معاون استاندار عنوان کرد

منتظر پرداخت خسارت سیل مانسون در کهگیلویه و بویراحمد هستیم

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری کهگیلویه و بویراحمد گفت: خسارت بارش‌های سیل آسای مانسون جمع‌آوری و به هیات دولت و سازمان برنامه و بودجه ارسال شد.

کیامرث حاجی‌زاده در نشست ستاد پیشگیری و مدیریت بحران با اشاره به بلاخیز بودن کشور ایران و استان کهگیلویه و بویراحمد افزود: بودجه دولتی به تنهایی پاسخ‌گوی خسارت و حوادث نیست و بیمه‌ها در این مواقع می‌توانند به کمک بیایند که لازم است در این زمینه فرهنگ‌سازی صورت گیرد.

وی بر آموزش، تبلیغ و بیان مزایایی بیمه‌ها تاکید کرد و اظهارکرد: رسانه‌ها به این مهم بپردازند و مردم را نسبت به مزایای بیمه‌ها آگاه کنند.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه احساس می‌شود بین شرکت‌های بیمه گذار و دستگاه‌های دولتی فاصله وجود دارد بر ایجاد ارتباط مستمر بین بیمه‌ها و دولتی‌ها تاکید و خاطرنشان کرد: حوادث و بلایا بیشترین خسارت را به بخش کشاورزی وارد کرده است.

حاجی زاده تصریح کرد: این استان سومین قطب پرورش آبزیان کشور است در سیل  مانسون هم بیشترین خسارت به مزارع پرورش ماهی خصوصا آنهایی که در بستر رودخانه‌ها احداث شده بودند وارد شد.

وی با بیان اینکه ایمن‌سازی مزارع پرورش ماهی مورد توجه باشد و بیمه‌ها هم در این خصوص همکاری کنند، ادامه داد: حرکت جدی برای بیمه مزارع پرورش ماهی صورت گرفته به طوری که سال جاری ۱۰۰ واحد بیمه شدند که انتظار می‌رود تا پایان سال همه ۲۷۰ واحد پرورش ماهی دارای مجوز بیمه شوند.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری کهگیلویه و بویراحمد در ادامه با اشاره به گزارش مدیرکل امور عشایر در خصوص بیمه دام‌های عشایری گفت: ۱۰ درصد دام‌های عشایر بیمه هستند که راضی کننده نیست، عشایر یک میلیون و ۱۰۰ هزار راس دام سبک دارد اما فقط ۱۰۰ هزار راس بیمه است که  در این زمینه عملکرد خوبی نداشتم و این عدد باید تغییر کند.

حاجی‌زاده بر پرداخت به موقع غرامت به بیمه شدگان تاکید و عنوان کرد: طبق اعلام مدیر شیلات سازمان جهاد کشاورزی ۱۲ میلیارد تومان خسارت به واحدهای پرورش ماهی دارای مجوز که در سیل دچار خسارت شدند پرداخت می‌شود.

وی در خصوص زمان پرداخت خسارت بارش‌های مانسونی به استان ادامه داد: خسارت سیل جمع‌بندی و به هیات دولت و سازمان برنامه و بودجه ارسال شد و منتظر پرداخت خسارت سیل هستیم.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: بیمه مسکن روستایی توسط بیمه برکت احیا و کارهای خوبی در این زمینه صورت گرفته است، ضمن اینکه ۴۰ هزار واحد روستایی مقاوم سازی شد.

به گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی استانداری کهگیلویه و بویراحمد، حاجی زاده بر تشکیل دبیرخانه بیمه در حوزه مدیریت بحران تاکید و بیان کرد: در سال زراعی ۱۴۰۰-۱۴۰۱ مبلغ ۱۶۰ میلیارد تومان غرامت به بخش کشاورزی استان پرداخت شد.

انتهای پیام

  • یکشنبه/ ۱۰ مهر ۱۴۰۱ / ۱۴:۴۹
  • دسته‌بندی: کهگیلویه و بویراحمد
  • کد خبر: 1401071004612
  • خبرنگار :