مدیر کل آموزش فنی و حرفه‌ای گلستان خبر داد

فعالیت ۷ مرکز مدیریت مهارت آموزی و مشاوره شغلی دانشجویان در گلستان

مدیر کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان گلستان گفت: در راستای اجرای طرح نخلستان و کهاد فنی و حرفه ای در استان گلستان ۷ مرکز مدیریت مهارت آموزی و مشاوره شغلی دانشجویان را داریم.

حمزه کرایلو در دومین جلسه شورای مهارت آموزی استان گلستان که با حضور غلامحسین حسینی‌نیا «معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور» و علی محمد زنگانه «استاندار گلستان» در سالن شهید رجائی استانداری گلستان برگزار شد، از برگزاری مرحله استانی مسابقات ملی مهارت در نیم اول مهر خبر داد و ضمن اشاره به مصوبات اولین دوره شورای مهارت استان گلستان، اظهار کرد: استفاده از ظرفیت دانشگاه ها را در قالب اجرای طرح های کهاد، نخلستان و سام را داریم.

مدیر کل سازمان فنی و حرفه‌ای گلستان با بیان اینکه ظرفیت های خوبی در دانشگاه‌های استان وجود دارد، ادامه داد: در چارچوب طرح های کهاد تفاهمنامه همکاری با دانشگاه گلستان منعقد شد و در همین راستا بالغ بر ۵۳۰۰ نفر از دانشجویان ورودی مقاطع مختلف، آموزش های لازم مهارتی را می بینند و در قالب طرح نخلستان آشنایی با هوش مصنوعی را در دانشگاه پیام نور گلستان برگزار کردیم.

وی با تأکید بر اینکه استفاده از توان سازمان صنعت، معدن و تجارت و شرکت شهرک های صنعتی استان گلستان در راستای شناسایی نیازهای شغلی بنگاه های اقتصادی از دیگر اقدامات است، افزود: در همین راستا نیازهای مهارتی در مشاغل و بنگاه های اقتصادی شناسایی و با هدف آموزش در این حوزه نیز برنامه هایی را تدوین کردیم.

کرایلو در ادامه با اشاره به عملکرد اجرای طرح مهارت آموزی در ۵ ماه نخست سال ۱۴۰۱، از اجرای یک هزار و ۴۰۳ دوره آموزشی که ۱۰۱ درصد از برنامه یک ساله در آن محقق شده است، سخن گفت و افزود: کل برنامه یک ساله ۲ هزار نفر بوده که شرایط مهارت آموزی برای ۱۴۰۳ نفر ایجاد شده است و با نگاهی اجمالی به وضعیت موجود، پیش بینی شده تا این طرح بیشتر از برنامه اجرا شود.

مدیر کل فنی و حرفه ای گلستان با بیان اینکه ۷ مرکز مدیریت مهارت آموزی و مشاوره شغلی دانشجویان را در استان داریم، شناسایی، مشاوره، آموزش، ترویج و اطلاع رسانی را از عوامل توسعه اشتغالزایی استان عنوان کرد و گفت: در راستای اجرای مهارت آموزی در محیط کار با ساماندهی و مهارت آموزی استادکاران در حوزه صنعت ساختمان، جلسات مختلفی را برگزار کردیم تا همه اهداف مدنظر محقق گردد.

وی با تأکید بر اینکه در مسابقات ملی مهارت تعداد ۷۸۲ نفر از جوانان مهارت آموخته و فارغ التحصیل در ۳۳ رشته استان ثبت نام کردند که ۶۱۵ نفر تأیید شدند، اضافه کرد: مرحله شهرستانی در نیمه نخست شهریور ماه سالجاری برگزار و ۱۲ و ۱۳ مهرماه سالجاری مرحله استانی برگزار خواهد شد تا با تیم کامل در مسابقات ملی مهارت شرکت کنیم.

کرایلو در پایان با اشاره به اینکه نخستین دوره مهارت زندانیان در کشور در ۵ رشته برگزار شد، تصریح کرد: در مرحله شهرستان حدود ۷۷ نفر و در مرحله دوم ۲۶ نفر شرکت کردند که ۱۵ نفر مقام های برتر را کسب کردند.

انتهای پیام

  • شنبه/ ۱۹ شهریور ۱۴۰۱ / ۲۰:۴۱
  • دسته‌بندی: گلستان
  • کد خبر: 1401061914786
  • خبرنگار : 50039