نرم‌افزار crm همیار فروش

برای بسیاری از صاحبان کسب‌وکارها این پرسش پیش می‌آید که نرم افزار crm چیست؟ و چه کاربردی دارد؟ ما در این مطلب به این پرسش پاسخ خواهیم داد؛ زیرا اگر شما کسب‌وکاری دارید که با مشتریان بسیاری در ارتباط بوده و جمع‌آوری اطلاعات آن‌ها برای شما مهم است و مایلید کاری کنید که مشتریان شما بیشتر شده و یا مشتریان بالقوه را به مشتریان همیشگی و وفادار تبدیل نمایید، حتما به این نرم‌افزار نیاز خواهید داشت.

به گزارش ایسنا به نقل از همیار فروش، اگر تاکنون به فکر استفاده از یک نرم‌افزار مدیریت ارتباط با مشتری نبوده‌اید، با خواندن این مطلب حتما قانع خواهید شد که استفاده از آن برای شما به‌ خصوص امروزه که بازار رقابت بسیار داغ است، لازم و ضروری خواهد بود.

نرم‌افزار crm چیست؟

لازم است بدانید کلمه crm مخفف کلمات Customer Relationship Management است که به معنای مدیریت ارتباط با مشتری است، اما در طی سال‌ها این معنا تغییر یافته است، یعنی در ابتدا کارکرد آن به‌گونه‌ای بود که بیشتر به افزایش کیفیت خدمات برای مشتریان می‌پرداخت در حالی‌ که اکنون از این مفهوم برای به‌کارگیری نوعی استراتژی استفاده می‌شود که برای کسب‌وکارهای مختلف کاربرد دارد.

اگر بخواهیم توضیح کامل‌تری در پاسخ به سوال نرم افزار crm چیست؟ بدهیم؛ می‌توان گفت استفاده از نرم‌افزار CRM در یک سازمان و یا شرکت و فروشگاه می‌تواند یکی از اصلی‌ترین ابزارها جهت مدیریت فرآیندهای فروش، بازاریابی و ارائه خدمات متنوع به مشتریان باشد. نرم‌افزار crm در واقع این قابلیت را به شما ارائه می‌کند که بتوانید تمامی فرآیندهای یک شرکت، سیاست‌های کاری و افرادی که در تیم‌ها و بخش‌های مختلف یک سازمان فعالیت می‌کنند را تحت یک پلتفرم یکپارچه قرار دهید، به این ترتیب جمع‌آوری و ذخیره اطلاعات مشتریان کمک می‌کند تا صاحبان مشاغل مختلف بتوانند درک صحیحی از رفتار مشتریان پیدا کرده و در شرایط گوناگون معضلات به وجود آمده را برطرف نمایند.

همچنین با استفاده از این نرم‌افزار قادر خواهند بود از بروز فرایندهای ناکارآمد و گزارشات غیرقابل اعتماد و استناد به آن‌ها در کسب و کار خود جلوگیری نمایند.

نرم‌افزار مدیریت ارتباط با مشتری چه کاربردی دارد؟

در بخش پیشین به این پرسش که نرم افزار crm چیست پاسخ دادیم در این قسمت سعی داریم به کاربردهایی که این برنامه دارد اشاره کرده و مزایای استفاده از نرم افزار مدیریت ارتباط با مشتری را با شما در میان بگذاریم.

با استفاده از نرم‌افزار سی‌آرام می‌توان ارتباط بهتر و نزدیک‌تری را با مشتریان برقرار کرد، نیازها و درخواست‌های آن را شناسایی کرده و به آن‌ها پاسخ داد.

از آنجا که نرم‌افزار CRM می‌تواند کسب‌وکار را از دید مشتری مشاهده کرده و در برنامه‌ریزی‌های خود تجربه و خواست مشتری را در نظر گیرد، به این ترتیب صاحبان کسب‌وکارها این فرصت را پیدا می‌کنند تا بتوانند تلاش خود را جهت جلب رضایت مشتری به‌کار بسته و در استراتژی آتی سازمان این موضوع را لحاظ نمایند.

