استاندار عنوان کرد:

کاهش بیکاری در شرق سمنان با تکیه بر تولید و کشاورزی/ کلنگ‌زنی ۸۸۰ واحد مسکونی در شاهرود

استاندار سمنان از برنامه‌ریزی استانداری برای کاهش بیکاری در شرق استان و خصوصا شهرستان شاهرود با تکیه بر تولید و کشاورزی خبر داد.

سیدمحمدرضا هاشمی ۶ شهریور در آیین افتتاح پروژه‌های هفته دولت شاهرود ضمن گرامیداشت هفته‌دولت و یاد و خاطره شهیدان رجایی و باهنر از دولت سیزدهم به عنوان دولت انقلابی نام برد و با بیان اینکه توسعه متوازن در استان در بحث اختصاص اعتبارات و توزیع آن همواره مَد نظر قرار دارد اظهار کرد: عدم‌ توجه به اشتغال و تولید ثروت و خالی از سکنه شدن روستاها یکی از آسیب‌های جدی در حوزه روستایی بوده که با تقویت بومگردی‌ها و ایجاد زمینه اشتغال در روستاها رفع بخشی از این مهم در حال انجام‌ است.

وی با اشاره به پرکاری دولت و رئیس جمهور در یک سال اول عمر دولت سیزدهم بیان کرد: رئیس‌جمهوری طی یک سال گذشته‌ با حضور در استان‌های‌ کشور در جهت رضایتمندی مردم گام‌ برداشتند.

وی از کنترل کووید۱۹ به عنوان یکی از اقدامات شاخص دولت یاد کرد و افزود: با واکسینه کردن مردم در برابر کرونا با اقدامات‌ ارزنده دولت سیزدهم از طریق تامین‌ واکسن، امیدآفرینی درجامعه ایجاد شده و سیر ابتلای این ویروس نزولی است.

استاندار سمنان گفت: بالغ بر ۱۵ هزار میلیارد تومان‌ اعتبار عمرانی و تسهیلات اقتصادی از محل سفر رئیس جمهوری به استان اختصاص یافت که‌ تاکنون ۸۷۷ میلیارد تومان‌ اعتبار عمرانی به صورت نقدی به استان تخصیص داده شده است.

وی ادامه داد: اعتبار بیش از ۹۲ پروژه عمرانی که در هفته دولت سال جاری افتتاح می‌شود، از محل سفر ریاست‌ جمهوری تامین شده است.

هاشمی اضافه کرد: در یک سال گذشته بالغ بر ۷۴ هزار مورد تماس با مرکز سامد گرفته شد که با اعلام  معاونت‌ ارتباطات نهاد ریاست‌جمهوری، استان سمنان‌ در بحث پاسخگویی به مردم پیشرو بوده است.

وی ادامه داد: بالغ بر ۵ میلیارد تومان تسهیلات بلاعوض از محل سفر رئیس‌جمهوری به استان به ۳ هزار و ۶۰۰ نفر از مردم استان پرداخت شد.

کلنگ‌زنی ساخت ۸۸۰ واحد مسکن در شاهرود

استاندار سمنان افزود: به برکت سفر ریاست جمهوری به استان، ۶ هزار و ۵۰۰ فقره وام قرض الحسنه ۱۵ میلیون تومانی به متقاضیان پرداخت و ۴ هزار فقره تسهیلات دیگر نیز در حال حاضر به ۵ بانک عامل معرفی شده است.

هاشمی با بیان اینکه تعداد یک هزار و ۱۸۸ واحد مسکونی در قالب طرح‌ نهضت ملی مسکن در شهرستان شاهرود در حال ساخت است  اظهار کرد: برای تعداد ۸۸۰ واحد مسکن دیگر نیز در سطح شهرستان شاهرود امروز کلنگ‌ عملیات اجرایی آن به زمین‌ زده خواهد شد.

این مقام ارشد اجرایی یادآوری کرد: در مجموع در استان عملیات اجرایی احداث بالغ بر ۳۰۰۰واحد مسکونی آغاز شده است.

وی با اشاره به افزایش گندم تولیدی در استان گفت: با افزایش خرید قیمت تضمینی گندم توسط دولت، تا کنون ۹۴ درصد مطالبات کشاورزان استان در سال جاری پرداخت شده و ۵۸ درصد خرید گندم افزایش یافته است که از اقدامات ارزنده دولت در استان است.

کاهش بیکاری در شاهرود با تکیه بر کشاورزی و تولید

هاشمی افزود: خوشبختانه تاکنون بالغ بر ۶۴هزار تُن از گندم تولیدی کشاورزان استان به ارزش ۷۵۰ میلیارد تومان خریداری شده است.

وی با بیان اینکه در بحث تامین‌ کارگر واحدهای تولیدی و صنعتی استان از نیروهای بومی و انجام مراودات مالی این واحدهای صنعتی در بانک‌های عامل استان اقدامات خوبی در حال انجام است عنوان کرد: تا امروز با اقدامات صورت گرفته در قالب ستاد احیای واحدهای راکد استان، تعداد ۴۷ واحد تولیدی ۱۰۰ درصد راکد استان به چرخه تولید بازگشته است.

استاندار سمنان با اشاره به معضل بیکاری در شرق استان گفت: برای رفع دغدغه اشتغال در شرق استان، قرار است با تقویت واحدهای تولیدی و کشاورزی، بیکاری در این منطقه را کاهش دهیم.

هاشمی با بیان اینکه توسعه متوازن در استان در بحث اختصاص اعتبارات و توزیع آن همواره مَد نظر قرار دارد افزود: عدم‌ توجه به اشتغال و تولید ثروت و خالی از سکنه شدن روستاها یکی از آسیب‌های جدی در حوزه روستایی بوده که با تقویت بومگردی‌ها و ایجاد زمینه اشتغال در روستاها رفع بخشی از این مهم در حال انجام‌ است.

استاندار سمنان خاطرنشان کرد: طی یک سال گذشته ۶۳ درصد اعتبارات روستایی استان در راستای توجه ویژه به روستاها افزایش یافت و ۴۱ روستای فاقد دهیاری در استان دارای دهیاری شده و اعتبار در حوزه عمرانی اقتصادی تزریق شد.

افتتاح ۱۰ پروژه شهری در شاهرود
هاشمی اضافه کرد: در همین راستا طی یکسال گذشته بالغ بر ۱۱۷ مورد سفر به شهرستان ها و ۲۴۰ سفر به روستاهای استان در راستای پیگیری امور و ارتباط چهره به‌ چهره و نزدیک با مردم انجام گرفت.

 استاندار سمنان همچنین با اشاره به افتتاح پروژه های شهری در شاهرود گفت: با افتتاح پروژه کمربند شمال غربی، در تسهیل رفت و آمد نمازگزاران مصلی تاثیر بسزایی خواهد داشت.

وی ادامه داد: ۱۰‌پروژه از پروژه های افتتاحی استان در هفته دولت مربوط به شهرداری شاهرود است که به بهره برداری خواهد رسید.

هاشمی از راه اندازی اتاق مانیتورینگ شهر شاهرود در راستای پایش تصویری و مدیریت شهری بشاهرود خبر داد و از مدیران شهری خواست: بحث زیباسازی و بهسازی مبلمان و فضاسازی شهری توسط شهرداری شاهرود در دستور کار باشد.

انتهای پیام

  • یکشنبه/ ۶ شهریور ۱۴۰۱ / ۱۳:۱۲
  • دسته‌بندی: سمنان
  • کد خبر: 1401060604528
  • خبرنگار :

برچسب‌ها