شهردار گرگان خبر داد

بدهی ۸۰ میلیاردی شهرداری گرگان به قرارگاه خاتم

شهردار گرگان با بیان اینکه قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیا(ص) به عنوان پیمانکار شهرداری گرگان در حوزه احداث شهربازی مدرن هزارپیچ فعالیت می‌کند، افزود: طلب قرارگاه از شهرداری رقمی حدود ۸۰ میلیارد تومان است.

سیدرضا سیدالنگی در گفت‌وگو با ایسنا با بیان اینکه قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیا(ص) به عنوان پیمانکار شهرداری گرگان در حوزه احداث بزرگ‌ترین دهکده توریستی و گردشگری شهربازی مدرن استان گلستان «هزارپیچ» فعالیت می‌کند، اظهار کرد: با تلاش‌های خستگی‌ناپذیر و بی‌وقفه قرارگاه، عملیات احداث این پروژه پیشرفت بسیار خوبی دارد.

شهردار گرگان با تأکید بر اینکه طلب قرارگاه خاتم‌الانبیا(ص) از شهرداری رقمی حدود ۸۰ میلیارد تومان است، ادامه داد: برای اینکه پروژه در زمان مشخص از پیش تدوین شده افتتاح شود، درصدد هستیم تا بخشی از بدهی قرارگاه پیش از پایان سال ۱۴۰۱ پرداخت شود.

وی با اشاره به اینکه پرداخت بدهی شهرداری به خاتم‌الانبیا(ص) توان مالی قرارگاه برای ادامه اجرای عملیات احداث این مجتمع مهم گردشگری را بالا می‌برد، افزود: پیش‌بینی شده است فازهای نخست این پروژه شامل سورتمه و سوله سرپوشیده شهربازی تا پایان سال ۱۴۰۲ تکمیل و افتتاح شود.

سیدالنگی در خصوص آخرین وضعیت پارک جنگی النگدره و ناهارخوران خاطرنشان کرد: پیش‌نویس قرارداد پارک جنگلی النگدره و ناهارخوران با مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان گلستان تدوین و به امضا رسیده و در آینده‌ای نزدیک این دو منطقه طبیعی به شهرداری گرگان تحویل داده می‌شود.

وی با اشاره به اینکه برقراری مجدد تردد خودروها در پارک جنگلی النگدره در زمان‌های مشخص که مطالبه بسیاری از شهروندان به ویژه سالمندان و پیشکسوتان بوده، مستلزم تکمیل طرح مطالعاتی و پژوهشی است، تصریح کرد: اگر در طرح مطالعاتی مانعی وجود نداشته باشد، براساس درخواست‌ها و نیاز شهروندان اقدام می‌کنیم.

گفتنی است، دهکده بزرگ توریستی شهربازی گرگان در زمینی به مساحت ۱۷ هکتار در تپه گردشگری هزارپیچ در حال ساخت است.

هتلی بزرگ شامل پارکینگ، مجتمع تجاری و رستوران گردون، تم پارک، شهربازی سرپوشیده به مساحت ۶ هزار مترمربع، اقامت‌گاه جنگلی، دریاچه قایق‌سواری و ۴۰ دستگاه بازی مختلف در بخش‌های مختلف این دهکده توریستی احداث می شود. احداث سورتمه به طول ۹۲۷ متر و چرخ‌وفلک به طول ۸۸ متر در این شهربازی در نظر گرفته شده است.

انتهای پیام

  • دوشنبه/ ۱۶ آبان ۱۴۰۱ / ۱۴:۱۵
  • دسته‌بندی: گلستان
  • کد خبر: 1401081611022
  • خبرنگار : 50039