اعتراض به نشان دادن کاریکاتور موهن در یک مدرسه ملبورن استرالیا

معلم مدرسه‌ای در استرالیا با نشان دادن تصویر یک کاریکاتور موهن در کلاسی که شاگردان مسلمان حضور داشتند، به پیامبر اسلام (ص) توهین کرد.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری آناتولی، "سارا عمار" دانش آموز کلاس ۱۱ در ملبورن گفت: معلم رسانه من یک کاریکاتور را روی تلویزیون نشان داد و گفت متعلق به حضرت محمد (ص) است. من یکباره شوکه شدم. من واقعا ناراحت و شوکه شدم.

این دختر ۱۶ ساله همچنین ادامه داد: من تنها کسی نبودم که در کلاس شوکه شد، همه همکلاسی‌هایم هم همینطور بودند. آنها هم مانند من زبانشان بند آمده بود.

سارا عمار گفت: چند دانش آموز مسلمان دیگر هم در کلاس من هستند.

اگرچه این دختر نوجوان ناراحتی خود را از این مساله در کلاس نشان داد و اجازه گرفت تا از کلاس خارج شود اما معملش به او این اجازه را نداد.

او با اشاره به این مساله که نمی‌خواهد دیگر کودکان هم چنین رفتاری را تجربه کنند، افزود: معلم درباره اینکه چطور مسلمانان مردم بیگناه را که چنین کاریکاتوری را می‌کشند، به قتل می‌رسانند، صحبت کرد. این حرف‌ها واقعا ناراحت کننده هستند.

پدر سارا عمار از مسئولان مدرسه خواسته تا این آموزگار تعلیق و عذرخواهی رسمی نیز از سوی مدرسه ارائه شود. او گفت: ما نمی‌توانیم توهین به پیامبر و اسلام را تحمل کنیم. وقتی من به مدرسه رفتم تا دخترم را بردارم، او گریه می‌کرد. او گفت که آنها چه دیده‌اند.

درست پس از این مساله، محمد عمار با مسئولان مدرسه صحبت کرد و برای اداره‌های دولت استرالیا نامه نوشت.

مقام‌ها با محمد عمار درباره این رویداد تماس گرفته و خانواده نیز ایمیلی از سوی یکی از اعضای پارلمان دریافت کرد.

مجله فرانسوی شارلی ابدو با چاپ این کاریکاتور در سال ۲۰۱۵ باعث اعتراضات گسترده در جهان اسلام شد.

انتهای پیام

  • شنبه/ ۲۱ آبان ۱۴۰۱ / ۱۲:۳۹
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 1401082114314
  • خبرنگار : 71129