تعیین مهلت یک ماهه دستگاه‌های اجرایی برای راه اندازی مرکز ماده ۱۶ 

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان جنوبی برای راه اندازی مرکز ماده ۱۶ مهلت یک ماهه تعیین کرد. 

محمدرضا طالبی، امروز یکشنبه یکم آبان با تعیین این مهلت در جلسه فوق العاده بررسی و راه اندازی مرکز ماده ۱۶ که با حضور مدیران و نمایندگان دستگاه های ذیربط برگزار شد، اظهار کرد: بعد از این یک ماه مهلت تعیین شده، کوتاهی هیچ حوزه‌ای پذیرفتنی نیست. 

به گزارش ایسنا، وی، راه اندازی مرکز ماده ۱۶ را اولویت یک استان عنوان کرد و گفت: کوتاهی مدیران در تحقق مصوبات این جلسه ترک فعل لحاظ خواهد شد. 

معاون استاندار به موضوع تأمین و تجهیز مرکزی برای نگهداری کودکان کار اشاره کرد و ضمن گلایه از عملکرد حوزه های متولی در این زمینه، گفت: این که با کلی هزینه و هماهنگی فضا و شرایط لازم فراهم می‌شود اما همچنان شاهد حضور کودکان کار در سر چهارراه‌ها هستیم، نشان دهنده کم کاری حوزه‌های متولی است. 

طالبی، عدم نظارت‌ها و کم کاری‌ها را دلیلی بر این اتفاق خواند و بیان کرد: ما اگر دل به کار بدهیم و برای ایفای وظیفه خود، دغدغه داشته باشیم، همه کارها درست و به موقع انجام می شوند. 

وی یادآور شد: هم افزایی و هماهنگی دستگاه ها، شرط موفقیت در انجام امور در راستای کاهش آسیب‌هاست. 

این جلسه به چند مصوبه مهم و در حقیقت یک ضرب الاجل ختم شد. طبق این مصوبات، اداره کل بهزیستی مکلف است ظرف دو هفته آینده نسبت به تهیه و تأمین مکانی مناسب برای راه اندازی مرکز نگهداری و ساماندهی معتادان متجاهر اقدام کند. تعیین مهلت دو هفته ای برای دبیرخانه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر به جهت تأمین تجهیزات و هزینه‌های نگهداری معتادان نیز از دیگر مصوبات این جلسه بود. 

دانشگاه علوم پزشکی نیز طبق مصوبات این جلسه مکلف شد نسبت به تأمین تیم درمانی مورد نیاز این مرکز اقدام کند. 

بر اساس این مصوبات، دفتر امور اجتماعی می بایست طی جلسه ای با حضور اداره کل بهزیستی، دبیرخانه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر و دادگستری مصادیق تجاهر را طبق قانون تبیین کند تا این تفاوت موضع‌ها رفع شود و در همه حوزه‌ها مدنظر قرار گیرد. 

انتهای پیام 

  • یکشنبه/ ۱ آبان ۱۴۰۱ / ۲۱:۴۵
  • دسته‌بندی: خراسان جنوبی
  • کد خبر: 1401080100700
  • خبرنگار : 50026