و پرهیزگار ،امام جمعه خدوم و انقلابی حضرت حجت الاسلام والمسلمین "سید علی اصغر حسینی " اعلی الله مقامه که عمر شریف خویش را در راه تبلیغ و ترویج فرهنگ غنی اهل بیت (علیهم السلام) سپری نمود را به عموم مردم مومن و عزیز استان کهگیلویه وبویراحمد و همه ارادتمندان آن روحانی بزرگوار و مخصوصا به خاندان محترم و بازماندگان آن مرحوم تسلیت عرض می کنم و علو درجات ملکوتی ایشان را از خداوند متعال مسالت می نمایم.

دکتر محمد غلام نژاد، رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج در پیامی درگذشت آیت الله سید علی اصغر حسینی؛ امام جمعه سابق شهر یاسوج را تسلیت گفت.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی یاسوج؛ در متن این پیام آمده است:

إِنَّا للّه وإِنّا إِلَیهِ رَاجِعُونَ
درگذشت عالم جلیل القدر و پرهیزگار ،امام جمعه خدوم و انقلابی سابق شهر یاسوج "آیت الله سید علی اصغر حسینی" اعلی الله مقامه که عمر شریف خویش را در راه تبلیغ و ترویج فرهنگ غنی اهل بیت (علیهم السلام) سپری نمود را  به عموم مردم مومن و عزیز استان و همه ارادتمندان آن روحانی بزرگوار و مخصوصا به خاندان محترم و بازماندگان آن مرحوم تسلیت عرض می کنم و علو درجات ملکوتی ایشان را از خداوند متعال مسالت می نمایم.

مدیرکل فرهنگ وارشاداسلامی طی پیامی درگذشت عالم مجاهد حضرت آیت الله سید علی اصغر حسینی (ره) امام جمعه سابق یاسوج را تسلیت گفت.

متن پیام امین درخشان بدین شرح هست:

بسم الله الرحمن الرحیم 

موت العالم أشد علی الابلیس من موت ألف عابد.

رحلت عالم نبیل و فقیه جلیل حضرت آیة الله حاج سید علی أصغر حسینی إمام جمعه سابق شهر یاسوج و رئیس شورای فرهنگ عمومی استان موجب حزن و مایه تألم شد. 

ایشان یکی از رسالت های اساسی انبیا ء الهی یعنی عنصر رسای تبلیغ را انتخاب و ارزیابی نمود و اثر تبلیغ را تعلیم و اثر تعلیم را تزکیه دانست و در این مسیر با سخنان جانانه،  معارف و تعالیم اسلام را به جان مردم رساند و در هجرت،جمالت،جمعه،حوزه و دانشگاه و سایر مراکز فرهنگی،اولین فضیلتی را که در نصایح علمی و عمیق،نو و تازه خود، نصیب مستمعان کرد،دعوت به وحدت و اخوت برای ساخت کاخ بلند تمدن اسلامی بود. 

ان شاء الله که با اجداد طاهرینشان محشور شوند.

حجت‌الاسلام قدرت الله خرم روز، مسئول نمایندگی ولی فقیه در بنیاد شهید و امورایثارگران استان کهگیلویه و بویراحمد در پی درگذشت آیت الله حسینی امام جمعه سابق یاسوج پیامی صادر کرد.

متن پیام به شرح زیر است؛ 

خبر ارتحال عالم عامل حضرت ایت الله حاج سیدعلی اصغرحسینی امام جمعه فقدسابق یاسوج باعث تاسف وتالم فراوان گردید.

آن شخصیت بزرگ سراسرعمرشریف وپربرکت خود را در کسب علم ودر راه اعتلای دین و تبلیغ مذهب تشیع سپری کرد و با تدریس درحوزه ودانشگاه ومراکز علمی وتربیت شاگردان برجسته نقش زیادی درترویج دین در منطقه داشت.

