رئیس کمیسیون مسئولیت های اجتماعی اتاق ایران:

بنگاه‌ها وظیفه دارند در قبال جامعه محلی و ملی مسئول باشند

رئیس کمیسیون مسئولیت های اجتماعی اتاق ایران گفت: در دنیا بنگاهی که به انتخاب تکنولوژی دوست دار محیط زیست متعهد باشد، مورد اقبال است و اکنون نگاه، مطالبه گر است و بنگاه ها وظیفه دارند و در قبال جامعه محلی، ملی و حتی جهانی مسئول هستند و این نگاه را در کمیسیون مسئولیت اجتماعی اتاق بازرگانی دنبال می کنیم.

محمود اولیایی صبح امروز ۱۹ آبان ماه در همایش نکوداشت مسئولیت پذیران اجتماعی گام اول توسعه در اتاق بازرگانی کرمان اظهار کرد: استان کرمان در همه حوزه های اجتماعی و اقتصادی پیشتاز بوده و همکاران اتاق کرمان از موثرترین افراد در اتاق بازرگانی ایران هستند.

وی در ادامه سخنانش بیان کرد: حکمرانی مطلوب دارای سه رکن حاکمیت، مردم و بنگاه ها است که در نگاه نخست مسئولیت اجتماعی بنگاهی، موضوعات خیریه به نظر می آید اما موضوع وسیع تر است و از دهه ۹۰ این نگاه متفاوت تر شده و مفهوم جدیدی در حوزه بنگاه داری و مسئولیت اجتماعی پدیدار شده است.

اولیایی تصریح کرد: پائین ترین سطح مسئولیت اجتماعی بنگاه ها، ایجاد اشتغال و ارائه خدمت موردنیاز جامعه است و سطح بالاتر رعایت الزامات قانونی است؛ لایه بالاتر در هرم مسئولیت اجتماعی، رعایت موضوعات اخلاقی است و بنگاه ها علاوه بر کسب و کار اقتصادی و رعایت قانون، باید اخلاق مدار باشند و برترین سطح مسئولیت های اجتماعی امور بشردوستانه در سطح جامعه، ملی و بین المللی است.

رئیس کمیسیون مسئولیت های اجتماعی اتاق ایران گفت: در نگاه امروز این است خدمت به جامعه جزو مسئولیت های بنگاه هاست و بنگاه هایی که به اجتماع توجه کرده و در حوزه های مدرسه سازی، محیط زیست و ... خدمت کرده و حساس هستند تا آسیب های کاری که انجام می دهند به حداقل برسد، بیشتر مورد اقبال مردم قرار می گرند.

وی اظهار کرد: در هشت سال اخیر این رویکرد نیز در دنیا پیشتر رفته و می گوید بنگاهی که به انتخاب تکنولوژی دوست دار محیط زیست متعهد باشد، مورد اقبال است و اکنون نگاه، مطالبه گر است و بنگاه ها وظیفه دارند و در قبال جامعه محلی، ملی و حتی جهانی مسئول هستند و این نگاه را در کمیسیون مسئولیت اجتماعی اتاق بازرگانی دنبال می کنیم.

اولیایی با اشاره به اینکه تلاش داریم فعالان اقتصادی را به همکاری در حوزه مسئولیت های اجتماعی تشویق کنیم، گفت: اگر بنگاه های اقتصادی و سازمان های مردم نهاد همکاری موثر داشته باشند، دو بال حکمرانی را تقویت می کند؛ اینکه حاکمیت تمام حوزه ها را تحت کنترل بگیرد و وارد عمل شود، ندارد و در همه جا بنگاه ها و مردم پای کار هستند.

وی در پایان بیان کرد: کمیسیون مسئولیت اجتماعی اتاق کرمان از کمیسیون های استانی موفق است.

انتهای پیام

  • پنجشنبه/ ۱۹ آبان ۱۴۰۱ / ۱۰:۵۸
  • دسته‌بندی: کرمان
  • کد خبر: 1401081913195
  • خبرنگار : 50187