در نشست علمی خانواده و جوانی جمعیت مطرح شد:

رشد فرزندآوری به کاهش آسیب های اجتماعی کمک می کند

استاندار سمنان با اشاره روند پیری جمعیت و خطرات احتمالی آن گفت: رشد فرزندآوری به کاهش آسیب های اجتماعی کمک می کند.

‍ سیدمحمدرضا هاشمی در نشست علمی - تخصصی جهاد تبیین با موضوع " خانواده و جوانی اظهار کرد: کاهش آسیب های اجتماعی و جوانی جمعیت در گرو توجه به کانون خانواده و رشد فرزندآوری است 

وی با بیان اینکه یکی از دغدغه های مقام معظم رهبری توجه به جوانی جمعیت و کانون خانواده است ادامه داد: مقام معظم رهبری به دفعات ، به جوانی جمعیت و تحکیم بنیان خانواده تاکید نموده اند.

هاشمی با بیان اینکه در چند سال آینده با یک جامعه پیر روبه رو خواهیم بود افزود: دغدغه مقام معظم رهبری و متولیان امر ، رشد و جوانی جمعیت است که در این مقوله فعالیت ها واقدامات قابل توجهی در دولت سیزدهم اجرایی شده است.

استاندار سمنان به نقس سمنان در دفاع مقدس پرداخت و تصریح کرد: در هشت سال دفاع مقدس، استان سمنان، سه هزار شهید تقدیم میهن اسلامی کرده است.

وی اضافه کرد: از ابتدای انقلاب با وجود تحریم های ظالمانه ، ایران اسلامی توانست به خودکفایی در تامین کالا و بسیاری از زمینه ها دست یابد. 

هاشمی با بیان اینکه کانون خانواده مورد هدف دشمنان ایران اسلامی است گفت: اهمیت دادن به موضوع خانواده برای ما حائز اهمیت است ، چرا که امروزه یکی از دغدغه های ما از هم پاشیدن کانون گرم خانواده و آسیب های اجتماعی در جامعه  است.

 استاندار سمنان با اشاره به اینکه اعتیاد، طلاق و.... از جمله آسیب های اجتماعی در خانواده های امروز است افزود: امروزه رمز موفقیت ما ایجاد فضای آرام برای رشد و بالندگی کودکان استان است و این مهم  نیاز به کانون گرم خانواده با ترویج فرهنگ خانواده اسلامی دارد. 

این مسوول ارشد استانی اظهار کرد: توجه به آموزه های دینی در بطن زندگی، کانون خانواده را مستحکم می کند .

انتهای پیام

  • پنجشنبه/ ۲۸ مهر ۱۴۰۱ / ۰۰:۲۱
  • دسته‌بندی: سمنان
  • کد خبر: 1401072815428
  • خبرنگار :