گزارش هفتگی بازار

در پی اعلام ممنوعیت خروج مرغ از قزوین، این کالا ارزان شد

در پی اعلام ممنوعیت خروج مرغ زنده و لاشه بدون مجوز سازمان جهاد کشاورزی از استان قزوین، این هفته قیمت مرغ در بازار قزوین کاهش یافت.

گزارش بازار این هفته ایسنا به بررسی قیمت کالاهای اساسی موجود در بازار قزوین پرداخته و نوسانات قیمت آن‌ها را مورد ارزیابی قرار می‌دهد.

در پی اعلام ممنوعیت خروج مرغ زنده و لاشه بدون مجوز سازمان جهاد کشاورزی از استان قزوین، این هفته قیمت مرغ در بازار قزوین کاهش یافت. این اعلام ممنوعیت در تاریخ ۱۱ مهر ماه ۱۴۰۱ توسط رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان در نشست مشترک با معاونت‌ها و ادارات تابعه سازمان جهاد کشاورزی استان اعلام شد، که پس از آن قیمت مرغ کشتار روز در قزوین حدود ۵ هزار تومان کاهش یافت و به ۶۵ هزار تومان رسید. هر کیلو ران مرغ در قزوین ۷۳ هزار تومان و هر کیلو سینه مرغ نیز ۱۰۸ هزار تومان است.

کماکان قیمت تخم‌مرغ در قزوین بالاست، هر عدد تخم‌مرغ درشت در بازار قزوین ۳ هزار و ۲۰۰ تومان، هر شانه تخم‌مرغ درشت ۹۲ هزار تومان و هر شانه تخم‌مرغ ریز ۸۳ هزار تومان است.

قیمت گوشت قرمز ثابت است

برخلاف بسیاری از کالاهای اساسی نظیر مرغ که قیمت آن‌ها دائم در نوسان است، قیمت گوشت قرمز ماه‌های متمادی در قزوین ثابت بوده است. قیمت هر کیلو از انواع گوشت قرمز در قزوین به این شرح است: گوشت گوساله بی‌چربی ۲۵۰ هزار تومان، گوشت گوساله با چربی ۲۳۵ هزار تومان، گوشت گوساله مخلوط ۲۰۵ هزار تومان، گوشت گوسفندی بی‌چربی ۲۲۰ هزار تومان، گوشت گوسفندی با چربی ۲۰۵ هزار تومان، گوشت گوسفندی مخلوط ۱۷۸ هزار تومان.

برخی ماهی‌ها گران شدند

این هفته قیمت برخی ماهی‌ها نظیر حلوا در قزوین گران‌تر از سابق شد. قیمت ماهی حلوا که پیش از این کمتر از ۶۰ هزار تومان بود، این هفته به ۶۵ تا ۷۲ هزار تومان رسید. قیمت انواع ماهی‌ها در قزوین به این شرح است: سالمون ۸۵ تا ۹۲ هزار تومان، قزل‌آلا ۷۵ تا ۸۸ هزار تومان، شیر ۸۱ تا ۸۸ هزار تومان، سفید ۷۸ هزار تومان، تن ۴۶ هزار تومان، آزاد ۴۲ هزار تومان، قباد ۳۱ تا ۳۵ هزار تومان. قیمت هر کیلو میگو نیز در بازار قزوین ۱۸۰ هزار تومان است.

کاهش قیمت برنج در بازار قزوین

طی هفته‌های اخیر قیمت برنج در بازار قزوین تا حدودی کاهش یافته است. قیمت برخی ارقام مرغوب برنج ایرانی که در ماه‌های گذشته به ۱۵۰ هزار تومان هم رسیده بود، طی هفته‌های اخیر به ۱۱۵ تا ۱۲۰ هزار تومان رسید. دلیل این کاهش قیمت، افزایش ۳۰ درصدی تولید برنج است.

قیمت برنج در بازار قزوین به این شرح است: صدری هاشمی ۱۱۵ هزار تومان، سرخ‌دم ۱۱۰ هزار تومان، عنبربو ۵۶ تا ۷۵ هزار تومان، شیرودی ۶۵ تا ۷۵ هزار تومان، طارم آستانه ۷۰ هزار تومان، سرلاشه درشت هاشمی ۸۰ هزار تومان، نیمدانه هاشمی ۵۲ هزار تومان، نیمدانه صدری ۶۵ هزار تومان، خوش‌پخت ۳۰ تا ۴۸ هزار تومان، هندی ۳۰ هزار تومان، تایلندی ۱۹ تا ۲۰ هزار تومان.

قیمت انواع حبوبات در بازار قزوین

در ماه‌های گذشته قیمت حبوبات در بازار قزوین به‌طور فزاینده‌ای بالا رفت و در نهایت به ثبات رسید. بالا رفتن ناگهانی قیمت حبوبات در قزوین موجب شد برخی مردم به حبوبات بی‌کیفیت و درجه چند روی بیاورند. برای نمونه لوبیاهایی که از وسط به دو نیم شده‌اند از جمله حبوبات بی‌کیفیتی است که در ماه‌های اخیر طرفداران آن افزایش یافته است.

