یک نماینده مجلس:

چالش کمبود بودجه عمرانی در دانشگاه بوئین‌زهرا وجود دارد

نماینده بوئین‌زهرا و آوج در مجلس با اشاره به اینکه عقب‌ماندگی‌ها باعث شده تا توسعه و شکوفایی در دانشگاه بوئین‌زهرا آنطور که باید صورت نگیرد، گفت: استقلال دانشگاه فنی مهندسی بوئین‌زهرا این مرکز را با چالش جدی کمبود بودجه عمرانی مواجه کرده است که امیدواریم مسئولان استانی هم‌پای نمایندگان مجلس برای حل این موضوع تلاش کنند.

روح‌الله عباسپور شنبه ۱۴ آبان ۱۴۰۱ در حاشیه بازدید استاندار قزوین از شهرستان بوئین‌زهرا در جمع خبرنگاران اظهار کرد: دانشگاه فنی حرفه‌ای و مهندسی بوئین زهرا در سال ۱۳۹۰ در چند رشته فنی، مهندسی و صنایع در فضایی به وسعت ۲۰ هکتار با کمک آموزش و پرورش، اداره کل راه و شهرسازی با ۴۸ دانشجو افتتاح شد.

وی بابیان‌اینکه این دانشگاه از ظرفیت و امکانات ویژه‌ای برخوردار است، افزود: در دولت پیشین به‌جای توسعه و استقلال‌بخشی به این دانشگاه، مسئولان وقت آن را با دانشگاه بین‌الملل امام‌خمینی (ره) ادغام کردند که این اقدام ثمری جز تضعیف دانشگاه نداشت.

این مسئول خاطرنشان کرد: دانشگاه بین‌المللی امام خمینی (ره) در راستای ادغام متعهد شده بود که دانشگاه فنی مهندسی بوئین زهرا را تجهیز کند اما متأسفانه شاهد اقدام خاصی از دانشگاه امام خمینی (ره) نبودیم و در نهایت با پیگیری‌های صورت گرفته، استقلال را به دانشگاه فنی‌مهندسی بوئین‌زهرا بازگرداندیم.

وی تصریح کرد: استقلال دانشگاه فنی مهندسی بوئین‌زهرا این مرکز را با چالش جدی کمبود بودجه عمرانی مواجه کرده است که امیدواریم مسئولان استانی هم‌پای نمایندگان مجلس برای حل این موضوع تلاش کنند.

این نماینده مجلس ادامه داد: باتوجه به اینکه در گذشته ادغام صورت گرفته بود بودجه‌های تخصیصی به حساب دانشگاه امام‌خمینی (ره) واریز می‌شد بنابراین دانشگاه فنی‌مهندسی بوئین‌زهرا محروم از تخصیص اعتبار مانده‌ است. در این راستا در تلاش هستیم تا دانشگاه را آنطور که باید به پیشرفت و توسعه برسانیم.

وی گفت: دانشگاه فنی‌ مهندسی بوئین‌زهرا در پذیرش دانشجو بالغ بر ۱۶ هزار نفر ظرفیت دارد اما از نظر تعداد پرسنل و نیروی کاری دچار چالش است؛ در حال حاضر ۲۴۰۰ دانشجو در این دانشگاه تحصیل می‌کنند و باتوجه به اینکه شهرستان بوئین‌زهرا کریدور شمال و جنوب کشور و در ۱۲۰ کیلومتری پایتخت قراردارد اقبال برای دانشجو در این شهرستان بسیار زیاد است اما عقب‌ماندگی‌های حاضر باعث شده تا توسعه و شکوفایی در این دانشگاه آنطور که باید صورت نگیرد.

وی در ادامه صحبت‌های خود به سایر مشکلات دانشجویان ازجمله خوابگاه اشاره و عنوان کرد: در راستای توسعه دانشگاه فنی‌مهندسی بوئین‌زهرا، نیازمند حمایت برای تأمین خوابگاه دانشجویان هستیم که امیدواریم با حمایت‌های استاندار این امر نیز محقق و شاهد شکوفایی شهرستان بوئین زهرا باشیم.

عباسپور در پایان اظهار کرد: شهرستان بوئین‌زهرا زادگاه نام‌آوران بزرگ استان است و در تلاشیم مشکلات مربوط به حوزه درمان و دانشگاه آن را رفع کنیم.

انتهای پیام

  • شنبه/ ۱۴ آبان ۱۴۰۱ / ۱۳:۲۱
  • دسته‌بندی: قزوین
  • کد خبر: 1401081409429
  • خبرنگار : 50560