محمدرضا احمدی سنگری در جمع خبرنگاران، با اشاره به فرصت سه ماهه ای که از سوی کمیسیون آموزش مجلس به وزیر آموزش و پرورش داده شده بود، اظهار کرد: متاسفانه عدم توانمندی یوسف نوری در راستای عملکرد قابل قبول برای رفع مشکلات حوزه آموزش و پرورش موجب شد در نهایت وزیر را مجدد به صحن کمیسیون آموزش بیاوریم و اقدام به طرح سوال کنیم.
عضو هیئت رئیسه کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس طرح سوال موضوعات ملی حوزه آموزش و پرورش نظیر چرایی تعلل در رتبه بندی بندی معلمان، حذف معلمین قرآنی و حذف اولیه مهرآفرینان در رتبه بندی بر خلاف مصوبه مجلس، ضعف در توزیع عدالت آموزشی و چرایی هزینه هایی که برای وزارت آموزش و پرورش ایجاد و تحمیل شد را از اهم عناوین مطروحه در این جلسه برشمرد.
وی تاکید کرد: در کنار این موارد به مبحث انتصابات پرداختم که چرا جایگاه نیروهای کارآمد، توانمند، انقلابی و با سابقه در وزارتخانه شما بسیار کمرنگ است و چه بسا غالب افراد منتصب در این وزارتخانه افراد توانمند و متعهدی نیستند و همین موارد منتج شد به اینکه همین افراد به اغتشاشات دامن زدند و نتوانستند شرایط را مدیریت کنند.
نماینده مردم شهرستان های رشت و خمام در مجلس افزود: از وزیر پرسیدم چرا کسانی را در سطح وزارتخانه و حتی در سطح استان ها و شهرستان ها در پست های مختلف انتصاب کردید در صورتیکه کنار آنان افرادی با سابقه بالاتر و بسیار توانمند و انقلابی و دلسوز بودند؟!
عضو کمیسیون اصل ۹۰ مجلس، نواقص در توزیع به موقع کتب درسی در مدارس و موفق نبودن در آن، ساماندهی نکردن گروه های مختلف معلمان، موفق نشدن در پرداخت پاداش پایان خدمت معلمین زحمتکش که برخی حتی بیش از یک سال همچنان در صف انتظارند و عدم موفقیت در بیمه تکمیلی فرهنگیان و معلمان، عدم پوشش بیمه قابل قبول و عدم پرداخت هدیه ازدواج فرزندان این قشر زحمتکش و همچنین مبحث چرایی رها کردن مدارس خارج از کشور را از اهم سوالات مطروحه خود از وزیر آموزش و پرورش عنوان برشمرد.
وی با تاکید بر اینکه نهایتا ۱۰ روز به وزیر آموزش و پرورش وقت داده شد تا فرصت رفع مشکلات وزارتخانه، ادارات کل در سطح استان ها را داشته باشد و طرح تحول آموزش و پرورش را اجرا کند، خاطر نشان کرد: چنانچه بعد از ۱۰ روز اقدام قابل قبولی از سوی وزیر مربوطه انجام نشود ما اقدامات قانونی خود را طبق وظیفه نظارتی اعمال می کنیم.
انتهای پیام