جایگاه دانشگاه زنجان در رتبه‌بندی معتبر جهانی اعلام شد

دانشگاه زنجان در مسیر توسعه

دانشگاه زنجان در رده رتبه‌ای ۶۰۱ تا ۸۰۰ جهانی از رتبه‌بندی تایمز در علوم زندگی (کشاورزی و مشتقات آن) را کسب کرد.  

به گزارش ایسنا، دانشگاه دولتی زنجان هم اکنون ده هزار دانشجو و ۴۲۰ هئیت علمی دارد؛ این دانشگاه طبق اعلام آخرین نتایج رتبه‌بندی‌های تایمز به عنوان یکی از سه رتبه‌بندی معتبر جهان و نیز رتبه‌­بندی UN News، در زیر بخش مهندسی و تکنولوژی از رتبه‌بندی تایمز در رده رتبه‌ای ۸۰۱-۱۰۰۰ جهانی قرار گرفت.

لازم به ذکر است رتبه دانشگاه زنجان بین دانشگاه­‌های جامع ایران (وزارت عتف) حاضر در رنکینگ ۲۰۲۳ تایمز در رده رتبه­‌ای ۲۹_۱۷ بوده و همچنین رتبه این دانشگاه بین ۳۱ دانشگاه جامع ایران (وزارت عتف) حاضر در رتبه‌بندی ۲۰۲۳ یواس نیوز در جایگاه ۲۰ است.

گفتنی است رتبه جهانی دانشگاه زنجان در زیربخش مهندسی از رتبه‌بندی یواس نیوز ۸۴۲ است و رتبه جهانی این دانشگاه در زیربخش علوم فیزیکی از رتبه‌بندی تایمز در رده رتبه‌ای ۱۰۰۰+ قرار دارد.

دانشگاه زنجان در شش ماه گذشته ۱۵ اولویت از صنایع مختلف استان زنجان اخذ کرده که در حال حاضر پژوهشگرهای این دانشگاه برای این تعداد اولویت در حال برنامه‌ریزی هستند تا با روش‌های علمی مشکلات و موانع صنایع استان احصا و رفع کنند.

لازم به ذکر است خودباوری و انگیزه، وجود اساتید توانمند در حوزه پژوهش و آموزش سبب کسب جایگاه مناسب این دانشگاه در رنکینگ‌های معتبر جهانی شده‌ است.

انتهای پیام

  • چهارشنبه/ ۱۸ آبان ۱۴۰۱ / ۱۲:۴۰
  • دسته‌بندی: زنجان
  • کد خبر: 1401081812643
  • خبرنگار : 50534