معاون وزیر کشور عنوان کرد

لزوم توجه به پدافند شهری در بودجه۱۴۰۲ و برنامه هفتم توسعه

معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزارت کشور گفت: به موضوع پدافند شهری در تهیه بودجه۱۴۰۲ و برنامه هفتم توسعه توجه شود.

به گزارش ایسنا، مهدی جمالی نژاد صبح امروز در پنجمین همایش ملی پدافند شهری با بیان اینکه شهرداری‌ها نهادهای عمومی غیردولتی شناخته شده‌اند، اظهار کرد: شهرداری‌ها می‌توانند راحت تصمیم گیری کنند و به عنوان نهاد چابک و سریع در مسایل بحرانی حضور داشته باشند. همچنین شهرداری ها در عرصه پدافند شهری می‌توانند بازوی نهادهای اجرایی باشند.


وی در ادامه افزود: فاصله تصمیم تا اجرا در شهرداری‌ها دو هفته است و به همین دلیل شهرداری‌ها می‌توانند در زمینه پدافند شهری نقش موثری داشته باشند. بحران‌های مختلفی در همین دوره دولت جدید داشته‌ایم و رفع آثار همین بحران‌ها که مورد توجه دولت بوده است و همچنین حملات سایبری اخیر، اهمیت موضوع پدافند شهری را نشان می‌دهد.

معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزارت کشور با اشاره به اینکه برنامه هفتم توسعه و بودجه ۱۴۰۲ در پیش است و دوستان باید همتی مضاعف برای موضوع پدافند شهری داشته باشند، خاطرنشان کرد: شهرداری‌ها و حتی دهیاری‌ها آمادگی دارند تا شهرها و روستاها را در زمینه پدافند غیرعامل تقویت کنند.

انتهای پیام

  • شنبه/ ۳۰ مهر ۱۴۰۱ / ۱۰:۴۱
  • دسته‌بندی: جامعه، شهری
  • کد خبر: 1401073016496
  • خبرنگار : 71480