واریز ۶۱۶ میلیارد ریال از منابع مالیاتی به بخش بهداشت خراسان جنوبی

مدیرکل امور مالیاتی خراسان جنوبی از واریز ۶۱۶ میلیارد ریال به بخش بهداشت و درمان خراسان جنوبی از محل مالیات و عوارض خبر داد.

جعفر احسانی مهر در گفت‌وگو با ایسنا در خصوص سهم مالیات و عوارض واریز شده به بخش بهداشت و درمان استان از محل مالیات، اظهار کرد: در شش ماهه نخست سال جاری، از محل مالیات و عوارض وصول شده در نظام مالیات بر ارزش افزوده استان خراسان جنوبی، ۶۱۶ میلیارد ریال معادل حدود ۶۲ میلیارد تومان برای بخش بهداشت و درمان استان واریز شده است.

وی افزود: در اجرای بند ۱ ماده ۳۸ و ماده ۴۳ قانون مالیات بر ارزش افزوده مصوب ۲ خردادماه ۱۴۰۰، یک ‌نهم مالیات‌ها و عوارض وصولی به‌ عنوان مالیات سلامت به حساب وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی برای هزینه‌کرد در استان واریز می‌شود تا برای پیشگیری و پوشش کامل درمان افراد ساکن در روستاها و شهرهای دارای بیست هزار نفر جمعیت و پایین‌تر و جامعه عشایری در چارچوب نظام ارجاع، اختصاص ‌یابد.

مدیرکل امور مالیاتی خراسان جنوبی بیان کرد: پس از تحقق این هدف، این موارد نسبت به تکمیل و تأمین تجهیزات بیمارستانی و مراکز بهداشتی و درمانی با اولویت بیمارستان‌های مناطق توسعه ‌نیافته، مصارف هیأت امنای ارزی و ارتقای سطح بیمه بیماران صعب‌العلاج و افراد تحت پوشش نهادهای حمایتی خارج از روستاها و شهرهای بالای ۲۰ هزار نفر جمعیت هزینه خواهد شد.

انتهای پیام

  • دوشنبه/ ۹ آبان ۱۴۰۱ / ۰۹:۱۵
  • دسته‌بندی: خراسان جنوبی
  • کد خبر: 1401080905645
  • خبرنگار :