به گزارش ایسنا و به نقل از نیویورکتایمز، سه دهه است که تاریخدانان هنری اصالت دو تابلو نقاشی منسوب به «یوهانس ورمیر» خالق تابلو نقاشی مشهور «دختری با گوشواره مروارید» که در گالری ملی هنر واشینگتن نگهداری میشوند را زیر سوال بردهاند.
بنابراین وقتی این موزه در دوران همهگیری ویروس کرونا تعطیل شد، مسوولان آن، متخصصان مرمت نقاشی و دانشمندان از فناوری استفاده کردند تا پشت این دو تابلو نقاشی را مشاهده کند و متوجه شوند دقیقا چه کسی این دو نقاشی را خلق کرده است.
این گروه از محققان روز شنبه طور رسمی نتیجه تحقیقاتشان را اعلام خواهند کرد و اصالت نقاشی «دختری با فلوت» را تصریح خواهند کرد.
«دختری با فلوت» دیگر یکی از نقاشیهای «یوهانس ورمیر» محسوب نمیشود.
بررسیهای دقیق، نوعی روش غیرمعمول در رنگآمیزی این نقاشی را آشکار کرد. هرکسی که این نقاشی را در قرن هفدهم میلادی به عنوان یکی از آثار این نقاش مشهور هلندی جعل کرده است، در روند خلق این نقاشی موفقیتآمیز عمل نکرده و به رغم سطح صاف نقاشیهای «ورمیر»، در این نقاشی سطح زبری به وجود آمده است.
در مجموعه «گالری ملی هنر واشینگتن» چهار تابلو نقاشی منسوب به «ورمیر» یکی از بزرگترین نقاشان تاریخ هنر وجود دارد و هر چهار مورد آنها با استفاده از فناوری پیشرفته مورد بررسی قرار گرفتهاند. از جمله این نقاشیها به «دختری با کلاه قرمز» میتوان اشاره کرد که در نهایت اصالت آن به عنوان یکی از آثار این هنرمند تایید شد.
فقط حدود ۳۰ نقاشی از آثار «ورمیر» در جهان باقی مانده است، در نتیجه تغییر اصالت حتی یکی از نقاشیهای منسوب به او از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است.
انتهای پیام