"تعلیم و تربیت" مهمترین رکن تمدن‌سازی در گام دوم انقلاب 

افزودن ۳۰ کلاس درس به فضاهای آموزشی استان سمنان در مهر امسال

دبیر پروژه مهر و معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش استان از آمادگی کامل مدیران و مدارس استان سمنان برای آغاز سال تحصیلی جدید خبر داد و گفت:  در مهر پیش رو ۳۰ کلاس درس جدید به فضاهای آموزشی استان افزوده شده است.

حسین رشیدی در نشست ناظران و مدیران آموزش و پرورش استان، از اعلام آمادگی مدارس استان برای بازگشایی مدارس خبر داد و اظهار کرد: اداره کل آموزش و پرورش استان سمنان برای بازگشایی مدارس آمادگی کامل دارد.

وی تصریح کرد: با هدف شروع مطلوب فعالیت های پرورشی و آموزشی مجموعه تعلیم و تربیت و بستر سازی مناسب در این زمینه، اقدامات و برنامه های  پروژه مهر سال تحصیلی ۱۴۰۲ - ۱۴۰۱ از اوایل امسال تدوین و آغاز شد و با جدیت در مدارس و ادارات آموزش و پرورش شهرستان ها و مناطق ۱۱ گانه استان در حال انجام است تا مهر امسال را پس از ۳ سال تعلیق فعالیت های حضوری، پرشورتر از گذشته آغاز کنیم.

به گفته معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش استان، بیش از ۱۳۰ هزار دانش آموز در یک هزار و ۱۹۸ واحد آموزشی با ۸ هزار و ۳۷۰ نیروی انسانی و عوامل اجرایی، مهر و بهار تعلیم و تربیت را شروع خواهند کرد.

وی با بیان اینکه ساخت فضاهای آموزشی و پرورشی به عهده اداره کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان می باشد، خاطر نشان کرد: با تلاش و اهتمام نوسازی مدارس، ۷ آموزشگاه با ۳۰ کلاس درس از آغاز مهر به سرجمع واحدهای آموزشی استان سمنان اضافه شده و مورد بهره برداری قرار می گیرد.

دبیر پروژه مهر استان با اعلام برگزاری دوره های توانمندسازی نیروی انسانی،گفت: ۱۸۶هزار نفرساعت از معلمان برای توانمندسازی و آمادگی مضاعف سال تحصیلی جدید با حضور در دوره های آموزشی ضمن خدمت، اندوخته ها و دانسته های خود را به روز کرده و افزایش داده اند.

رشیدی، با اشاره به سهم تعیین شده ۵۰ درصدی در برنامه ششم توسعه برای آموزش‌های مهارتی، افزود: این رقم در سال گذشته به بیش از ۴۷ درصد رسید که استان سمنان ۱۱ درصد از میانگین کشوری بالاتر و رتبه اول کشور را داراست.

نهاد تعلیم و تربیت، مهمترین رکن تمدن‌سازی در گام دوم انقلاب 
محمد شاه حسینی، سرپرست آموزش و پرورش استان نیز به مناسبت آغاز سال تحصیلی در پیامی نهاد تعلیم و تربیت، مهم‌ترین رکن تمدن‌سازی در گام دوم انقلاب اسلامی ارزیابی کرد.

وی با بیان اینکه مهر، خط آغاز دانایی است عنوان کرد: پاییز و مهر امسال را همزمان با چهل و دومین سالگرد دفاع مقدس و به پشتوانه معنوی خون شهیدان گلگون کفن و مجاهدت غیور مردان و شیر زنان وطن، به ویژه 124 شهید فرهنگی و 600 شهید دانش آموز استان سمنان آغاز کرده و خط دانایی، علم آموزی و خردورزی را پی می گیریم.

وی ادامه داد: با استعانت از نام بلند محمد مصطفی(ص)، رسول مهربانی و پیامبری که معلم برانگیخته شد و کریم اهل بیت، امام مجتبی(ع)، شروع سال جدید تحصیلی، بازگشایی مدارس و بهار تعلیم و تربیت را تبریک گفته و امیدوارم فردای میهن اسلامی به تدبیر و اندیشه ناب دانش آموزان، کودکان، نوجوانان و جوانان وطن روشن شده و آنچه که در شأن ایران و ایرانی است، مقدر شود.

نهاد تعلیم و تربیت، مهم‌ترین رکن تمدن‌سازی در گام دوم انقلاب اسلامی است و آموزش و پرورش به عنوان یک سرمایه ملی، متعلق به همه ایرانیان است و از این منظر لازم است برای اعتلای آن، تمام ظرفیت‌ها و داشته‌های کشور همسو و هماهنگ به خدمت گرفته شود تا فرزندان این مرز و بوم از یادگیری برابر و باکیفیت برخوردار شوند.

سرپرست آموزش و پرورش استان در ادامه عنوان کرد: سال تحصیلی 1402 – 1401 را در حالی پس از 3 سال تعلیق فعالیت های حضوری و تمام و کمال مدارس شروع خواهیم کرد که قرار است بیش از 130 هزار نفر از فرزندان استان سمنان را در 1200 مدرسه امانت دار بوده و در مدار پرورش و آموزش قرار دهیم. بی‌گمان همچون همیشه، این وظیفه خطیر با همدلی، هم افزایی و تلاش جمعی میسر خواهد بود و زحمت اصلی آن به دوش معلمان ارجمند و فرهنگیان فرهیخته به عنوان «افسرانِ سپاه پیشرفت کشور» بوده و همراهی ارزشمند و لحظه به لحظه اولیای گرانقدر دانش‌آموزان را می‌طلبد.

وی در پایان اظهار کرد: به لطف خدای متعال امسال هم تلاش خواهیم کرد کسی از تحصیل باز نماند. کیفیت پرورش، آموزش و یادگیری بهبود یابد. همه در شرایط برابر از معلمِ باکیفیت و کلاس استاندارد بهره‌مند شوند. و مضاعف می‌کوشیم از سلامت جسمی، روانی و عاطفی، شادابی و نشاط دانش‌آموزان صیانت کرده و برای تربیت انسان‌های شایسته، مؤمن، خردمند، متفکر و اندیشمند، دانشمند، با نظم، با انصاف، دارای اخلاق اسلامی، مجاهد و اهل عمل از هیچ تلاشی فروگذار نکنیم.

انتهای پیام

  • پنجشنبه/ ۳۱ شهریور ۱۴۰۱ / ۱۱:۴۵
  • دسته‌بندی: سمنان
  • کد خبر: 1401063122679
  • خبرنگار :