رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان عنوان کرد

تحقیقات مسئله‌محور موضوع مغفول در تحقیقات

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان گفت: تحقیقات مسئله‌محور از موضوعات مغفول در حوزه تحقیقات است که نیازمند توجه جدی است.

حسن بختیاری پیش از ظهر امروز (۳۱ شهریورماه) در نشست معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت با اساتید و دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی زنجان، اظهار کرد: با اشاره به اهمیت حوزه تحقیقات، اظهار کرد: شعار «تولید، دانش‌بنیان، اشتغال‌آفرین» که مقام معظم رهبری برای امسال انتخاب کردند، نشان می‌دهد همه ارکان نظام از جمله دانشگاه‌ها باید در حوزه تحقیقات، تلاش مضاعف داشته باشند.

وی با بیان اینکه تحقیقات مسئله محور از موضوعات مغفول در حوزه تحقیقات بوده و هدف دانشگاه علوم پزشکی زنجان، هدایت حوزه تحقیقات به سمت مسائل و مشکلات کلیدی جامعه است، افزود: این نشست فرصت مغتنمی برای طرح پیشنهادات، مشکلات و پتانسیل‌های دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان در حوزه تحقیقات است.

این مسئول با بیان اینکه دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان به عنوان سرقطب کلان‌ منطقه‌ ۶ آمایشی کشور، نقش ویژه‌ای در هم‌افزایی دانشگاه‌های قطب ۶ داشته و می‌تواند منشاء قدم‌های بزرگی برای استان و کلان‌ منطقه باشد، خاطرنشان کرد: حوزه تحقیقات از معاونت‌های زیرساختی دانشگاه بوده و باید مورد توجه ویژه قرار گیرد.

نماینده ولی‌فقیه در دانشگاه علوم پزشکی استان نیز در ادامه این نشست با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه پایه و اساس استقلال کشور، پژوهش است، اظهار کرد: بنا به فرموده رهبر معظم انقلاب، کشور بدون تحقیق و پژوهش، نمی‌تواند در مقابل مستبدان و زورگویان بایستد.

حجت‌الاسلام محرم‌علی شیرمحمدی با بیان اینکه طبق بیانات مقام معظم رهبری، پژوهش باید بر پایه نیازهای کشور باشد، خاطرنشان کرد: در حوزه پژوهش باید اهداف ملی، منطقه‌ای و استانی تعریف شود؛ چرا که نیازهای استان‌های مختلف، با توجه به شرایط اقلیمی و زیرساختی آن‌ها متفاوت است.

انتهای پیام 

  • پنجشنبه/ ۳۱ شهریور ۱۴۰۱ / ۱۳:۲۸
  • دسته‌بندی: زنجان
  • کد خبر: 1401063122754
  • خبرنگار : 50167