فقدان این عالم بزرگ رابه مردم ولایت مدار استان وحوزه های علمیه وهمه ارادتمندان و شاگردان و فامیل و بستگان ایشان و جمیع سادات و مخصوصاهمسرمکرمه و فرزندان ایشان تسلیت عرض نموده و برای آنها صبر و اجرالهی و برای آن عالم ربانی علو درجه ،رحمت ومفغرت الهی خواهانم.

شهرام مهدوی مطلق، فرماندار شهرستان بویراحمد به مناسبت رحلت امام جمعه سابق شهر یاسوج پیام تسلیتی صادر کرد.

متن این پیام به شرح ذیل است:

بسم الله الرحمن الرحیم 

انا لله و انا الیه راجعون 

رحلت جانسوز عالم ربانی و فقیه فاضل، حضرت آیت الله سید علی اصغر حسینی که تمام عمر گرانبهای  خود را یکسره وقف معرفت اندوزی از مکتب اهل بیت علیه السلام و آموزش و تربیت معارف دینی نمودند ،مصداقی از حدیث (إِذَا مَاتَ الْعَالِمُ ثُلِمَ فِی الْإِسْلَامِ ثُلْمَةٌ لَا یَسُدُّهَا شَیْءٌ) هست.

در کنار مجاهدت و مبارزات سیاسی  آن روحانی مکتبی و مردمی؛ بیش از دو دهه امامت  و خطبه خوانی های مثال زدنی در سنگر عبادی سیاسی نماز جمعه یاسوج،  نه تنها هرگز از یادها و خاطره ها فراموش نخواهد شد ،بلکه هرکدام کتابی است برای فصل هایی از زندگی و باقیات و صالحاتی است برای آن مجاهد به حق پیوسته . 

این ضایعه بزرگ را به محضر امام زمان (عج)، مقام معظم  رهبری (مد ظله العالی)، حوزه‌های علمیه، دانشگاه ها،  علمای عزیز ، علاقه‌مندان و به‌ویژه بیت محترم آن مرحوم و مردم انقلابی، استان کهگیلویه و بویراحمد و شهرستان بویراحمد تسلیت گفته و از درگاه خداوند سبحان برای ایشان رحمت واسعه و همجواری  با اجداد طاهرینش و برای بازماندگان ، صبر و سلامتی مسألت داریم .

ان شاءالله حضور مردم در مراسم تشییع آن استاد بزرگ حوزه و دانشگاه در روز دوشنبه در شهر یاسوج  موجی از قدرشناسی را به منصه ظهور خواهد رساند .

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار در پیامی درگذشت عالم وارسته، امام جمعه پیشین مرکز استان،آیت الله حسینی را تسلیت گفت.

متن پیام تسلیت سید جواد هاشمی به شرح ذیل است:

بسم الله الرحمن الرحیم 

انا لله و انا الیه راجعون

خبر درگذشت مجاهد نستوه، عالم ربانی ، استاد اخلاق و علم ، حضرت آیت الله حاج سید علی اصغر حسینی (رحمت الله علیه) امام جمعه پیشین مرکز استان موجب تالم و تاثر فراوان شد.

آن شخصیت اخلاقمدار، پارسا و مجاهد، عمر بابرکت و با عزت خود را از اوایل انقلاب و حتی سالهای پیش از انقلاب، در راه تعالی اخلاقی ، ترویج معارف اسلامی و آموزه‌های اهل بیت (ع)، مبارزه با رژیم جبار و مستبد پهلوی و دفاع از آرمان‌های انقلاب شکوهمند اسلامی صرف نمود و بیش از ۲۶ سال در سنگر نماز دشمن شکن جمعه به تبیین و روشنگری و هدایت مومنان پرداخت.

اینجانب درگذشت و عروج ملکوتی آن انسان متدین و با اخلاص، سید جلیل القدر و عارف عالیقدر را به بیت مکرم ایشان، طلاب حوزه‌های علمیه استان و همه مومنان و متدینین در جای جای کهگیلویه و بویراحمد تسلیت و تعزیت عرض می‌کنم و برای روح بلند آن فاضل اندیشمند از خداوند سبحان آرزوی رحمت و مغفرت و برای بازماندگان صبر و اجر مسألت می نمایم.

