حضور بیش از ۵۰۰ معدن کشور در سیزدهمین نمایشگاه بین‌المللی سنگ ایران

سیزدهمین نمایشگاه بین‌المللی سنگ ایران از نوزدهم الی بیست و دوم مهرماه در محل نمایشگاه بین‌المللی سنگ ایران در نیم‌ور برگزار خواهد شد.

حلاجیان، مدیر اجرایی نمایشگاه بین‌المللی سنگ ایران در گفت و گو با خبرنگار ایسنا اظهار کرد: سیزدهمین نمایشگاه بین‌المللی سنگ ایران از نوزدهم تا بیست و دوم مهرماه سال جاری در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی سنگ ایران در کیلومتر ۳ جاده نیم‌ور - دلیجان در فضایی به مساحت ۹۰ هزار متر مربع برگزار می‌شود که امسال دارای حدود ۳۲ هزار متر مربع فضای خالص نمایشگاهی است.

به گفته وی، در این نمایشگاه حدود ۳۰ هزار تن سنگ از بیش از ۵۰۰ معدن از حدود ۲۰ استان کشور در معرض بازدید عموم قرار خواهد گرفت.

حلاجیان افزود: مراسم افتتاحیه نمایشگاه، شنبه نوزدهم مهرماه ساعت ۹ صبح با حضور "محتشمی‌پور" معاون امور معادن و صنایع معدنی وزارت صمت و "پیمان پاک" رییس سازمان توسعه تجارت کشور و ۱۰ نفر از سفرای کشورهای مختلف و مسئولان‌ استانی و شهرستانی، در محل نمایشگاه، برگزار خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه ساعت بازدید از نمایشگاه از ۱۰ و ۳۰ دقیقه الی ۱۹ عصر خواهد بود، برگزاری دوره‌های اموزشی در خصوص صادرات سنگ و همچنین برگزاری پنجمین میز سنگ کشور از جمله برنامه‌های جانبی نمایشگاه است.

حلاجیان گفت: حدود ۵۰۰ شرکت داخلی و خارجی در نمایشگاه امسال حضور دارند و شرکت‌کنندگانی از کشورهای ترکیه، هند و ایتالیا برای اولین بار به صورت مستقیم در نمایشگاه حضور پیدا می کنند. سیزدهمین نمایشگاه بین‌المللی سنگ ایران، در واقع نمایشگاه سنگ، معدن و تجهیزات و لوازم وابسته و نمایشگاه کاملا تخصصی سنگ ساختمانی است و کلیه زنجیره تامین و زنجیره ارزش صنعت سنگ در این نمایشگاه حضور دارند.

حلاجیان گفت: اطلاع‌رسانی از طریق شبکه‌های مجازی، نصب بیلبورد در اتوبان‌ها و شاهراه‌های کشور، ارسال فکس، ایمیل و پیامک به کلیه واحدهای صنعتی صنعت سنگ کشور از اقدامات صورت گرفته برای معرفی نمایشگاه سنگ بوده‌ است.

مدیر اجرایی نمایشگاه، حضور تجار و بازرگانانی از کشورهای هند، ایتالیا و ترکیه، افزایش ۲۰ درصدی فضای نمایشگاهی نسبت به سال پیش، حضور پررنگ‌تر مجموعه‌ها و برگزاری نمایشگاه با ظرفیت کامل در فضای کوپ را از تغییرات امسال نمایشگاه نسبت به سال پیش عنوان کرد و افزود: حدود ۲۰ درصد از مشارکت‌کنندگان در نمایشگاه از استان مرکزی بوده و پنج درصد از کل شرکت‌کنندگان، از شرکت‌های دانش‌بنیان هستند.

حلاجیان تسریع کرد: با توجه به اعطای مجوز پایانه صادراتی سنگ کشور به مجموعه نمایشگاهی بین‌المللی سنگ ایران، در مراسم اختتامیه نمایشگاه که با حضور فاطمی امین، وزیر صمت برگزار خواهد شد، مراسم افتتاح بخشی از پروژه پایانه صادراتی سنگ کشور را خواهیم داشت. این پایانه کمک می‌کند تا کلیه مراحل صادرات سنگ به صورت متمرکز به صنعتگران سنگ سراسر کشور ارائه شود و از این طریق و این مکان، امکان تسهیل صادرات سنگ برای صنعت کشور فراهم خواهد شد.

انتهای پیام

  • یکشنبه/ ۱۰ مهر ۱۴۰۱ / ۱۲:۴۵
  • دسته‌بندی: مرکزی
  • کد خبر: 1401071004465
  • خبرنگار :