افتتاح و کلنگ‌زنی پروژه‌هایی به ارزش ۱۱۰۰ میلیارد تومان در شاهرود

معاون استاندار و فرماندار ویژه شاهرود از افتتاح همزمان پروژه‌های هفته دولت در این شهرستان با حضور استاندار سمنان خبر داد.

ابوطالب جلالی ۶ شهریور در آیین افتتاح پروژه های هفته دولت که با حضور استاندار سمنان در حال برگزاری است، با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای دولت، شهیدان رجایی و باهنر اظهار کرد: در هفته دولت سال جاری در شهرستان شاهرود بالغ بر یک هزار و ۱۰۰ میلیارد تومان‌ پروژه عمرانی و اقتصادی افتتاح و عملیات اجرایی آنها آغاز خواهد شد که نسبت به سال گذشته بیش از ۱۰ برابر رشد داشته است.

معاون استاندار سمنان تصریح کرد: به برکت سفر رئیس‌جمهوری به استان، اعتبارات قابل توجهی برای شهرستان شاهرود نیز پیش‌بینی و تخصیص یافت و این‌ مهم ما را در خدمت رسانی بهتر و تسریع در پیشرفت پروژه ها یاری رساند.

وی با اشاره به معضل کم آبی در شرق استان افزود:  تامین آب پایدار یکی از مطالبات به حق مردم شهرستان است که انشالله پیگیری های لازم در این خصوص صورت خواهد گرفت.

فرماندار شاهرود گفت: فرودگاه شاهرود، پروژه عظیم و اثرگذار در شاخص های توسعه شهرستان است که نیاز است با برقراری پرواز های مستمر، پویا و فعال باشد.

وی گفت: در بحث اجرای طرح نهضت ملی مسکن نیز وضعیت شهرستان مطلوب است و دستگاه های متولی امر در حال پیگیری امور هستند.

همچنین حجت الاسلام و المسلمین امینی، امام جمعه شاهرود نیز با اشاره به این سخن امیرالمومنین(ع) که کار هر روز را در همان روز انجام دهید و به روز دیگر موکول نکنید گفت: بنا بر تاکید حضرت امیرالمومنین(ع)، مسئولین علاوه بر خدمت‌ به مردم، نیاز است تا بخشی از وقت زندگی خود را برای ارتباط و مناجات با خدا اختصاص دهند.

وی با تقدیر از خدمات دولت افزود: بازسازی انقلابی، عقلانی و فکورانه در تمامی عرصه ها برای ایجاد تحرک انقلابی، از جمله تاکیدات مقام معظم‌ رهبری به دولت سیزدهم بود.

امام جمعه شاهرود تصریح کرد: عدالت ورزی و کاهش طبقات اقتصادی جامعه از دیگر اولویت های دولت سیزدهم بود که به خوبی در حال اجراست و اجرای طرح‌ مردمی کردن یارانه ها نیز در این راستا شکل گرفت.

امینی با بیان اینکه رئیس جمهور خستگی‌ ناپذیر در راستای پیگیری امور گام بر می‌دارند خاطرنشان کرد: فساد ستیزی نیز توسط دولت در حال اجرا در سطح جامعه است که امری ارزشمند بوده و نیاز است تا در تمامی سطوح نشر پیدا کند.

وی با بیان اینکه اقدامات اقتصادی و عمرانی ما برای تاثیرگذاری بیشتر و بهتر باید دارای پیوست فرهنگی باشد اظهار کرد: حضور در مساجد و بین مردم و ارتباط مستقیم و چهره به چهره با مردم، یکی از مصداق های پیوست فرهنگی در جامعه است.

امینی معتقد است: دولت سیزدهم همچنین‌ در بحث سیاست خارجه نیز با عدم گره زدن اقدامات‌ به تحریم و مذاکرات، به توفیقات‌ مطلوبی دست یافته است.

نماینده ولی فقیه در شهرستان با بیان اینکه سرمایه گذاری برای تامین آب در شهرستان شاهرود از اولویت های اول، اساسی و مهم است، گفت:  در بحث‌ پروژه های کلان ازجمله فرودگاه و اجرای طرح فاضلاب نیاز است تا دولت به صورت جدی ورود کند، چرا که در توان‌بخش خصوصی  نیست.

انتهای پیام

  • یکشنبه/ ۶ شهریور ۱۴۰۱ / ۱۰:۴۴
  • دسته‌بندی: سمنان
  • کد خبر: 1401060604324
  • خبرنگار :