استاندار سمنان عنوان کرد:

عزل مدیران در صورت برگشت اعتبارات/ افتتاح ۶۰۰ پروژه سمنان در هفته دولت

استاندار سمنان با اشاره به تخصیص اعتبارات زیادی به دستگاه های اجرایی این استان در سفر رئیس‌جمهور به استان به مدیران دستگاه‌های اجرایی هشدار داد: مدیران دستگاه‌هایی که به هر دلیل این اعتبارات را جذب نکنند، تغییر خواهند کرد.

سیدمحمدرضا هاشمی ۳۱ مرداد در آستانه هفته دولت در نشست خبری با اصحاب رسانه استان اظهار کرد: خوشبختانه بخش عمده اعتبارات سفر به صورت نقدی به استان تخصیص یافته و مدیران باید این اعتبارات را برای پروژه‌های مرتبط هزینه کنند.

وی با بیان اینکه نباید یک ریال از این اعتبارات نقدی برگشت بخورد افزود: خوشبختانه تاکنون حدود ۱۸ دستگاه از ۲۹ دستگاه اجرایی استان ۱۰۰درصد این اعتبارات را جذب کردند. همچنین پنج-شش دستگاه نیز بیش از ۷۵ درصد این اعتبارات را جذب کردند.

این مقام ارشد استانی با بیان اینکه دو دستگاه اجرایی نیز تاکنون کمتر از ۵۰ درصد اعتبارات را جذب کردند ادامه داد: برگشت حتی یک ریال از این اعتبارات نقدی قابل پذیرش نیست و مدیری که عملکرد مناسبی در این بخش نداشته باشد، همزمان با برگشت احتمالی اعتبار، از مسوولیتش برکنار خواهد شد.

وی با بیان اینکه مدیران تا پایان سال مالی فرصت دارزند ۱۰۰درصد این اعتبارات را جذب کنند اضافه کرد: اعتبارات تخصیصی سفر رئیس جمهور بالغ بر ۸۷۷ میلیارد و ۵۳۶ میلیون تومان بوده که تاکنون ۷۴۱ میلیارد و ۹۴۱ میلیون آن که معادل ۸۴.۵۵درصد اعتبارات است، جذب و عمدتا هزینه شده است.  

هاشمی با بیان اینکه ۲۴ دستگاه اجرایی استان در سفر رئیس جمهور مصوبه داشتند عنوان کرد: قرار است که در مرحله دوم سفر نیز اعتباری بیش از ۴۵۰ میلیارد تومان به پروژه های استان تخصیص می یابد.

بهره‌برداری از ۶۰۰ پروژه استان در هفته دولت

استاندار سمنان با بیان اینکه تعدادی از پروژه های سفر در هفته دولت افتتاح می‌شوند گفت: همزمان با هفته دولت ۵۶۴ پروژه عمرانی با اعتباری افزون بر یک هزار و ۵۰۱ میلیارد تومان افتتاح و به بهره برداری می‌رسد.

وی همچنین از افتتاح ۳۶ پروژه اقتصادی و سرمایه گذاری استان در هفته دولت خبر داد و افزود: برای این پروژه ها که ۴۴۴ فرصت شغلی در استان ایجاد می‌کنند، نیز ۵۰۵ میلیارد تومان اعتبار هزینه شده است.

هاشمی تصریح کرد: در مجموع ۶۰۰ پروژه عمرانی و سرمایه گذاری با اعتبار دو هزار و هفت میلیارد تومان در سطح استان افتتاح می‌شود.

کلنگ‌زنی  ۸۸ پروژه جدید در استان

استاندار سمنان همچنین از برنامه‌ریزی برای آغاز عملیات اجرایی و کلنگ‌زنی ۸۷پروژه در استان با اعتباری بیش از یک هزار و ۵۱۷ میلیارد تومانی خبر داد و گفت: تعداد پروژه های هفته دولت این استان در مقایسه با هفته دولت سال قبل، چه در بخش پروژه های آماده افتتاح و چه در بخش کلنگ‌زنی‌ها با افزایش روبرو بوده است.

وی ادامه داد: سال قبل ۲۸۴ پروژه عمرانی با اعتباری ۴۸۸میلیارد تومانی در استان افتتاح شده که این رقم امسال به ۵۶۴ پروژه با اعتباری یک هزار و ۵۰۱ میلیارد تومانی رسیده است. همچنین سال گذشته ۸۴ پروژه استان با اعتباری ۴۰۵ میلیارد تومانی کلنگ زنی شد که این رقم در هفته دولت امسال به ۸۷ پروژه با اعتباری یک هزار و ۵۱۷ میلیارد تومانی رسیده است.

