با اجرای سد انحرافی توسط شرکت آب‌منطقه‌ای مازندران صورت گرفت

تامین آب ۹۰ هکتار از اراضی کشاورزی هزارجریب شهرستان نکا

مدیر مشارکت‌های مردمی و طرح‌های زودبازده گفت: آب مورد نیاز ۹۰ هکتار از زمین‌های کشاورزی منطقه محروم بخش هزارجریب نکا با اجرای سد انحرافی سیدخیل-چناربن نکا تأمین شد.

رضا رسولی در جمع خبرنگاران با بیان خبر فوق اظهار کرد: بهره‌برداری از ۵ پروژه شرکت آب‌منطقه‌ای مازندران در قالب طرح‌های زودبازده از برنامه‌های این شرکت در هفته دولت است که سد انحرافی سیدخیل-چناربن نکا به عنوان یکی از این پروژه ها به بهره‌برداری رسید.

وی افزود: این سد انحرافی با اعتبار ۳۵ میلیارد ریال ساخته شده و آب مورد نیاز ۹۰ هکتار از زمین‌های کشاورزی منطقه را تأمین می‌کند.

مدیر مشارکت‌های مردمی و طرح‌های زودبازده شرکت آب‌منطقه‌ای مازندران خاطرنشان کرد: اجرای این طرح یکی از وعده‌های استاندار در سفر روز نخست فروردین سال جاری به منطقه محروم هزارجریب بود که با پیگیری‌های شرکت آب‌منطقه‌ای مازندران اجرا شد و به مرحله بهره‌برداری رسید.

رسولی افزود: بهره‌برداری از سدهای انحرافی زنگی‌رود محمودآباد، سیدخیل نکا، هردآبرود عباس‌آباد و پروژه بهسازی سردهانه‌های زراعی ازاربن سوادکوه نیز در برنامه‌های هفته دولت این شرکت قرار دارد.

وی اضافه کرد: آغاز عملیات اجرایی ۶ پروژه تأمین آب کشاورزی مازندران در قالب طرح‌های زودبازده نیز از برنامه‌های هفته دولت شرکت آب‌منطقه‌ای مازندران است.

انتهای پیام

  • دوشنبه/ ۷ شهریور ۱۴۰۱ / ۰۹:۳۶
  • دسته‌بندی: مازندران
  • کد خبر: 1401060705128
  • خبرنگار : 50199