نماینده سمنان در آستانه روز پدافند غیرعامل تاکید کرد:

تغییر شکل تهدیدات دشمنان در ادوار مختلف

نماینده مردم شهرستان های سمنان ، مهدیشهر و سرخه در مجلس شورای اسلامی بر لزوم آمادگی برای رویارویی با تهدیدات گوناگون تاکید کرد و گفت: شکل تهدیدات دشمنان در دوره‌های مختلف تغییر شکل می‌دهد.

دکتر عباس گلرو ۷ آبان ماه در دیدار با کارخائی مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری سمنان ضمن تبریک فرارسیدن هفته پدافند غیرعامل اظهار کرد: هر چه بیشتر بر پدافند غیرعامل تاکید و به آن توجه شود به طبع در جامعه هم برای مردم و اقشار مختلف از اهمیت بیشتری برخوردار می‌گردد.

وی ادامه داد: به دلیل وجود تهدیدات باز و متنوع در کشور هر روز در برابر تهدیدات دشمنان چه از لحاظ سایبری، زیستی، شیمیایی و ... مورد تهاجم دشمن هستیم لذا انتظار می‌رود سازمان پدافند غیرعامل کشور به همراه ستاد کل نیروهای مسلح باید به وضع قانونی جهت ایستادگی و دفاع در برابر این تهدیدات دشمن اقدامات لازم را به عمل بیاورد چرا که تمامی این تهدیدات غیرقابل پیش‌بینی بوده و شکل تهدیدی آن هر روز عوض می‌گردد.

 نماینده مردم شهرستان های سمنان ، مهدیشهر و سرخه در مجلس شورای اسلامی همچنین خواستار رصد، پایش و شناسایی تهدیدات حوزه مربوطه شد و افزود: اداره کل پدافند غیرعامل با اولویت بندی از منظر پدافند غیرعامل، تهدیدات را شناسایی و انعکاس دهد.

همچنین ایرج کارخائی مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری سمنان نیز در دیدار با گلرو نماینده مردم شهرستان‌های سمنان، مهدیشهر و سرخه گفت : ۸ آبان ماه ۱۳۸۲ سالروز فرمان مقام معظم رهبری مبنی بر تشکیل پدافند غیرعامل است به همین مناسبت این روز را پدافند غیرعامل می‌نامند و برنامه‌های مختلفی در این ایام برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: اداره کل پدافند غیرعامل استانداری سمنان با پیش‌بینی ۲۵۰ عنوان برنامه آموزش محور به مباحث نوین و تهدیدات جدید در این بخش پرداخته است.

مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری سمنان با بیان اینکه هدف این است که تمامی تجهیزات و عوامل خطرزا را شناسایی و از بروز حادثه پیشگیری کنیم افزود: امروز هفتم آبان مانور تخلیه اضطراری در دبیرستان دخترانه امامی سمنان در راستای آموزش و آمادگی دانش آموزان و فرهنگ‌سازی پدافند غیرعامل در مدارس برگزار شد.

وی تصریح کرد: پیش‌بینی برگزاری رزمایش و منابع در واحدهای صنعتی تولید کننده مواد شیمیایی و ایجاد آمادگی کارکنان در هنگام وقوع حادثه از اهداف برنامه های هفته پدافند غیر عامل است.

وی افزود: فرهنگ‌سازی در بحث پدافند غیرعامل بسیار مهم و از مسائلی است که از شناخت کمتری در جامعه برخوردار است.

کارخایی با بیان اینکه در بحث اطلاع‌رسانی صدا و سیما نقش بارزی در انعکاس پدافند غیرعامل دارد گفت: نامگذاری ۸ آبان ماه به عنوان روز پدافند غیر عامل یکی از دوراندیشی های حکیمانه رهبر فرزانه انقلاب اسلامی است چرا که کشور ما همواره در معرض انواع تهدیدات دشمنان است.

انتهای پیام

  • شنبه/ ۷ آبان ۱۴۰۱ / ۱۳:۵۷
  • دسته‌بندی: سمنان
  • کد خبر: 1401080704497
  • خبرنگار :