مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان غربی تاکید کرد

لزوم توجه به استفاده از ابزار هنر برای تبیین آسیب های اجتماعی جامعه

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان غربی گفت: استفاده از ابزار و انواع هنر در بحث تبیین آسیب های اجتماعی خصوصا در بین قشر جوان و نوجوان باعث اثرگذاری بیشتر اقدامات فرهنگی خواهد شد.

به گزارش ایسنا، علیرضا نوروزی سه شنبه ۱۵ شهریور در آیین افتتاح نمایشگاه هنرهای تجسمی و رونمایی از فیلم مستند موبایل و دیگر هیچ در شهرستان سلماس گفت: باتوجه به تغییر سلایق مخاطبان خصوصا در بحث زیبایی شناختی هنرهای تجسمی و... نیازمند این هستیم که هنرمندان نیز در استفاده از انواع و اقسام هنر ، این سلایق و دید مخاطبان را در نظر بگیرند.

وی اظهار کرد: این که هنرمندان سلماس در بحث طرح های هنری جدید همچون فتومونتاژ،تایپوگرافی و طراحی تصاویر سه بعدی اینگونه فعالانه و زیبا خلق آثار نموده اند برای مجموعه فرهنگ و ارشاد اسلامی مایه مباهات است.

نوروزی بااشاره به لزوم پرداخت هنری در تبیین آسیب های اجتماعی روز جامعه افزود: استفاده از ابزار و انواع هنر در بحث تبیین آسیب های اجتماعی خصوصا در بین قشر جوان و نوجوان باعث اثرگذاری بیشتر اقدامات فرهنگی در اینخصوص خواهد شد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان غربی با اشاره به تولید مستند موبایل و دیگر هیچ در سلماس تصریح کرد: تلفن همراه و اینترنت به یک وسیله جدانشدنی از قشر نوجوان و جوان ما تبدیل شده و آنها تقریباً در همه جا از این وسیله استفاده می‌کنند، بازی می‌کنند، جست‌وجو می‌کنند و گاهی هم اطلاعات مفید کسب می‌کنند؛ اما واقعیت این است که نوجوانان و جوانان مخصوصا دانش‌آموزان اگر از این وسیله به درستی استفاده نکنند، بیش از هر قشر دیگری آسیب خواهند دید.

وی بیان کرد: امکانات وسیع فضای مجازی به حدی است که تمامی افراد خانواده به خصوص نوجوانان و جوانان را در هر سن و با هر تفکر و سلیقه مجذوب و معطوف خود میکند و شاید همین ویژگیهای منحصر به فرد اینترنت است که امکان استفاده نابجا و سوء استفاده از آن را برای کاربران خود فراهم میکند.

نوروزی خاطرنشان کرد: تولید چنین مستنداتی با تکیه به ظرفیت های بومی فرهنگی هر منطقه، باعث خواهد شد تبیین آسیب های اجتماعی هر منطقه با توجه به ظرایف و خصوصیات بارز فرهنگی اجتماعی مردم آن جامعه صورت بگیرد و آحاد مردم پذیرش راحت تری نسبت به انجام اقدامات پیشگیرانه از بروز این آسیب ها داشته باشند.

انتهای پیام

به گزارش ایسنا، نمایشگاه طراحی و گرافیک شامل آثار آقای وحید بهروز طراح و گرافیست سلماسی در قالب ۳۵ اثر در زمینه‌های تایپوگرافی، فتومونتاژ و عکسهای سه بعدی به نمایش گذاشته شده است.

همچنین مستند موبایل و دیگر هیچ،  تلاشی در جهت بررسی آسیب های اجتماعی ناشی از استفاده بی رویه از موبایل و شبکه های اجتماعی در بین نوجوانان و جوانان سلماسی است که با تکیه بر ظرافت های خاص بومی این شهرستان و بهره گیری از نظرات کارشناسان و مشاوران حوزه کودک و نوجوان و خانواده شاغل در این شهرستان به کارگردانی و تصویربرداری سجاد ثقفی و تدوینگری وحید بهروز تدوین و تولید شده است.

انتهای پیام

  • سه‌شنبه/ ۱۵ شهریور ۱۴۰۱ / ۱۷:۱۲
  • دسته‌بندی: آذربایجان غربی
  • کد خبر: 1401061512114
  • خبرنگار : 50139