مدیر کل صدا و سیمای مرکز استان در پیامی درگذشت آیت الله سید علی اصغر حسینی امام جمعه فقید سابق یاسوج تسلیت گفت.

متن پیام دکتر امیر رئوف به این شرح است:

بسمه تعالی

وَ إِذَا مَاتَ‏ الْعَالِمُ ثُلِمَ‏ فِی الْإَسْلَامِ ثُلْمَةٌ لَا یَسُدُّهَا شَیْ‏ءٌ إِلَی یَوْمِ الْقِیَامَة

رحلت عالم مجاهد و سالک الی الله حضرت آیت الله حاج سید علی اصغر حسینی رحمت الله علیه که عمر پربرکت خویش را صرف تبلیغ معارف دین، و اشاعه مکتب اهل بیت علیهم السلام و مبارزه با رژیم ستم شاهی نمود، موجب تاثر و تالم فراوان شد. این یار دیرین امام و رهبری، قریب به ۲۵ سال در سنگر نماز جمعه مبلغ اسلام ناب محمدی (ص) و پاسدار ارزش‌های نظام مقدس جمهوری اسلامی بود؛ و به ارشاد معنوی مردم به ویژه جوانان همت گمارد.

اینجانب به نمایندگی از صدا و سیمای مرکز کهگیلویه و بویراحمد رحلت این عالم عامل وانقلابی را به محضر حضرت، ولی عصر"عجل الله تعالی فرجه الشریف"، مقام معظم رهبری "مد ظله العالی"، علمای اعلام و مردم شریف و متدین کهگیلویه وبویراحمد و بیت مکرم ایشان تسلیت و تعزیت می‌گویم و از خداوند متعال علو درجات آن عارف واصل را مسئلت می‌نمایم.

دبیر جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی استان هم رحلت عالم زاهد و متقی آیت الله حسینی را تسلیت گفت.

متن پیام ستار هدایتخواه بدین شرح است:

إِنَّا لِلَّهِ وَإِنَّا إِلَیْهِ رَاجِعُونَ

اذا مات العالم الفقیه ثلم فی الاسلام ثلمه لایسدها شیء

رحلت عالم ربانی امام جمعه فقید سابق شهر یاسوج حضرت آیت الله سیدعلی اصغر حسینی رحمت الله علیه را به محضر امام زمان (عج) رهبر معظم انقلاب، مردم استان کهگیلویه و بویراحمد، سلسه جلیله روحانیت به ویژه خانواده مکرم آن عزیز سفر کرده تسلیت عرض می‌کنم و از خداوند بزرگ برای ایشان رحمت و مغفرت و علو درجه و حشر با اجداد طاهرینش و برای همسر و فرزندان بزرگوارشان صبر جمیل و اجر جزیل وسلامت و طول عمر مسألت می‌نمایم

آن بزرگمرد از جمله روحانیونی بود که از سال‌ها پیش از پیروزی انقلاب اسلامی در همگامی با نهضت اسلامی حرکت تبلیغی و انقلابی خویش را آغاز و تجربیات درس آموزی برای همه مبلغان معارف دینی و انقلابی به یادگار گذاشته است.

دوران امامت جمعه بیست و شش ساله ایشان در شهر یاسوج به عنوان عالمی زاهد متقی، متواضع، سلیم النفس، انقلابی و مردم دوست درذهن و دل این دیار جاودانه خواهد ماند.

جبهه مردمی فرهنگی انقلاب اسلامی استان این ضایعه اندوهبار را مجددا تسلیت گفته و برای ادای دین به خدمات مجاهدانه ایشان همگان را به حضور در مراسم تشیع پیکر پاکشان دعوت می‌نماید.

نماینده مردم شهرستان‌های بویراحمد، دنا و مارگون در مجلس شورای اسلامی در پیامی رحلت عالم ربانی آیت الله حسینی امام جمعه سابق یاسوج را تسلیت گفت.

در پیام مهدی روشنفکر آمده است:

خبر رحلت عالم فاضل و خطیب عامل حضرت آیت الله علی اصغر حسینی امام جمعه سابق شهر یاسوج موجب تالم و تاثر وافر گردید.

