تسریع در ساخت واحدهای مسکونی شهر جدید ایوانکی

تحقق ۵۰ درصدی تعهد اشتغال استان سمنان

استاندار سمنان گفت: در بحث تحقق تعهد اشتغال، توسط دستگاه های اجرایی به خوبی عمل شده و تاکنون بیش از ۵۰ درصد تعهد اشتغال استان ایجاد شده است.

سید محمدرضا هاشمی، ۱۹ شهریور ۱۴۰۱ در جلسه کارگروه تخصصی اشتغال استان در محل سالن جلسات یادگار امام(ره) استانداری اظهار کرد: با اقدامات مطلوب و مناسب و بکارگیری طرح‌های جامع و مدون در حوزه اشتغال، این ظرفیت وجود داشته و  می‌توان در راستای کاهش نرخ بیکاری در سطح استان‌ به کمتر از ‌۶.۱ درصد، گام برداشت.
وی افزود: دفاتر کاریابی در سطح استان پیگیری مستمر درصد جذب و بکارگیری افراد جویای کار را به صورت‌جدی دنبال کرده و آمار به روز پایش شود.
هاشمی تاکید کرد: اداره کل فنی و حرفه ای استان طی نشستی با اداره تعاون، کارو رفاه اجتماعی و دفاتر کاریابی، ضمن‌ پایش آمار جویندگان کار، برای مهارت آموزی و ارتقاء مهارت های شغلی این افراد دوره های ویژه را برگزار کنند.
وی بیان کرد: ضرورت دارد تا دفتر امور روستایی و شوراها استانداری با همکاری کمیته امداد امام‌خمینی(ره)، بهزیستی، صندوق کارآفرینی امید و پست بانک، در خصوص ایجاد فرصت‌های شغلی با استفاده از ظرفیت های موجود در روستاهای بخش کالپوش میامی، طرح‌ جامعی را تدوین و ‌عملیاتی‌ کنند.
استاندار سمنان در پایان گفت: برای بکارگیری فارغ التحصیلان دانشگاهی دارای مهارت در شرکت‌های دانش‌بنیان استان در راستای‌تحقق شعار سال و ایجاد فرصت‌ های شغلی، اقدامات لازم‌ انجام گیرد.
هاشمی همچنین در جلسه شورای مسکن استان تاکید کرد: در حوزه ساخت واحدهای مسکونی طرح نهضت ملی مسکن در بافت فرسوده اقدامات با جدیت دنبال شود.

وی از مسوولان ذی ربط خواست: آمار و اطلاعات‌ تسهیلات خودمالکی در حوزه تبصره ۱۸ توسط ادارات کل‌ راه و شهرسازی استان و شرق استان جمع آوری شود.

استاندار سمنان گفت: عملکرد استان در بحث نهضت ملی مسکن مطلوب است و می‌بایست در بحث تحقق اجرای نهضت ملی مدیران با روحیه جهادی مصوبات جلسات را پیگیری کنند . 

وی با اشاره به ساخت نیمی از سهمیه مسکن استان در شهر جدید ایوانکی تاکید کرد: اقدامات به منظور تسریع در اجرای پروژه های ساخت مسکن‌ در قالب طرح نهضت ملی مسکن در شهر جدید ایوانکی با جدیت دنبال شود.

انتهای پیام

  • شنبه/ ۱۹ شهریور ۱۴۰۱ / ۱۵:۱۶
  • دسته‌بندی: سمنان
  • کد خبر: 1401061914603
  • خبرنگار :