یک مسئول در آموزش و پرورش شیراز عنوان کرد:

تشکیل کارگاه‌­های رایگان در پژوهش‌سرای جابربن حیان شیراز

مدیر پژوهشسرای جابربن حیان نوبت یک آموزش و پرورش ناحیه یک شیراز گفت: این پژوهش‌سرا قصد دارد کارگاه‌های آموزشی منطقه‌ای را در رشته‌های خلاقیت ریاضی، انرژی­‌های نو، گیاهان دارویی، نانو و سلول­‌های بنیادی را به شکل رایگان برای دانش‌آموزان علاقمند برگزار کند.

ثریا فارسی سه شنبه ۲۲ شهریور در جمع خبرنگاران با اشاره به فعالیت­‌های پژوهش‌سرای دانش‌آموزی جابربن حیان شیراز، گفت: از طی 6 ماه دوم سال گذشته دوره‌های آموزشی مختلف را در قالب کارگاه‌های آموزشی، عکاسی، خوشنویسی، فتوشاپ، مقاله­‌ نویسی، روش تحقیق، رباتیک، انیمیشین، سازه­‌های ماکارونی، قرآن پژوهی، روبیک سرعتی و فرآیند از ایده تا اختراع، برگزار کرده‌ایم.

او افزود: برگزاری کارگاه‌­های مربوط به سومین دوره مسابقات قطب کشوری در بخش­‌های ادبی، انرژی­‌های نو، کدنویسی، سلول­های بنیادی و گیاهان دارویی نیز دراین مدت انجام شده و از رابطین و دانش‌­آموزان فعال منطقه، استان و کشور نیز به مناسبت هفته پژوهش تجلیل انجام شده است.

فارسی، بازدید مجازی دانش­ آموزان و رابطین از آزمایشگاه گیاهان دارویی و برپایی نمایشگاه دست­ سازه‌­های دانش آموزان در جشنواره علمی پژوهشی و برگزاری اردوی علمی رایگان سلول‌­های بنیادی را از دیگر برنامه­‌های این پژوهشسرا اعلام و اضافه کرد: در همین راستا مدیر و کارشناسان پژوهش‌سرا از شهرک صنعتی و منطقه ویژه اقتصادی بازدید داشته و انجمن دانش­ آموزی در تمام گرایش‌­ها شکل گرفته است.

مدیر پژوهش‌سرای جابربن حیان نوبت یک آموزش و پرورش شیراز، در ادامه از تشکیل غرفه دستاوردهای دانش­ آموزان در نمایشگاه بسیج ناحیه سخن گفت و اظهار کرد: نشست با مدرسین المپیادها و شرکت­‌های طرف قرارداد نیز برگزار و جلسات مختلفی با دانشگاه‌های شیرازه، فرهنگ و علم صنعت با رویکرد هم­‌افزایی و تعامل بیشتر گذاشته شود.

او با اشاره به اینکه تمام این فعالیت‌­ها در شرایط همه­ گیری کرونا و غیرحضوری بودن مدارس انجام شده است، گفت: در دوران شیوع کرونا، این پژوهش‌سرا هیچ فعالیتی را لغو نکرد و انواع کلاس­های آموزشی، المپیاد، کارگاه و مسابقات قطب کشوری به صورت مجازی برگزار شد.

انتهای پیام

  • سه‌شنبه/ ۲۲ شهریور ۱۴۰۱ / ۰۹:۵۴
  • دسته‌بندی: فارس
  • کد خبر: 1401062216649
  • خبرنگار :