اگرچه استان و شهرستان بویراحمد فقیهی کم نظیر را از دست داد، اما خطبه‌های دلنشین، نکته‌های قرآنی و نصایح پدرانه، همراه با زی مردمی و تواضع مثال زدنی آن روحانی وارسته و معلم اخلاق، اینک تابلویی بزرگ از آن عالم سترگ را در دل‌های مردم مومن و نمازگزاران جمعه شهر یاسوج و مردم بویراحمد ترسیم کرده است که در خاطره‌ها ماندگار و یادگار خواهد ماند.

این جانب که سال‌ها افتخار آشنایی و تلمذ از محضر آن فقیه مجاهد و مبارز را داشتم، با تاسفی عمیق این ضایعه جبران ناپذیر را به مقام معظم رهبری (حفظ الله تعالی)، جامعه روحانیت و دانشگاهی، شاگردان و بویژه خانواده و فرزندان و سادات جلیل القدر استان و شهرستان کهگیلویه تسلیت عرض می‌کنم و از خداوند منان همنشینی با اجداد طاهرینش را خواهانیم.

 محمدمهدی طهرانچی، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی در پیامی رحلت آیت‌الله سید علی‌اصغر حسینی را تسلیت گفت.

متن پیام به شرح زیر است:

انالله و اناالیه راجعون

بیت معزم شادروان آیت الله سید علی اصغر حسینی

سلام علیکم

رحلت عالم وارسته، استاد حوزه و دانشگاه و امام جمعه سابق یاسوج، آیت الله سید علی اصغر حسینی موجب تاسف و تالم گردید.

اینجانب این ضایعه را به شما و مردم شریف یاسوج تسلیت گفته و از خداوند متعال برای آن فقید سعید، رحمت واسعه الهی و غفران و برای بازماندگان معزز صبر و سلامتی مسئلت دارم.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد با صدور پیامی درگذشت آیت الله حاج سید علی اصغر حسینی را تسلیت گفت.

متن پبام سیدعلی احمدزاده به این شرح است:

بِسْمِ اللهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِیمِ

«إِنَّا لِلَّهِ وَ إِنَّا إِلَیْهِ رَاجِعُونَ»

إِذَا مَاتَ الْعَالِمُ ثُلِمَ فِی الْإِسْلَامِ ثُلْمَةٌ لَا یَسُدُّهَا شَیْءٌإِلَی یَوْمِ الْقِیَامَةِ

خبر رحلت عالم مجاهد، آیت‌الله سید علی اصغر حسینی رضوان الله تعالی علیه مایه تاسف و تاثر عمیق اینجانب گردید.

این روحانی فقید و انقلابی سالیان طولانی امامت جمعه شهر یاسوج را به عهده داشت و عمر با برکت خویش را در راه دفاع از آرمان‌های اسلام و انقلاب و همراهی با نهضت حضرت امام خمینی(رحمت الله علیه)، به پایان رساند و شاگردانی فراوانی از خود به یادگار گذاشت.

حضور در سنگرهای مختلف فرهنگی و انقلابی و دفاع عالمانه از جایگاه رفیع ولایت فقیه بخشی از کارنامه درخشان زندگی ایشان به شمار می‌رود.

اینجانب ارتحال آن شخصیت برجسته و روحانی جلیل القدر را به محضر حضرت ولی عصر(سلام الله علیه)، مقام معظم رهبری (مدظله العالی)، حوزه های علمیه، شاگردان، علاقمندان و مردم شریف کهگیلویه و بویراحمد و بیت مکرم ایشان تسلیت عرض می‌ نمایم.

امید است خداوند متعال، پاداش سال ها مجاهدت و تلاش ایشان را با نعمات بیکران خود در بهشت رضوان عطا فرماید و غفران و رحمت واسعه الهی را برای آن فقید سعید و صبر جمیل و اجر جزیل برای بازمندگان محترم از خداوند سبحان مسئلت دارم.

