دبیر مجمع نمایندگان گلستان:

رشته‌های موردنیاز منطقه آزاد در گلستان فعال شود/ سایه تورم بر زندگی کارکنان فنی‌وحرفه‌ای

رئیس مجمع نمایندگان گلستان خواستار راه‌اندازی و فعالیت آموزش‌های فنی‌وحرفه برای رشته‌ها و صنایع موردنیاز منطقه آزاد در گلستان شد.

امانقلیچ شادمهر شامگاه امروز(جمعه 18 شهریور) در نشست مجمع نمایندگان گلستان با معاون وزیر کار و رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای برگزار شد، اظهار کرد: در دنیای امروز اهمیت مهارت و آموزش فنی و حرفه ای بر کسی پوشیده نیست و همه ما به اهمیت پنجه های کارآمد واقف هستیم.

وی ابراز امیدواری کرد در زمینه بهبود احکام حقوقی و پرسنل کارکنان فنی و حرفه ای تصمیمات خوبی گرفته شود و افزود: کارکنان فنی و حرفه ای هر سال صورت خود را با سیلی سرخ نگه می دارند، افزود: اگر می خواهیم ایجاد انگیزه کنیم باید به پرسنل فنی و حرفه ای توجه شود.

دبیر مجمع نمایندگان گلستان با تأکید بر اینکه تورم بر زندگی کارکنان فنی و حرفه ای سایه انداخته است، بیان کرد: می توانیم از قانون دو درصد وصول صنعتی برای آموزش مهارتی و در راستای بهبود حقوق کارکنان فنی و حرفه ای و به روزرسانی تجهیزات استفاده کنیم.

شادمهر با اشاره به اینکه تجهیزات فنی و حرفه ای باید مدرن و به روز باشد، تأکید کرد: همچنین در آموزش های فنی و حرفه ای باید به رشته های به روز توجه داشته باشیم و چقدر خوب است این آموزش ها متناسب با استعداد و ظرفیت های هر شهر باشد برای مثال اگر در گنبدکاووس دوره آموزش چابکسواری و مربیگری اسب آموزش دهید استقبال زیادی می شود.

وی به ظرفیت مطلوب آموزش های فنی و حرفه ای و مهارت آموزی در ایجاد اشتغال اشاره کرد و گفت: مکان های آموزش فنی و حرفه ای می تواند محیط خوبی برای حضور جوانان و همچنین بنگاه های خوبی برای اشتغال نسل جوان باشد.

دبیر مجمع نمایندگان گلستان با بیان اینکه در پنج سال آینده شاهد شکوفایی منطقه آزاد خواهیم بود، خاطرنشان کرد: باید به رشته ها و صنایعی که مورد نیاز مناطق آزاد است توجه شود و بتوانیم آموزش لازم را در این زمینه داشته باشیم.

انتهای پیام

  • جمعه/ ۱۸ شهریور ۱۴۰۱ / ۲۳:۴۹
  • دسته‌بندی: گلستان
  • کد خبر: 1401061814048
  • خبرنگار : 50491