در سومین جلسه بجنورد شناسی تاکید شد؛

نقش صنایع‌دستی و گردشگری به عنوان پیشران در شکوفایی خراسان شمالی

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان شمالی گفت: با توجه به توانمندی هایی که مرکز خراسان شمالی دارد می توان از ظرفیت صنایع‌دستی و گردشگری برای توسعه شهری استفاده کرد.

به گزارش ایسنا، سومین جلسه بجنورد شناسی با محوریت صنایع‌دستی، گردشگری و توسعه شهری بجنورد با حضور مدیرکل میراث فرهنگی استان، عضو شورای اسلامی شهر بجنورد، رئیس سازمان فرهنگی اجتماعی شهرداری بجنورد و صنعتگران خانه ترویج صنایع‌دستی بجنورد در تالار عمارت مفخم برگزار شد.

علی مستوفیان در این جلسه با اشاره به این مطلب که صنایع‌دستی و گردشگری یک موضوع عمومی است و باید تمام دستگاه‌ها در توسعه آن همکاری داشته باشند، افزود: در بخش صنایع‌دستی آمادگی کامل برای برون‌رفت مشکلات صنعتگران را داریم و می‌توانیم از ظرفیت دانشگاه‌ها برای برندسازی و معرفی صنایع‌دستی استان استفاده کنیم.

مستوفیان گفت: شرکت‌های دانش‌بنیان نقش بسزایی در توسعه صنایع‌دستی استان در بحث طراحی، تولید و بازاریابی دارند، لذا بایستی صنعتگران را به این سمت‌وسو سوق داد.

سید محسن موسوی، عضو شورای اسلامی شهر بجنورد نیز در این جلسه تأکید کرد: با توجه به پتانسیل و ظرفیت‌های شهرستان بجنورد نسبت به سایر شهرستان‌های استان، در راستای تصویرسازی شهر بجنورد در ابعاد و زمینه‌های مختلف، شنبه‌های هر هفته کمیته بجنورد شناسی برگزار می‌شود.

موسوی افزود: آنچه که موجب پیشران و شکوفایی خراسان شمالی می‌شود صنایع‌دستی و گردشگری است که در سند توسعه هفتم نیز مطرح شده است.

او با اشاره به برندسازی محصولات صنایع‌دستی و برند گردشگری بجنورد گفت: این شهر ظرفیت برندسازی در زمینه صنایع‌دستی را دارد و جلسات صنایع‌دستی بجنورد با ۳  محور اقتصاد، فرهنگ و هنر برگزار می‌شود.

رئیس سازمان فرهنگی اجتماعی شهرداری بجنورد نیز در این جلسه اظهار کرد: صنعت گردشگری جامعه را پویا می کند و موجب تبادل فرهنگی و ارزش افزوده اقتصادی نیز می شود.

محمد موفق افزود: به حوزه گردشگری باید با نگاه تخصصی و پشتوانه علمی نگاه شود تا حق مطلب جایگاه و منزلت بجنورد ادا شود؛ معرفی گردشگری مرکز استان به صنعت گردشگری و اشتغالزایی پایدار، رونق می بخشد.

وی ادامه داد: معرفی ظرفیت های گردشگری، فرهنگی، تاریخی و مذهبی شهر بجنورد به عموم شهروندان به ارتقاء نشاط اجتماعی شهروندان، توسعه فرهنگ گردشگری شهری و زیارتی کمک می کند.

انتهای پیام

  • سه‌شنبه/ ۱۷ آبان ۱۴۰۱ / ۱۵:۲۱
  • دسته‌بندی: خراسان شمالی
  • کد خبر: 1401081711973
  • خبرنگار : 50444