رئیس شورای عالی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم گفت: مرحوم آیت الله سید علی اصغر حسینی شخصیتی بی نظیر در خدمت گزاری به مردم و اسلام بود.

متن پیام آیت الله سید هاشم حسینی بوشهری بدین شرح است،

بسم الله الرحمن الرحیم

انا لله و انا الیه راجعون

ارتحال روحانی جلیل القدر اخوا الشهید حضرت حجت الاسلام و المسلمین حاج سیدعلی اصغر حسینی (رحمة الله علیه) امام جمعه شهر یاسوج موجب تألم و تأثر گردید.

این خدمتگزار صادق مکتب اهل بیت (علیهم السلام) در کسوت امامت جمعه و کرسی تدریس در حوزه و دانشگاه حضوری تاثیرگذار داشت و در طی سالیان متمادی خدمات علمی و معنوی با ارزشی به مردم مومن و ولایتمدار یاسوج حوزه‌های علمیۀ آن خطه ارائه کرد .

اینجانب رحلت آن عالم عامل و پرهیزگار را به بیت مکرم، بازماندگان و وابستگان آن مرحوم تسلیت عرض می‌کنم و از درگاه ربّ جل و علا، علو درجات، غفران و رحمت واسعه الهی برای آن فقید سعید و صبر جمیل و اجر جزیل برای بازماندگان مسئلت می‌نمایم.

نماینده مردم شهرستان‌های کهگیلویه، بهمئی، چرام و لنده در مجلس شورای اسلامی در پیامی ارتحال آیت الله حسینی را با صدور پیامی تسلیت گفت.

متن پیام حجت الاسلام سید محمد موحد بدین شرح است:

باسمه تعالی

خبر ارتحال فقیه عابد"آیت الله سید علی اصغر حسینی" که سراسر عمر با برکت خویش را به ترویج علوم اسلامی همت نمودند، موجب تأثر و تألم عمیق گردید.

این عالم بزرگ عمرپرکت خود را به ارشاد خدمت گزاری به مردم و تعلیم فقه و مباحث اسلام و پاسداری از عقاید دینی گذراند.

اینجانب ضایعه درگذشت این استاد برجسته حوزه علمیه را به مردم شریف کهگیلویه و بویراحمد و بیت مکرم شان تسلیت عرض نموده، از درگاه ایزد منان برای این مروج مکتب اسلام ناب محمدی (ص)، علو درجات و برای بازماندگان آن مرحوم شکیبایی مسئلت دارم.

فرمانده سپاه فتح و مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه فتح در پیامی مشترک درگذشت عالم ربانی، آیت الله سید علی اصغر حسینی را تسلیت گفتند.

متن پیام مشترک سردار حمید خرم دل و حجت الاسلام سیروس حکمتی نیک به این شرح است:

انا لله و انا الیه راجعون

خبر درگذشت عالم ربانی، حضرت آیت الله سید علی اصغر حسینی موجب تالم و تاثر شد.

این روحانی مجاهد و انقلابی، سال‌های عمر پربرکت خود را در سنگر حوزه‌های علمیه بویژه حوزه علمیه شیراز و یاسوج، صرف تبیین معارف دینی و سیره ائمه معصومین علیهم‌السلام نمود و شاگردان بسیاری را تربیت کرد.

سابقه ۲۶ ساله امامت نماز جمعه شهر یاسوج، تدریس در دانشگاه یاسوج و برپایی کلاس‌های تفسیر قرآن و نهج البلاغه در یاسوج از جمله سوابق علمی و تبلیغی این فقیه مجاهد است.

اینجانبان ضایعه فقدان این عالم دینی را به بیت مکرم ایشان و اساتید، فضلا و طلاب حوزه‌های علمیه و مردم شریف استان کهگیلویه و بویراحمد تسلیت می‌گوییم و برای روح مطهر آن مرحوم علو درجات و برای بازماندگان صبر و اجر مسئلت داریم.

رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور گفت: خدمات و مجاهدت‌های ایشان در دوران امامت جمعه درحافظه مردم غیور و انقلابی یاسوج ماندگار است.