قیمت انواع حبوبات در بازار قزوین به این شرح است: لوبیا چیتی ۵۷ تا ۷۵ هزار تومان، لوبیا کشاورزی ۵۰ تا ۶۰ هزار تومان، لوبیا قرمز ۴۴ تا ۵۰ هزار تومان، لوبیا چشم‌بلبلی ۴۴ تا ۴۶ هزار تومان، لوبیا سفید ۴۲ تا ۴۵ هزار تومان، عدس ۴۵ تا ۶۵ هزار تومان، ماش ۴۰ تا ۴۵ هزار تومان، لپه ۴۰ تا ۵۰ هزار تومان، نخود ۴۵ تا ۵۸ هزار تومان.

مغزها بهترین تغذیه دانش‌آموزان

متأسفانه این روزها در مدارس شاهدیم که برخی دانش‌آموزان از انواع خوراکی های ناسالم به‌عنوان تغذیه زنگ‌های تفریح استفاده می‌کنند. البته در بسیاری از مدارس نیز استفاده دانش‌آموزان از این نوع خوراکی‌های مضر ممنوع است.

پیشنهاد می‌شود به‌جای استفاده از اینگونه خوراکی‌ها که نه تنها کمکی به رشد دانش‌آموزان نمی‌کنند، بلکه رشد آن‌ها را می‌سوزانند، از انواع مغزها برای تغذیه زنگ تفریح استفاده شود. می‌توان هر روز چند عدد از مغزها را به‌عنوان تغذیه در کیف دانش‌آموزان قرار داد. اگر والدین از این روش استفاده کنند شاید به‌طور میانگین نیم کیلو از یکی از انواع مغزها برای تغذیه یک ماه دانش‌آموز کافی باشد. در کنار این مغزها می‌توان از میوه‌های مختلف یا انواع لقمه نیز به‌عنوان تغذیه دانش‌آموزان استفاده کرد.

قیمت کالاهایی که می‌توان به این منظور استفاده کرد به این شرح است: بادام هندی ۳۸۰ هزار تومان، مغز بادام ۲۸۰ هزار تومان، مغز گردو ۲۷۰ تا ۳۲۰ هزار تومان، پسته ۳۳۰ تا ۴۲۰ هزار تومان، فندق ۱۲۰ تا ۲۰۰ هزار تومان، گردو ۷۰ تا ۱۶۰ هزار تومان، بادام ۹۰ تا ۱۰۰ هزار تومان، نخود ۷۰ هزار تومان، کشمش ۷۵ تا ۱۰۰ هزار تومان.

قیمت کالاها در بازار تره‌بار

قیمت انواع میوه در بازار قزوین به این شرح است: موز ۴۰ تا ۴۵ هزار تومان، انگور بیدانه ۲۵ تا ۳۵ هزار تومان، انگور شانی ۲۰ تا ۲۵ هزار تومان، لیموشیرین ۱۵ تا ۲۵ هزار تومان، انار ۱۵ تا ۳۰ هزار تومان، نارنگی ۸ تا ۲۵ هزار تومان، سیب ۱۰ تا ۳۰ هزار تومان، شلیل ۲۵ تا ۳۰ هزار تومان، هلو انجیری ۱۵ تا ۳۰ هزار تومان، هلو ۱۰ تا ۳۵ هزار تومان، آلو بخارا ۱۵ تا ۳۵ هزار تومان، گلابی ۳۵ تا ۵۰ هزار تومان، خرمالو ۱۵ تا ۲۵ هزار تومان، خیار چنبر ۱۲ هزار تومان، خیار سبز ۱۲ تا ۲۳ هزار تومان، خربزه ۱۰ تا ۱۵ هزار تومان، طالبی ۱۰ تا ۱۷ هزار تومان.

قیمت انواع صیفی‌جات در بازار قزوین به این شرح است: سیب‌زمینی ۱۱ تا ۲۰ هزار تومان، پیاز ۶ تا ۱۲ هزار تومان، گوجه‌فرنگی ۸ هزار و ۵۰۰ تا ۱۲ هزار تومان، سیر ۲۵ تا ۴۰ هزار تومان، هویج ۵ تا ۶ هزار تومان، کدو ۵ تا ۱۰ هزار تومان، بادمجان ۶ تا ۸ هزار تومان، برگ‌کلم ۷ تا ۱۰ هزار تومان، گل‌گلم ۸ هزار تومان، کاهو ۱۰ هزار تومان، فلفل شیرین ۳۰ هزار تومان، فلفل دلمه ۱۰ تا ۲۰ هزار تومان، لیموترش سنگی ۱۵ هزار تومان، لوبیاسبز ۱۵ تا ۱۶ هزار تومان، بامیه ۴۵ هزار تومان، قارچ ۶۵ هزار تومان.

انتهای پیام

  • شنبه/ ۱۶ مهر ۱۴۰۱ / ۰۹:۰۶
  • دسته‌بندی: قزوین
  • کد خبر: 1401071607354
  • خبرنگار : 50552