عربستان در دوره بن سلمان به کشور پلیسی تبدیل شده است

یک مرکز پژوهشی اعلام کرد که عربستان در دوره محمد بن سلمان به دلیل ممنوعیت آزادی بیان و هرگونه مخالفت مسالمت آمیز از سوی شهروندانش، به یک کشور پلیسی تبدیل شده است.

به گزارش ایسنا، به نقل از سایت سعودی لیکس، مرکز پژوهشی کویینسی در مقاله تحلیلی اعلام کرد: همواره نظام عربستان یک نظام مستبد بوده است اما در سال‌های اخیر بیش از هر زمان دیگری به یک کشور پلیسی تبدیل شده است. مقامات عربستان حرف زدن را جرم می‌دانند و با مخالفان مثل "تروریست‌ها" برخورد می‌کنند و هیچ گونه انتقاد یا واکنشی را نمی‌پذیرند.

در این مقاله آمده است: کمپین سرکوبگرانه محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان ادامه دارد. وی هزاران شهروند از تمام بخش‌های جامعه را بازداشت کرده است. برخی به دلایل واهی بازداشت می‌شوند. دفتر پادشاهی عربستان از طریق ارتش سایبری خود حملاتی را در اینترنت به راه انداخته و هر فردی را که از سیاست این کشور انتقاد کند تحت پیگرد قرار می‌دهد. همچنین از طریق مگس‌های اینترنتی هر فردی را که از مسیر دولت خارج شود شناسایی کرده و او را خائن محسوب می‌کنند. تعداد اعدام‌ها به ویژه اعدام دسته جمعی ده‌ها زندانی بعد از محاکمه‌های صوری افزایش یافته است. عربستان یک شریک امنیتی مورداعتماد نیست. رفتار نظام بن سلمان هر روز ظالمانه‌تر می‌شود. عربستان مجازات‌های بیرحمانه‌ای را علیه حتی مخالفان میانه رو اجرا می‌کند که از جمله آن حکم سلمی الشهاب است.

در ادامه این مقاله آمده است: آمریکا ادعا کرد جو بایدن، رئیس جمهور این کشور از محمد بن سلمان تعهد گرفته که با مخالفان در آینده بدرفتاری نکند اما حکم علیه سلمی الشهاب ثابت کرد که این اتهامات دروغ است. محکوم کردن یک زن بی گناه به چند دهه حبس تنها به دلیل استفاده از شبکه‌های ارتباط اجتماعی سرکوب وحشیانه دولت عربستان علیه مردمش را ثابت می‌کند. این حکم ظالمانه علیه الشهاب دروغ اصلاح گر بودن بن سلمان را برملا می‌کند. سلمی الشهاب تنها قربانی این نظام استبدادی نیست. سلمان العوده هنوز از پنج سال پیش به دلیل توئیتی درباره تمایلش به آشتی با قطر هنوز در زندان است. بایدن باید بر دولت عربستان فشار بیاورد تا اتهامات سلمی الشهاب را لغو کرده و اجازه بازگشت او به انگلیس را بدهد.

انتهای پیام

  • سه‌شنبه/ ۱ شهریور ۱۴۰۱ / ۱۲:۵۳
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 1401060100470
  • خبرنگار : 71516