پلوسی از حمایت علنی از پیوستن اوکراین به ناتو طفره رفت

رئیس مجلس نمایندگان آمریکا در مصاحبه‌ای گفت که از تضمین‌های امنیتی برای اوکراین حمایت می‌کند اما او صحبتی از حمایت از نامزدی اوکراین برای پیوستن به ائتلاف نظامی ناتو نکرد.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، نانسی پلوسی، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا در گفت‌وگو با نشریه پولیتیکو تاکید کرد: ما بسیار به دموکراسی در اوکراین متعهدیم. بیایید این جنگ را ببریم. اما من از وجود تضمین امنیتی برای آنها حمایت می‌کنم.

براساس این گزارش، پلوسی در مواجهه با این پرسش که آیا از نامزدی اوکراین برای پیوستن به ناتو حمایت می‌کند از گفتن صریح حمایتش از این نامزدی امتناع کرد.

ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهوری اوکراین در واکنش به امضای توافق‌های رسمی مربوط به پیوستن چهار منطقه اوکراین به خاک روسیه توسط ولادیمیر پوتین و رهبران این مناطق اعلام کرد، اوکراین درخواست تسریع روند پیوستنش به ائتلاف ناتو را مطرح کرده است.

در همین رابطه در گزارش پولیتیکو به نقل از دو مقام آمریکایی آمده است، اعلامیه اوکراین در خصوص اینکه به دنبال تسریع در روند ورودش به ناتو است، باعث غافلگیر شدن دولت جو بایدن، رئیس جمهوری آمریکا شده است. جیک سالیوان، مشاور امنیت ملی کاخ سفید هم پیشتر گفته بود، باید به موضوع نامزدی اوکراین برای پیوستن به ناتو در زمان دیگری رسیدگی شود.

ینس استولتنبرگ، دبیر کل ناتو هم در اظهارنظر درباره این بیانیه زلنسکی بر موضع ائتلاف ناتو درباره حق هر کشور برای تعیین راه خودش و بر سیاست "درهای باز" ناتو تاکید کرد اما خاطر نشان کرد که این ائتلاف تلاش‌هایش را بر کمک به اوکراین برای دفاع از خودش متمرکز خواهد کرد.

انتهای پیام

  • شنبه/ ۹ مهر ۱۴۰۱ / ۱۰:۳۵
  • دسته‌بندی: آمریکا و اروپا
  • کد خبر: 1401070903635
  • خبرنگار : 71415