چرا نمی‌توان از تبلیغات گوگل چشم‌پوشی کرد؟

تبلیغات گوگل ادز پادشاه دنیای تبلیغات در دنیای کسب‌ و کارها می‌باشد و با استفاده از این تبلیغات می‌توانیم بهترین نتیجه رو برای کسب‌ و کار خود رقم بزنیم.

به گزارش ایسنا به نقل از ادستیتو، در این محتوا به بررسی تبلیغات گوگل ادز خواهیم پرداخت، تا انتها مطلب با ما همراه باشد.

با تبلیغات گوگل، ترافیک فوق‌العاده را مهمان وب‌سایت خود کنید.

اگر به صفحه جستجوگر گوگل بروید و چیزی مثل "خرید شامپو" را تایپ کنید، با چند وب‌سایت مواجه می‌شوید که کنار آنها عبارت تبلیغاتی (Ad) را می‌بینید. در بدبینانه‌ترین حالت، شما از روی کنجکاوی هم که شده روی یکی از آنها (عمدتاً بالاترینشان) کلیک می‌کنید. اما محال است برای خرید شامپو به صفحات بعدی گوگل بروید. وب‌سایت‌هایی که برای کلمات کلیدی مرتبط با کسب‌ و کارشان از تبلیغات گوگل استفاده می‌کنند.

چرا نباید از تبلیغات گوگل چشم‌پوشی کرد؟

در فوریه سال گذشته، گوگل تغییری در طراحی صفحات نتایج موتور جستجوگر خود (SERPs) انجام داد که روی تبلیغات کلیکی (گوگل‌ ادز) تأثیر بسیار عالی گذاشت. تغییر چیزی به‌ غیر از حذف تبلیغات در نوار کناری گوگل نبود که بجای آن، از فرمت سنتی و قدیمی خود گوگل برای نمایش آنها استفاده کرد. در واقع لینک‌های تبلیغ شده دیگر در نوار سمت راستی نمایش داده نمی‌شوند و درست در بالای لینک‌های عادی قرار می‌گیرند. این تغییر، برای تطابق هر چه بیشتر نسخه دسکتاپ با نسخه موبایلی بود که در سال‌های اخیر رونق چندین برابری داشته است.

در ابتدا، بسیاری از بازاریابان آنلاین و تبلیغ‌دهندگان نگران از دست‌دادن نرخ کلیک و پایین آمدن نرخ تبدیل بودند، اما جالب است بدانید که نتایج به‌ دست‌ آمده، درست برعکس آن را نشان می‌داد. طبق تحقیقی که شرکت Seer Interactive داشت، ترافیک به‌ دست‌ آمده از نسخه جدید گوگل 94 درصد کارآیی و نسخه قدیمی گوگل تنها 6 درصد کارآیی داشت که نشان از قدرت کمپین تبلیغات گوگل ادز به شیوه جدید بود. اگر کمی در این مورد جستجو کنید، خواهید فهمید که گوگل ادز یکی از بهترین روش‌ها (اگر نگوییم بهترین روش) برای جذب ترافیک و در نتیجه فروش حداکثری است.

آیا همه از این تغییر راضی بودند؟

قطعاً جواب منفی است. به‌ویژه کسب‌ و کارهایی که همیشه به‌خاطر مطالب سئو شده در صدر رتبه‌بندی گوگل بودند، حالا جایگاه خود را پایین‌تر از لینک‌های اسپانسر شده می‌دیدند. با این‌ وجود، چنین شرکت‌هایی باز هم می‌توانند به‌وسیله کمپین‌های طولانی‌ مدت سئو (SEO) جایگاه خود را حفظ کنند.

شرکت‌ها و کسب‌ و کارهای بزرگ‌تر، با ایجاد کمپین تبلیغات در گوگل به‌راحتی و در کمترین زمان ممکن می‌توانند در صفحه اول و در بین لینک‌های ابتدایی صفحه به نمایش درآیند که این موضوع برای کسب‌ و کارهای کوچک بسیار خطرناک است. برای اینکه بتوانید در صفحه اول گوگل به تصویر کشیده شوید، شما هم می‌توانید همین حالا از این ویژگی منحصر به‌ فرد گوگل استفاده کنید.