نکته مهم دیگر آن است که CRM تنها یک نرم‌افزار نیست، بلکه برنامه‌ای برای مدیریت مشتری و کسب‌وکار به شمار می‌آید که می‌تواند در مدیریت یک سازمان نقش موثری داشته و موجب موفقیت روزافزون آن شود.

شاید برای شما پس از رسیدن به پاسخ پرسش نرم‌افزار crm چیست؟ این سوال نیز به وجود آید که آیا با داشتن این نرم‌افزار و استفاده از آن باز هم نیاز به کمک گرفتن از حسابدار برای رسیدگی به امور مالی هست یا خیر؟

در پاسخ به این سوال باید گفت تا همین چند سال پیش که انواع نرم‌افزارهای کاربردی و حسابداری و مالی طراحی نشده و به بازار نیامده بود، بسیاری از کسب‌وکارها برای رسیدگی به حساب و کتاب‌های خود از افرادی که دارای مدرک حسابداری بودند برای رسیدگی به اطلاعات پرداختی، دریافتی و امور مالیاتی و ... که در دفاترشان ثبت شده بود کمک می‌گرفتند، اما اکنون با توجه به وجود انواع نرم‌افزارهای حسابداری، crm که نوعی نرم‌افزار مدیریت ارتباط با مشتری به شمار می‌آید، می‌توان گفت اغلب کسب‌وکارها دیگر نیازی به کمک گرفتن از حسابدار ندارند؛ زیرا با استفاده از این برنامه صاحبان کسب‌وکارها قادر خواهند بود امور مختلف را به‌راحتی انجام دهند.

نرم افزار crm کمک می‌کند تا بتوانید تغییرات بسیار کاربردی در کسب‌وکارتان ایجاد کرده و کاربران و مشتریان زیادی را جذب نمایید. ازجمله ویژگی‌های سی‌ آر ام می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • قابلیت درج اطلاعات مربوط به مشتری
  • امکان بررسی میزان تقاضا و بر اساس آن فروش بیشتر
  • ساماندهی تیم‌های بازاریابی و فروش
  • برقراری ارتباط با مشتریان به‌صورت شبانه‌روز
  • امکان اتصال به سایر نرم‌افزارهای مالی
  • برخورداری از امنیت بالا جهت حفظ حساب‌ها
  • نظارت بر سرویس‌دهی کارمندان به مشتری
  • توجه بر افزایش و کنترل درآمد
  • دریافت گزارش مقایسه‌ای فروش در بازه‌های زمانی مختلف
  • مدیریت و نظارت کامل بر عملکرد کارمندان و کارگران و ...
  • اطلاع از محصولات پرفروش
  • امکان ایجاد اشتراک و ثبت اطلاعات مشتریان
  • قابلیت استفاده از روش‌های متنوع تخفیف‌دهی به مشتریان
  • امکان استفاده از قابلیت نظرسنجی از طریق تماس تلفنی با مشتری
  • سازگاری نرم‌افزار مدیریت ارتباط با سیستم‌های کامپیوتری مختلف
  • قابل‌استفاده بر روی نسخه‌های مختلف ویندوز
  • امکان استفاده از سیستم پشتیبانی

این موارد تنها بخشی از قابلیت‌های یک نرم‌افزار crm به شمار می‌آید و چنانچه شما برای کسب‌وکارتان با طراحان و تولیدکنندگان این دسته از نرم‌افزارها صحبت کنید، آن‌ها می‌توانند در طراحی این محصول خواسته شما را نیز برآورده کرده و به شما کمک کنند تا به بهترین شکل بتوانید از نرم‌افزار مدیریت ارتباط با مشتری استفاده نمایید.

انتهای رپرتاژ آگهی

  • دوشنبه/ ۱۶ آبان ۱۴۰۱ / ۰۸:۰۰
  • دسته‌بندی: خبر بازار
  • کد خبر: 1401081510367
  • خبرنگار : 30188