مدیرکل آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان بیان کرد؛

شناسایی ۵۰ درصد بازماندگان از تحصیل/ توسعه مدارس شبانه روزی با هدف جلوگیری از ترک تحصیل

مدیرکل آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان گفت: سیستان و بلوچستان با سنجش ۱۰۹ درصدی جمعیت هدف موفق به کسب رتبه اول کشور در اجرای طرح سنجش نوآموزان شد.

میرعبدی در نشست همکاری‌های شورای شهر زاهدان و آموزش و پرورش استان اظهار کرد: آموزش و پرورش یکی از اصلی‌ترین دغدغه‌های نظام است به طوری که در بیانات مقام معظم رهبری نیز تاکید ویژه‌ای بر مسئله تعلیم و تربیت شده است.

وی با بیان اینکه جامعه صالح از مدرسه صالح شکل می‌گیرد، افزود: رشد جمعیت دانش آموزی، کمبود سرانه فضای آموزشی، فرسودگی بسیاری از مدارس، پراکندگی غیرمتعارف روستایی و حاشیه نشینی خارج از عرف شهرهای زاهدان وچابهار از مهمترین مشکلات آموزش و پرورش در استان پهناور سیستان و بلوچستان است.

میرعبدی اجرای طرح روستا مرکزی و توسعه مدارس شبانه روزی را از جمله مهمترین راهکارهای جلوگیری از ترک تحصیل دانش آموزان روستایی و عشایر در استان برشمرد و گفت: اجرای این طرح ها نیازمند همراهی و همکاری سایر دستگاه‌ها و نهادهاست.

وی نقش شهرداری و شورای اسلامی شهر را در حل بسیاری از مشکلات آموزش و پرورش بسیار مهم و ضروری عنوان کرد و گفت: در پنج شهر بزرگ استان با مشکل مهاجرت از روستاها و افزایش جمعیت حاشیه نشینی روبرو هستیم که تبعات اجتماعی ،اقتصادی و فرهنگی بسیاری مخصوصا برای دانش آموزان به دنبال دارد.

وی با اشاره به کسب موفقیت‌های پی در پی دانش آموزان سیستان و بلوچستان در المپیادها و رقابت‌های علمی خاطر نشان کرد: بنابر فرمایش مقام معظم رهبری این استان گنج پنهان است؛ لذا اگر در بحث آموزش و پرورش و دانش آموزان هزینه کنیم در واقع برای آینده سرمایه‌گذاری کرده ایم.

وی با بیان اینکه مشکل بازماندگان از تحصیل یکی از مهمترین مسائل استان است، گفت: در طرح شناسایی بازماندگان از تحصیل تا کنون حدود ۵۰ درصد جمعیت هدف شناسایی شده اند.

میرعبدی جایگاه مدرسه را دردین مبین اسلام مقدس برشمرد وورود خیرین بومی درکنار خیرین غیربومی برای مدرسه سازی ومدرسه یاری را درتوسعه فضای آموزشی استان  بسیارمهم دانست.

انتهای پیام

  • سه‌شنبه/ ۳ آبان ۱۴۰۱ / ۰۷:۰۲
  • دسته‌بندی: سیستان و بلوچستان
  • کد خبر: 1401080301479
  • خبرنگار :