عوامل دیگری که بر قرارگرفتن در صفحه اول گوگل تأثیر می‌گذارند

بهترین روش برای مقابله کردن با ساختار جدید صفحه نتایج گوگل، این است که بدانید چه عواملی بعد از گوگل‌ ادز، مهم هستند تا وب‌سایت شما در صفحه اول به نمایش درآیند. طراحی تجربه کاربری عالی (UX)، ایجاد یک سفر مشتری منحصر به‌ فرد، و همچنین تولید محتوای یونیک و دست‌اول تمام آن چیزهایی هستند که برای گوگل مهم‌اند.

قانون کلی گوگل این است که کاربران را تنها به سمت وب‌سایت‌های کاملی هدایت کند تا تجربه خوبی از نتایج گوگل داشته باشند. همچنین انتظار دارد که تمامی وب‌سایت‌های دیگر نیز به این سمت پیش بروند؛ یعنی اطلاعات دست‌ اول را در یک قالب خوب با دسترسی بسیار عالی برای نسخه دسکتاپ و موبایل ارائه دهند. این کارِ گوگل که تحت‌ فشار قرار دادن سایر کسب‌ و کارها برای به‌ روزرسانی زیرساخت‌های آنلاین خود است، سبب می‌شود هیچ وب‌سایت فیک و جعلی نتواند ترافیک خوبی داشته باشد.

مزایایی که تبلیغات گوگل را به گزینه بی‌بدیل تبدیل می‌کنند

در بخش قبلی، از اهمیت گوگل‌ ادز برای کسب‌ و کارها گفتیم. اما در این بخش قصد داریم شما را با مزایای راه‌اندازی کمپین گوگل‌ ادز پرده‌ برداریم. گرچه ممکن است برخی از مزایای گوگل‌ ادز را بتوانید حدس بزنید، اما در ادامه با امکاناتی آشنا می‌شوید که تا حالا از آنها بی‌ خبر بوده‌اید.

امکان قرارگرفتن صفحات وب‌سایت شما در صفحه اول گوگل

اگر به جنبه‌های مختلفی که برای گوگل برای نمایش دادن سایت شما توجه کنید، به‌ غیر از لینک تبلیغاتی، امکان وجود چندین صفحه دیگر در صفحه اول گوگل نیز میسر است. برای مثال با سرچ عبارت "خرید نرم‌افزار CRM" دو یا سه لینک مربوط به این محصول از وب‌سایت شما در صفحه اول جستجوگر به نمایش گذاشته می‌شود. کافی است به بخش‌هایی که برای گوگل مهم هستند توجه کنید و آنها را بهسازی کنید.

پرداخت به‌ ازای هر کلیک

شاید بارزترین مزیت گوگل‌ ادز این است که تا زمانی که کاربری روی لینک کلیک نکند، هزینه‌ای برای تبلیغات گوگل پرداخت نمی‌کنید. برای راه‌اندازی گوگل‌ ادز، ابتدا باید اکانت خود را به مبلغ دلخواه شارژ کنید و برای هر کلیدواژه بر حسب تقاضا و اهمیت قیمتی تعریف کنید. سپس، به‌ازای هر کاربری که از طریق گوگل وارد وب‌سایت شما شود، گوگل از حساب کاربری‌تان مبلغی را کسر می‌کند.

پیشی‌گرفتن از رقبا در کمترین زمان

با توجه‌ به سرعتی که گوگل‌ ادز در مقایسه با دیگر استراتژی‌های بازاریابی آنلاین دارد، تقریباً بلافاصله می‌توانید موقعیت بهتری نسبت به رقبای خود به دست آورید. از طرف دیگر، بسیاری از کلمات کلیدی رایج در لیست ادوردز قرار گرفته‌اند، به این معنا که اگر از این امکانات استفاده نکنید، رقیب شما این کار را خواهد کرد. طبق آخرین برآوردها، 80 درصد از نتایج جستجو در گوگل، حاوی تبلیغات گوگل‌ ادز هستند.

برای راه‌اندازی کمپین گوگل‌ادز به کجا مراجعه کنیم

یکی از بهترین شرکت‌هایی که در مشاوره، راه‌اندازی، و مدیریت کمپین‌های گوگل‌ادز در ایران می‌تواند به شما کمک کند، ادستیتو (adstitu.com) است. ادستیتو، با در اختیار داشتن تیمی مجرب از از کارشناسان تبلیغات گوگل و پلتفرم یکپارچه، و دانش بسیار عمیق در زمینه تبلیغات گوگل همان چیزی است که شما را به آرزویتان خواهد رساند.

