رئیس کل دادگستری استان کرمان:

در کار فعالان اقتصادی قفل ایجاد نکنیم

رئیس کل دادگستری استان کرمان تصریح کرد: تبادل نظرات و شنیدن دغدغه طرفین در راه گشایی برای فعالان اقتصادی و صنعتگران تاثیرگذار است.

حجت الاسلام و المسلمین ابراهیم حمیدی عصر امروز ۱۲ آبان ماه در سومین گردهمایی فعالان اقتصادی و مسئولان قضایی استان کرمان گفت: دولت از تولیدات دانش بنیان حمایت می کند.

او بر لزوم بررسی و شناسایی مشکلات واحدهای تولیدی در جهت رفع مسایل آنها تاکید می کند و می افزاید: مصوبات باید با قوانین منطبق باشند و نمی توانیم قانون را تغییر دهیم و باید از قانون تکمین کنیم.

رئیس کل دادگستری استان کرمان در ادامه سخنانش ضمن گرامیداشت یاد و خاطره دانش آموزان شهید در حادثه شاهچراغ در ادامه اظهار کرد: هدف از برگزاری اینگونه جلسات به کار گرفتن ظرفیت ها در جهت رفع موانع تولید و اشتغال است و همه باید در این راستا گام بردارند.

مقام عالی قضایی استان کرمان با بیان این مطلب که در چهارچوب قوانین و مقررات باید وظایف خود را انجام دهید، عنوان کرد: اگر دیدگاهمان رفع مشکلات تولید و اشتغال باشد ۵۰ درصد مشکلات حل خواهد شد و اگر این نگاه را نداشته باشیم قوانین را به گونه ای تفسیر می کنیم که در کار فعالان اقتصادی قفل ایجاد می کنیم.

حمیدی با تاکید برآنکه باید از تولیدکنندگان واقعی حمایت شود، اظهار کرد: گاهی اوقات مشکلات واحد تولیدی در ضعف مدیریتی آن واحد است و هرچه حمایت شوند آن واحد تولیدی سرپا نمی شود که باید این ضعف را به گونه ای حل کرد.

او می گوید: حمایت از واحدهای تولیدی واقعی از ستاد به صف دستگاه قضایی(رده های میانی بدنه دستگاه قضا) برده شود و صف دستگاه قضایی، شامل قاضی، مستشاران دستگاه قضا، دادیاران، دادرسان و ... هستند و اگر این چنین شود بسیاری از مشکلات حل می شود و اعضای رده میانی دستگاه قضایی باید در این چنین جلساتی شرکت کنند و دغدغه های فعالان اقتصادی را بشنوند که قطعا در تصمیمات قضایی و نحوه رسیدگی و تسریع در پرونده ها موثر خواهد بود.

رئیس کل دادگستری استان کرمان تصریح کرد: تبادل نظرات و شنیدن دغدغه طرفین در راه گشایی برای فعالان اقتصادی و صنعتگران تاثیرگذار است.

او استان کرمان ظرفیت های بسیار خوبی در بخش کشاورزی، معدن و ... دارد عنوان کرد: باید با همکاری همه ارکان جامعه به رشد اقتصادی استان کمک کنیم.

انتهای پیام

  • پنجشنبه/ ۱۲ آبان ۱۴۰۱ / ۱۳:۳۳
  • دسته‌بندی: کرمان
  • کد خبر: 1401081208310
  • خبرنگار : 50189

برچسب‌ها