هاشمی از برنامه ریزی برای سفر چند تن از وزرا و اعضای کابینه به استان خبر داد و گفت: همچنین در هفته دولت استاندار و مسوولان استان به شهرستان‌ها نیز سفر خواهند کرد.

وی همچنین به تلاش های مسوولان استان برای احیا واحدهای راکد و تعطیل استان خبر داد و تصریح کرد: در بدو ورود ما به استان ۱۴۸ واحد از یک هزار و ۷۲۰ واحد صنعتی و تولیدی استان به طور ۱۰۰درصد تعطیل شده بودند که تلاش ما بر این بود که حتی یک مورد به این واحدهای تعطیل افزوده نشود.

استاندار سمنان از بازگشت ۴۶ واحد تعطیل استان به چرخه تولید خبر داد و گفت: عمده این واحدها به چهار دلیل: نبود مواد اولیه، فقدان نقدینگی، سومدیریت و یا بدهکاری بانکی تعطیل شده بودند.
وی با اشاره به فعال سازی این ۴۶ واحد راکد ادامه داد: با فعال سازی این واحدها بیش از ۱۳۰۰ نیروی کار به اشتغال خود بازگشتند.

این مدیر استانی به سهم شهرستان های استان از واحدهای فعال شده پرداخت و گفت: ۱۸ واحد راکد در شهرستان گرمسار، ۱۳ واحد شهرستان سمنان، هفت واحد صنعتی در شاهرود، ۶ واحد تولیدی شهرستان دامغان، سه واحد در شهرستان مهدیشهر و در شهرستان های آرادان و سرخه نیز هر کدام یک واحد تعطیل طی یک سال گذشته فعال و به چرخه تولید بازگشتند.
استاندار سمنان تاکید کرد: ما تلاش خود را در استان به کار خواهیم گرفت تا با ایجاد یک فضای مطلوب، سرمایه گذاران و تولیدکنندگان دغدغه ای جز اشتغال و تولید نداشته باشد.
ادامه روند نزولی نرخ بیکاری در استان

عالی‌ترین مقام اجرایی دولت در استان از تداوم روند نزولی نرخ بیکاری در استان سمنان خبر داد و اظهار کرد: خوشبختانه استان سمنان از نظر شاخص بیکاری از وضعیت بسیار خوبی برخوردار است و استان سمنان هم اکنون با ۶.۱ درصد کمترین نرخ بیکاری کشور را به خود اختصاص داده است.

وی افزود: نرخ بیکاری استان در سال ۹۷، حدود ۷.۱ درصد در سال ۹۸، نیز ۸.۷، در سال ۹۹ هم ۸.۱، در سال ۱۴۰۰ نیز ۸.۵ و در سه ماهه اول امسال این شاخص به ۶.۱ درصد رسیده است.

هاشمی در پاسخ به پرسشی در خصوص مصوبه طرح قطب دامپروری مهدیشهر نیز گفت: این پروژه از مصوبات سفر رئیس جمهوری است و به صورت جدی در حال پیگیری است.

وی با بیان اینکه مطالعات این طرح از سوی جهاددانشگاهی استان در حال انجام است افزود: این طرح در چند فاز اجرایی خواهد شد.

استاندار سمنان خاطرنشان کرد: هیچ کدام از پروژه های سفر تحت هیچ شرایطی جابجا نخواهد شد و امکان جابجایی محل اجرای یک مصوبه از شهرستانی به شهرستان دیگر وجود ندارد.

عالی‌ترین مقام اجرایی دولت در استان همچنین در پاسخ به پرسشی در ارتباط با تلفات یوز ایرانی در برخی محورهای استان گفت: این مسیر باید در گذشته فنس‌کشی می‌شد که به دلایل مختلفی همه مسیر فنس کشی نشده است.

وی با اشاره به اهمیت حیات وحش منطقه و خصوصا یوزپلنگ آسیایی بر لزوم تکمیل پروژه و فنس کشی مسیر تاکید کرد و گفت: متاسفانه به دلیل عبور این محور پرتردد از یک زیستگاه، همواره شاهد بودیم که گاه برخی از حیات وحش و از جمله یوزپلنگ آسیایی در تصادفات جاده ای تلف می شوند.
وی افزود: بعد از تلف شدن یوز اخیر با مدیرکل محیط زیست استان رایزنی و بر لزوم چاره جویی برای حفاظت بهتر از حیات وحش استان تاکید کرده است.
انتهای پیام

  • دوشنبه/ ۳۱ مرداد ۱۴۰۱ / ۱۵:۴۹
  • دسته‌بندی: سمنان
  • کد خبر: 1401053122869
  • خبرنگار : 50233

برچسب‌ها