چرا نمی‌توان از تبلیغات گوگل چشم‌پوشی کرد؟

تبلیغات گوگل ادز پادشاه دنیای تبلیغات در دنیای کسب‌ و کارها می‌باشد و با استفاده از این تبلیغات می‌توانیم بهترین نتیجه رو برای کسب‌ و کار خود رقم بزنیم در این مقاله به بررسی این موضوع خواهیم پرداخت

با تبلیغات گوگل، ترافیک فوق‌العاده را مهمان وب‌سایت خود کنید

اگر به صفحه جستجوگر گوگل بروید و چیزی مثل "خرید شامپو" را تایپ کنید، با چند وب‌سایت مواجه می‌شوید که کنار آنها عبارت تبلیغاتی (Ad) را می‌بینید. در بدبینانه‌ترین حالت، شما از روی کنجکاوی هم که شده روی یکی از آنها (عمدتاً بالاترین‌شان) کلیک می‌کنید. اما محال است برای خرید شامپو به صفحات بعدی گوگل بروید. وب‌سایت‌هایی که برای کلمات کلیدی مرتبط با کسب‌ و کارشان از تبلیغات گوگل استفاده می‌کنند.

چرا نباید از تبلیغات گوگل چشم‌پوشی کرد؟

در فوریه سال گذشته، گوگل تغییری در طراحی صفحات نتایج موتور جستجوگر خود (SERPs) انجام داد که روی تبلیغات کلیکی (گوگل‌ ادز) تأثیر بسیار عالی گذاشت. تغییر چیزی به‌ غیر از حذف تبلیغات در نوار کناری گوگل نبود که بجای آن، از فرمت سنتی و قدیمی خود گوگل برای نمایش آن‌ها استفاده کرد. در واقع لینک‌های تبلیغ شده دیگر در نوار سمت راستی نمایش داده نمی‌شوند و درست در بالای لینک‌های عادی قرار می‌گیرند. این تغییر، برای تطابق هر چه بیشتر نسخه دسکتاپ با نسخه موبایلی بود که در سال‌های اخیر رونق چندین برابری داشته است.

در ابتدا، بسیاری از بازاریابان آنلاین و تبلیغ‌دهندگان نگران از دست‌ دادن نرخ کلیک و پایین آمدن نرخ تبدیل بودند، اما جالب است بدانید که نتایج به‌ دست‌ آمده، درست برعکس آن را نشان می‌داد. طبق تحقیقی که شرکت Seer Interactive داشت، ترافیک به‌ دست‌ آمده از نسخه جدید گوگل 94 درصد کارایی و نسخه قدیمی گوگل تنها 6 درصد کارایی داشت که نشان از قدرت کمپین تبلیغات گوگل ادز به شیوه جدید بود. اگر کمی در این مورد جستجو کنید، خواهید فهمید که گوگل ادز یکی از بهترین روش‌ها (اگر نگوییم بهترین روش) برای جذب ترافیک و در نتیجه فروش حداکثری است.

آیا همه از این تغییر راضی بودند؟

قطعاً جواب منفی است. به‌ویژه کسب‌ و کارهایی که همیشه به‌خاطر مطالب سئو شده در صدر رتبه‌بندی گوگل بودند، حالا جایگاه خود را پایین‌تر از لینک‌های اسپانسر شده می‌دیدند. با این‌ وجود، چنین شرکت‌هایی باز هم می‌توانند به‌وسیله کمپین‌های طولانی‌ مدت سئو (SEO) جایگاه خود را حفظ کنند.

شرکت‌ها و کسب‌ و کارهای بزرگ‌تر، با ایجاد کمپین تبلیغات در گوگل به‌راحتی و در کمترین زمان ممکن می‌توانند در صفحه اول و در بین لینک‌های ابتدایی صفحه به نمایش درآیند که این موضوع برای کسب‌ و کارهای کوچک بسیار خطرناک است. برای اینکه بتوانید در صفحه اول گوگل به تصویر کشیده شوید، شما هم می‌توانید همین حالا از این ویژگی منحصر به‌ فرد گوگل استفاده کنید.

عوامل دیگری که بر قرارگرفتن در صفحه اول گوگل تأثیر می‌گذارند

بهترین روش برای مقابله کردن با ساختار جدید صفحه نتایج گوگل، این است که بدانید چه عواملی بعد از گوگل‌ ادز، مهم هستند تا وب‌سایت شما در صفحه اول به نمایش درآیند. طراحی تجربه کاربری عالی (UX)، ایجاد یک سفر مشتری منحصربه‌فرد، و همچنین تولید محتوای یونیک و دست‌اول تمام آن چیزهای هستند که برای گوگل مهم‌اند.

