ملزومات زیست انقلابی برای نیل به تمدن بزرگ اسلامی از منظر نماینده ولی فقیه در سمنان

نماینده ولی فقیه در استان و امام ‌جمعه سمنان از توجه به خودسازی، طهارت و پاکیزگی، تقویت پایه‌های اعتقادی و توجه به مسوولیت‌های اجتماعی و... به عنوان ملزومات زیست فردی جوانان انقلابی برای نیل به تمدن بزرگ اسلامی یاد کرد.

حجت الاسلام و المسلمین مرتضی مطیعی، در دوره توانمندسازی دانشجویان فعال فرهنگی، سیاسی، اجتماعی که با عنوان «حلقه‌های میانی؛ طرح حامیم» به همت نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ های این استان به میزبانی دانشگاه سمنان از امروز آغاز شد اظهار کرد:

وی با اشاره به موفقیت‌های شهدا افزود: شهدا افرادی بودند که حرکت را از تغییر و خودشناسی خود آغاز کردند و با برنامه‌ریزی پیش رفتند و از همین رو بود که موفق شدند به عزت ابدی برسند.

نماینده ولی فقیه در استان از طهارت و پاکیزگی به عنوان یکی از عوامل موثر در موفقیت نام برد و تصریح کرد: همه ما، جدای از لزوم برنامه‌ریزی باید همچنان که خداوند در آیات وحی فرموده خود را طاهر و پاکیزه کنیم تا نه تنها دنیا که آخرت خود را نیز بسازیم.

وی به اهمیت تمرکز بر روی اعتقادات به عنوان یک ضرورت یاد کرد و گفت: طلاب مبلغ وقتی از حضرت آیت‌الله بهجت برای اعزام به کار تبلیغی، راهنمایی خواستند معظم‌له فرمودند که بر روی اعتقادات کار کنید.

حجت‌الاسلام و المسلمین مطیعی با اشاره به اهمیت تقویت شناخت از اعتقادات افزود: در اهمیت این موضوع همین بس که اگر اساس اعتقادات در فردی سست باشد با اندک شبهه‌ای ممکن است از مسیر خارج و به بیراهه برود.

امام ‌جمعه سمنان ادامه داد: اگر پایه های اعتقادی محکم نباشد ممکن است که افراد در شرایط سخت نه تنها منحرف که به مخالف هم تبدیل شوند.
وی بر الگوگیری از شهدا تاکید و خاطرنشان کرد: شهدایی همچون مجید شهریاری و یا احمدی روشن افرادای بودند که پایه های اعتقادی قوی داشتند و از همین رو همه تلاش آنها بر رضایت الهی و کار برای خدا و مردم متمرکز بود.

نماینده ولی فقیه در استان اضافه کرد: مانایی و ماندگاری آن دسته از کارها که با هدف رضایت الهی انجام می‌شود، ابدی و تا قیام قیامت است.

وی با بیان اینکه همه ما به عنوان یک مسلمان جدای از وظایف فردی، وظایف اجتماعی نیز داریم گفت: رهبری معظم انقلاب در بیانیه گام دوم بر فعالیت های اجتماعی به عنوان یک ضرورت تاکید و از جوانان انقلابی می‌خواهد که به درد اجتماع بخورند.

مطیعی بر لزوم تقویت مسوولیت‌پذیری در بین نسل جوان و دانشجو تاکید کرد و گفت: باید در گام اول به خودسازی و پاکیزگی توجه کنیم و بعد پایه های اعتقادی را در خود تقویت کنیم و بعد به مسوولیت های اجتماعی خود همت کنیم. بی شک در چنین فرآیندی است که می‌توانیم شانه‌های خود را در زیر بار مسوولیت قرار داده و در جهت جامعه سازی و تمدن‌سازی مدنظر رهبری معظم انقلاب حرکت کنیم.

انتهای پیام

  • شنبه/ ۵ شهریور ۱۴۰۱ / ۱۵:۵۱
  • دسته‌بندی: سمنان
  • کد خبر: 1401060503815
  • خبرنگار : 50233