شروع و بهره‌برداری از پروژه‌های آب و فاضلاب در کازرون و لارستان

همزمان با هفته دولت، عملیات اجرایی و بهره‌برداری شماری از پروژه‌های آبرسانی روستایی در شهرستان لارستان و پروژه جمع آوری و تصفیه فاضلاب در شهرستان‌ کازرون با حضور مسئولان ملی و محلی، آغاز شد.

همزمان با هفته دولت، عملیات اجرایی پروژه آبرسانی به شماری از روستاهای شهرستان لارستان و همچنین بهره برداری از سیستم جمع آوری و تصفیه فاضلاب شهر کازرون، با حضور مسئولان ملی و محلی، آغاز شد.

صبح شنبه ۵ شهریور و در چهارمین روز از هفته دولت، بهره‌برداری از پروژه جمع آوری، انتقال و تصفیه فاضلاب شهر کازرون با حضور محمدعلی زلفی گل، وزیر علوم، تحقیقات و فناوری و استاندار فارس و مدیرعامل شرکت آبفای استان و فرماندار شهرستان کازرون آغاز شد.

این پروژه با اعتباری بالغ بر ۳۲۲۰ میلیارد ریال، با هدف جمع‌آوری فاضلاب خانگی شهروندان ساکن شهر کازرون و تصفیه فاضلاب و تامین پساب قابل استفاده در زمینه صنعت و کشاورزی، اجرایی و آماده بهره برداری شده است.

به گفته مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان فارس این طرح شامل ۲۳۰ کیلومتر خط جمع آوری و ۵۹ کیلومتر خطوط انتقال بوده و تاکنون ۳۷۰۵ فقره انشعاب فاضلاب به این سیستم متصل شده است.

علی‌جان صادق‌پور گفت: تصفیه خانه ی فاضلاب شهر کازرون نیز در دو مدول هر یک با  ظرفیت تصفیه ۱۷ هزار و ۱۰۰ متر مکعب در شبانه روز با به کارگیری فرآیند تصفیه DPMC، در زمینی به مساحت ۴۵ هکتار طراحی شده که بخش سویل و الکترومکانیکال مدول اول آن همراه  با شبکه جمع آوری و خطوط انتقال با صرف اعتباری به ارزش ۳۲۲۰ میلیارد ریال اجرا و کامل شده است.

مدیرعامل آبفای فارس با بیان اینکه این پروژه زیست محیطی قرار است امروز با حضور معاون اقتصادی رئیس جمهوری افتتاح شود، گفت: این شبکه قرار است که خدمات جمع آوری و تصفیه و دفع بهداشتی فاضلاب را به ۱۰۳ هزار شهروند کازرونی ارائه دهد.

او این طرح را نقطه عطفی در توسعه اقتصادی و ارتقاء بهداشت عمومی کازرون دانست و گفت: تکمیل و افتتاح این طرح بزرگ در دولت مردمی "ایران قوی" و ایام گرامیداشت شهدای دولت، خود مبین عزم جزم دولتمردان در ارائه خدمات شایسته و مطلوب به هموطنان عزیز و گام های بلند در مسیر اعتلا و بالندگی ایران اسلامی است. 

صادق‌پور با اشاره به اینکه پساب فاضلاب این تصفیه خانه می تواند در بخش‌های صنعت و کشاورزی مورد استفاده قرار گیرد و باعث توسعه ی اقتصادی شهرستان کازرون شود، گفت: فاضلاب شهری پس از انتقال به تصفیه خانه و انجام مراحل تصفیه فیزیکی، بیولوژیکی و شیمیایی، تبدیل به پساب مورد تایید برای استفاده در بخش‌های صنعت و کشاورزی می‌شود.

آبرسانی به روستای علی آباد لارستان

به گزارش ایسنا، در این روز همچنین عملیات اجرایی پروژه آبرسانی به روستای "علی آباد" شهرستان لارستان آغاز شد.

این پروژه که با حضور داریوش دهقان معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان لارستان، سید عبدالمهدی میرپور مدیر امور آبفا این شهرستان و جمعی از دیگر مسئولین محلی، افتتاح شد؛ شامل حفر و تجهیز یک حلقه چاه با اعتباری بالغ بر ۱۰ میلیارد ریال، اجرایی شده است.

با بهره‌برداری از این پروژه، امکان تامین آب شرب بهداشتی مورد نیاز ۱۸۰۰ نفر از ساکنان روستای علی آباد لارستان فراهم شده است.

اصلاح شبکه آب ۲ روستای لارستان 

یکی دیگر از پروژه‌های افتتاح شده، طرح اصلاح و بازسازی شبکه های آبرسانی روستاهای "زاهدمحمود و احمدآباد" بخش مرکزی شهرستان لارستان بود.

این پروژه شامل ترمیم، تعویض و بازسازی ۴۳۰۰ متر از شبکه آبرسانی با استفاده از لوله های پلی اتیلن در اقطار ۶۳، ۹۰، ۷۵ و ۱۱۰ میلیمتر بوده که با صرف اعتباری بالغ بر ۱۱ میلیارد ریال اجرا شده است و با بهره برداری از آن ۴۷۰ ساکن روستاهای زاهدمحمود و احمدآباد، از آب شرب بهداشتی بهره‌مند شدند.

انتهای پیام

  • شنبه/ ۵ شهریور ۱۴۰۱ / ۱۱:۴۲
  • دسته‌بندی: فارس
  • کد خبر: 1401060503440
  • خبرنگار :