قانون کلی گوگل این است که کاربران را تنها به سمت وب‌سایت‌های کاملی هدایت کند تا تجربه خوبی از نتایج گوگل داشته باشند. همچنین انتظار دارد که تمامی وب‌سایت‌های دیگر نیز به این سمت پیش بروند؛ یعنی اطلاعات دست‌ اول را در یک قالب خوب با دسترسی بسیار عالی برای نسخه دسکتاپ و موبایل ارائه دهند. این کارِ گوگل که تحت‌ فشار قرار دادن سایر کسب‌ و کارها برای به‌ روزرسانی زیرساخت‌های آنلاین خود است، سبب می‌شود هیچ وب‌سایت فیک و جعلی نتواند ترافیک خوبی داشته باشد.

مزایایی که تبلیغات گوگل را به گزینه بی‌بدیل تبدیل می‌کنند

در بخش قبلی، از اهمیت گوگل‌ ادز برای کسب‌وکارها گفتیم. اما در این بخش قصد داریم شما را با مزایای راه‌اندازی کمپین گوگل‌ ادز پرده‌ برداریم. گرچه ممکن است برخی از مزایای گوگل‌ ادز را بتوانید حدس بزنید، اما در ادامه با امکاناتی آشنا می‌شوید که تا حالا از آنها بی‌خبر بوده‌اید.

امکان قرارگرفتن صفحات وب‌سایت شما در صفحه اول گوگل

اگر به جنبه‌های مختلفی که برای گوگل برای نمایش دادن سایت شما توجه کنید، به‌ غیر از لینک تبلیغاتی، امکان وجود چندین صفحه دیگر در صفحه اول گوگل نیز میسر است. برای مثال با سرچ عبارت "خرید نرم‌افزار CRM" دو یا سه لینک مربوط به این محصول از وب‌سایت شما در صفحه اول جستجوگر به نمایش گذاشته می‌شود. کافی است به بخش‌هایی که برای گوگل مهم هستند توجه کنید و آنها را بهسازی کنید.

پرداخت به‌ ازای هر کلیک

شاید بارزترین مزیت گوگل‌ ادز این است که تا زمانی که کاربری روی لینک کلیک نکند، هزینه‌ای برای تبلیغات گوگل پرداخت نمی‌کنید. برای راه‌اندازی گوگل‌ ادز، ابتدا باید اکانت خود را به مبلغ دلخواه شارژ کنید و برای هر کلید واژه بر حسب تقاضا و اهمیت قیمتی تعریف کنید. سپس، به‌ ازای هر کاربری که از طریق گوگل وارد وب‌سایت شما شود، گوگل از حساب کاربری‌تان مبلغی را کسر می‌کند.

پیشی‌گرفتن از رقبا در کمترین زمان

با توجه‌ به سرعتی که گوگل‌ ادز در مقایسه با دیگر استراتژی‌های بازاریابی آنلاین دارد، تقریباً بلافاصله می‌توانید موقعیت بهتری نسبت به رقبای خود دست آورید. از طرف دیگر، بسیاری از کلمات کلیدی رایج در لیست ادوردز قرار گرفته‌اند، به این معنا که اگر از این امکانات استفاده نکنید، رقیب شما این کار را خواهد کرد. طبق آخرین برآوردها، 80 درصد از نتایج جستجو در گوگل، حاوی تبلیغات گوگل‌ ادز هستند.

برای راه‌اندازی کمپین گوگل‌ادز به کجا مراجعه کنیم

یکی از بهترین شرکت‌هایی که در مشاوره، راه‌اندازی، و مدیریت کمپین‌های گوگل‌ادز در ایران می‌تواند به شما کمک کند، ادستیتو (adstitu.com) است. ادستیتو، با در اختیار داشتن تیمی مجرب از کارشناسان تبلیغات گوگل و پلتفرم یکپارچه، و دانش بسیار عمیق در زمینه تبلیغات گوگل همان چیزی است که شما را به آرزویتان خواهد رساند.

انتهای رپرتاژ آگهی

  • دوشنبه/ ۲ آبان ۱۴۰۱ / ۱۶:۳۰
  • دسته‌بندی: خبر بازار
  • کد خبر: 1401080201335
  • خبرنگار : 30188

برچسب‌ها