تاکید استاندار خراسان شمالی بر راه‌اندازی کتابخانه در سکونتگاه‌های غیر رسمی

استاندار خراسان شمالی بر راه اندازی کتابخانه در سکونت گاه غیررسمی و مناطق کم برخودار تاکید کرد.

دکتر محمدرضا حسین نژاد در جلسه انجمن کتابخانه های عمومی استان گفت: با برگزاری مستمر جلسات کتابخانه باید در جهت بهبود وضعیت کتابخوانی قدم برداریم.

 وی کتابخوانی را از دلایل مهم پیشرفت کشور دانست و افزود: در سالی که به نام تولید، دانش بنیان و اشتغال آفرین نامگذاری شده، کلید تولید همان مطالعه است و به نوعی جزء جدایی ناپذیر پیشرفت هر کشوری به شمار می رود.

وی احداث کتابخانه در سکونتگاه های غیررسمی و مناطق کم برخوردار استان را مورد تاکید قرار داد و تصریح کرد: ساختمان های نیمه تمام و با اولویت کتابخانه ها با اعتبارات سفر رییس جمهور و استانی باید به اتمام برسد.

دکتر حسین نژاد ترویج و گسترش فرهنگ کتابخوانی بین دانش‌آموزان را مورد توجه قرار داد و خاطرنشان کرد: کتابخوان های برتر از هر شهرستان مورد تقدیر قرار گیرند و اداره کل کتابخانه ها درصدد نهادینه کردن فرهنگ کتابخوانی در بین دانش آموزان و عموم مردم باید باشد تا اهمیت این موضوع برای آحاد جامعه روشن شود.

استاندار خراسان شمالی کتابخوانی را از ارکان مهم توسعه استان دانست و گفت: دانش آموزان می توانند با کتابخوانی ذهن خود را مورد پالایش قرار دهند؛ لذا مربیان در جهت پیدا کردن این خط سیر مطالعاتی به آنان کمک کنند.

انتهای پیام

  • پنجشنبه/ ۱۹ آبان ۱۴۰۱ / ۲۲:۰۲
  • دسته‌بندی: خراسان شمالی
  • کد خبر: 1401081913512
  • خبرنگار : 50046