پاک مهر: برنامه جبران افت تحصیلی دانش آموزان چیست؟

یک عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با اشاره به آسیب های آموزش مجازی در ایام کرونا گفت: کرونا بر کمیت و کیفیت یادگیری دانش آموزان اثر گذاشت و رفتارو عملکرد فردی و اجتماعی آنان را دگرگون کرد. وزارت آموزش و پرورش برای جبران افت تحصیلی ۶۰ درصدی این نسل مظلوم چه برنامه ای دارد؟

به گزارش ایسنا، محمد پاک مهر در جلسه علنی امروز (چهارشنبه) در تذکری به وزیر آموش و پرورش گفت: باید موضوع پیامدهای آموزش از طریق فضای مجازی در دوران کرونا مورد بررسی قرار گیرد.

وی خطاب به وزیر آموزش و پرورش گفت: حدود ۶۰ میلیون جمعیت کشور مستقیما درگیر وزارت آموزش و پرورش هستند. تعلیم و تربیت آینده سازان نظام در دستان متولیان نظام تعلیم و تربیت کشور است؛ شرایط کرونایی دو سال گذشته آزمونی مهم در حوزه سلامت، اقتصاد، آموزش، امنیت کشورها، رفتار و عملکرد اجتماعی افراد بود. کرونا آموزش حضوری را به آموزش غیرحضوری و مجازی تبدیل کرد و رکن مهم آموزش و پرورش را هدف قرارداد.

پاک مهر اضافه کرد: کرونا بر کمیت و کیفیت یادگیری دانش آموزان اثر گذاشت و رفتارو عملکرد فردی و اجتماعی آنان را دگرگون ساخت اما وزارت آموزش و پرورش برای جبران افت تحصیلی ۶۰ درصدی این نسل مظلوم چه کرد؟ چه برنامه‌ای برای ترمیم و اصلاح خسارت های وارده به نظام تعلیم و تربیت با رویکرد تقویت جایگاه علمی و تربیتی دانش آموزان دارید؟ جبران این آسیب‌ها نیاز به مطالعه، برنامه ریزی و راهکارهای علمی دارد.

انتهای پیام

  • چهارشنبه/ ۱۸ آبان ۱۴۰۱ / ۱۲:۳۴
  • دسته‌بندی: مجلس
  • کد خبر: 1401081812638
  • خبرنگار : 71234