متن پیام محمد جواد حاج علی اکبری رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور بدین شرح است.

بسم الله الرحمن الرحیم

انالله واناالیه راجعون

درگذشت عالم پارسا و خدمتگزار حضرت حجت الاسلام والمسلمین آقای حاج سیدعلی اصغر حسینی، امام جمعه سابق یاسوج موجب تاسف گردید.

آن بزرگوار درزمره عالمان مردمی و خدمتگزاری بود که عمری را درراه تبلیغ معارف دینی و خدمتگزاری به مردم و پاسداری از نظام اسلامی صرف کرد و برعهد خود با امام راحل و رهبرحکیم انقلاب اسلامی پایدار ماند.

خدمات و مجاهدت‌های ایشان در دوران امامت جمعه درحافظه مردم غیور و انقلابی یاسوج ماندگار است.

ابنجانب فقدان آن روحانی مجاهد وانقلابی را به مردم قدرشناس و حوزه علمیه و فضلا و طلاب ارجمند یاسوج به ویژه ائمه محترم جمعه استان کهکیلویه و بویر احمدبالاخص به نماینده محترم، ولی فقیه درآن استان و به ویژه به خاندان مکرم آن روحانی خدوم و عالیقدر تسلیت و تعزیت می‌گویم و برای آن مرحوم غفران و رحمت واسعه الهی و حشر بااجداد طاهرینش را از درگاه خداوند علیم وقدیر تمنا می‌کنم.

درپی رحلت عالم ربانی، روحانی برجسته حضرت آیت الله سید علی اصغر حسینی امام جمعه سابق یاسوج، رئیس کل دادگستری استان کهگیلویه و بویراحمد در پیامی این ضایعه ی مؤلمه را تسلیت گفتند.

 متن پیام حسن نگین تاجی به این شرح است:

(اذا مات العالم ثَلُمَ فی الاسلام ثُلمةٌ لا یسدُّها شیئ)

 درگذشت عالم ربانی وارسته حضرت آیت الله سید علی اصغر حسینی رضوان الله تعالی علیه که سالها در مکتب امام جعفر صادق علیه السلام تلمذ کرده و به مقام استادی نائل گشته بود، ضایعه ای جبران ناپذیر برای استان و حوزه‌های علمیه است.

 خدمات ارزنده ای که در طی سالهای قبل از انقلاب برای معرفی چهره انقلاب اسلامی ایران در مناطق بعضاً صعب العبور استان و مناطق دوردست تحت نظر حضرت آیت الله العظمی مرحوم حاج سید کرامت الله ملک حسینی رحمت الله علیه، در کنار نشر و گسترش احکام نورانی اسلام انجام می دادند، سال‌های سال در اذهان مردم استان ماندگار است.

 سخنان آن مجتهد فرزانه در خطبه های نماز جمعه یاسوج، درس اخلاق و دینداری و دانشگاهی برای شرکت کنندگان نماز جمعه بود.

متانت و تقوا، از وی شخصیتی ممتاز در حوزه اخلاق اسلامی و انسانی ساخته بود و سال ها در کسوت امام جمعه یاسوج، منشا برکات و خیرات زیادی بود.

 اینجانب بار دیگر این ضایعه مؤلمه را به محضر حضرت بقیة الله الاعظم ارواحنا لتراب مقدمه الفداء، رهبر معظم انقلاب اسلامی حفظ الله تعالی، سادات جلیل القدر امامزاده آقا میر(ع)، روحانیت معظم، حوزه‌های علمیه و شاگردان آن عالم ربانی و بیت داغدار و به سوگ نشسته اش تسلیت عرض نموده، از درگاه ایزد منان برای آن مرحوم علو درجات و رحمت و غفران الهی و برای بازماندگان صبر جمیل و اجر جزیل مسئلت می نمایم.

انتهای پیام

  • یکشنبه/ ۲۲ آبان ۱۴۰۱ / ۰۹:۱۵
  • دسته‌بندی: کهگیلویه و بویراحمد
  • کد خبر: 1401082214868
  • خبرنگار :