هیتر تابشی چیست؟

تامین گرمایش بهینه با حداقل مصرف انرژی در فصل سرما یکی از مهمترین و اساسی‌ترین مسایل در بخش صنعت می‌باشد. بخاری تابشی گرماتاب یک سامانه گرمایشی می‌باشد که با استفاده از روش انتقال حرارت تابشی محیط را گرم می‌نماید.

به گزارش ایسنا به نقل از گرماتاب، یکی از بهترین دستگاه‌های گرمایشی، هیتر تابشی گرماتاب می‌باشد. این دستگاه‌ها با ظرفیت حرارتی و شدت بالای گرمایی که دارند ایده‌آل‌ترین سامانه جهت تامین گرمایش فضاهای بزرگ و محیط‌های باز می‌باشند.

هیترهای تابشی مانند خورشید عمل می‌کنند به طوری که می‌توان گفت هیترتابشی با الهام از طبیعت ساخته شده است. هیترهای تابشی، حرارتی را که در اثر احتراق ایجاد می‌کنند به امواج مادون قرمز تبدیل کرده و این امواج را در فضا پراکنده می‌نمایند.

بخاری‌ها در ظرفیت‌های حرارتی و مدل‌های مختلف طراحی و تولید می‌شوند. گرماتاب یک نوع هیتر تابشی است که بر مبنای انتقال حرارت تابشی کار می‌کند. در گرماتاب، حرارت بالای ایجاد شده در لوله های با ضریب تابش بالا،  به امواج مادون قرمر تبدیل و به وسیله یک رفلکتور منعکس‌کننده که به شکل ذوزنقه در بالای دستگاه قرار دارد روی اجسام تابیده و سبب ایجاد گرما می‌شود.

کاربری‌های مناسب جهت نصب گرماتاب

تامین گرمایش با استفاده از بخاری تابشی گرماتاب، در مکان‌ها و فضاهای مختلف، گسترش روز افزون یافته است. در زیر به برخی از این محیط‌ها اشاره می‌گردد.

  • سالن‌های صنعتی
  • فضای باز ویلا و رستوران و روف گاردن
  • سالن ورزشی
  • تعمیر گاه خودرو
  • دامداری
  • صنعت سنگ بری
  • گلخانه ها

مزایای هیتر تابشی گرماتاب

یکی از مهمترین مزایای استفاده از دستگاه تابشی گرماتاب، راندمان بالا و صرفه‌جویی قابل توجه در انرژی می‌باشد. به جهت نصب دستگاه گرماتاب در ارتفاع، فضای فیزیکی اشغال نشده و امکان تامین گرمایش به صورت منطقه‌ای وجود دارد. در بسیاری از موارد در یک سالن و یک سوله با ارتفاع بلند، تنها نیاز به تامین گرمایش در یک منطقه خاص می‌باشد. هیتر تابشی این قابلیت را دارد تا چتر حرارتی را در این محل ایجاد نماید. همچنین به جهت عدم جابجایی و دمش هوا، کیفیت هوای سالن افزایش یافته و بر خلاف روش‌های سنتی، غبار و ذرات موجود در سالن را با جریان هوا معلق نمی‌نماید.

نصب و راه‌اندازی هیتر تابشی گرماتاب توسط پرسنل فنی و آموزش دیده این شرکت به صورت رایگان صورت می‌پذیرد. همچنین کلیه مدل‌های دستگاه‌های گرماتاب شامل 5 سال گارانتی فن و مشعل، 10 سال گارانتی لوله‌ها و 15 سال خدمات پس از فروش می‌باشد. با توجه به گاز سوز بودن بخاری تابشی، در زمان خرید می‌بایست به کیفیت ساخت و قطعات مصرفی دقت کافی نمود. استفاده از قطعات غیراصلی و بی‌کیفیت ضمن اینکه طول عمر دستگاه را کاهش می‌دهد امکان کاهش ضریب ایمنی را نیز به همراه دارد. کلیه قطعات مصرفی در دستگاه‌های گرماتاب از معروف‌ترین سازندگان اروپایی تهیه شده و کلیه دستگاه‌ها در آزمایشگاه مجهز شرکت مورد بازرسی قرار می‌گیرند.

نحوه عملکرد گرماتاب

در صنعت تاسیسات هیتر تابشی گرماتاب با نام‌های مختلفی همچون بخاری صنعتی شناخته می‌شوند. نحوه عملکرد این دستگاه به صورتی است که پس از روشن نمودن دستگاه، فن شروع به کار می‌کند. پس از اینکه هوای داخل لوله تخلیه و به صورت خلع نسبی درآمد، رله یا همان برد الکترونیکی دستگاه، فرمان باز شدن شیر برقی و ورود گاز را داده که این گاز با میزان و درصد مشخص با هوا ترکیب می‌گردد. پس از آن با جرقه زن، شعله در درون لوله‌های آتشخوار که معمولا از جنس استیل یا آلومینایز می‌باشد تشکیل می‌شود. در این مرحله با ورود شعله در داخل لوله‌های با ضریب تابشی بالا، دمای لوله به حدود 450 درجه سانتی‌گراد رسیده و این حرارت پس از برخورد به صفحات رفلکتور، به صورت امواج تابشی به اجسام برخورد می‌نماید.  

قیمت هیتر تابشی

دستگاه‌های گاز سوز لوله‌ای تابشی از اجزاء و قطعات مختلف تشکیل شده است. کیفیت هر یک از قطعات مصرفی در دستگاه گازی، پارامتری مهم در تعیین قیمت تمام شده محصول می‌باشند. هرچه قطعات متشکله در دستگاه گاز سوز با کیفیت‌تر و از تولیدکنندگان معتبرتری تهیه گردند قیمت محصول نیز افزایش خواهد داشت. قطعات مصرفی حتما می‌بایست اصل و باکیفیت بوده و از تولیدکنندگان معتبر تهیه گردند. این مهم می‌تواند علاوه بر اثرگذاری در طول عمر دستگاه، ایمنی را نیز افزایش دهد. بدیهی است ایمنی یکی از پارامترهای بسیار مهم در دستگاه گرم کننده تابشی می‌باشد.

ظرفیت حرارتی و طول هیتر تابشی گرماتاب


دستگاه تابشی گرماتاب در سایزها و ظرفیت‌های حرارتی مختلف تولید می‌شوند. کوچکترین طول دستگاه‌ها سه متر و بیشترین طول آنها بیست متر می‌باشد. نصب هر دستگاه به نوع کاربری و مختصات محل نصب بستگی دارد. کارشناسی قبل از فروش به منظور انتخاب مدل  و تعداد دستگاه از اهمیت ویژه برخوردار است. انتخاب مدل و تعداد مورد نیاز گرماتاب برای فضاهای مختلف، توسط کارشناسان فنی این نمایندگی به صورت رایگان صورت می‌پذیرد.

تماس با ما

جهت مشاوره رایگان در خصوص هیتر تابشی می‌توانید از طریق شماره تماس‌های 09124884905 یا با مراجعه به سایت garmataaban.com  اطلاعات مفید و جامعی در مورد انواع دستگاه‌های تابشی بدست بیاورید.

انتهای رپرتاژ آگهی

  • شنبه/ ۹ مهر ۱۴۰۱ / ۱۵:۴۳
  • دسته‌بندی: خبر بازار
  • کد خبر: 1401070903973
  • خبرنگار : 30188