در گفت‌وگو با ایسنا مطرح شد

شرکت‌های خدمات پس از فروش رتبه‌بندی می‌شوند

مدیرکل دفتر خدمات کسب و کار وزارت صنعت، معدن و تجارت (صمت) از رتبه‌بندی شرکت‌های خدمات پس از فروش در آینده نزدیک خبر داد و گفت که فاز اول طرح هوشمندسازی و استانداردسازی در حوزه خدمات پس از فروش تا دو ماه آینده اجرا خواهد شد.

امیرحسین اسدی در گفت‌وگو با ایسنا، از آغاز استانداردسازی و نظام‌مند کردن در حوزه خدمات پس از فروش خبر داد و گفت: قرار است شرکت‌های ارائه دهنده خدمات پس از فروش، مبتنی بر استاندارد، ارزشیابی و تا آخر سال با گرید مشخص شوند.

وی همچنین از برنامه‌ریزی برای راه‌اندازی یک سامانه خبر داد که در آن با اجرای یک سیتم واحد کدگذاری، هر محصول تولید در کشور یک کد داشته باشد که وارد سامانه کند و مردم هم اگر از خدمات محصول ناراضی بودند، به راحتی بتوانند اعلام کنند. این سامانه تا دو ماه دیگر راه‌اندازی می‌شود.

اسدی با بیان اینکه نظام واحد خدمات پس از فروش در کشور در حال راه اندازی است، اظهار کرد: در آینده نزدیک اگر مشتری از یک محصول ناراضی باشد و کد آن را وارد کند، سایر افراد با مشاهده آن می‌توانند شرکت خدمات پس از فروش خود را عوض کنند. این موضوع خیلی جدید است و فعلا در حال نوشتن آیین نامه‌ها هستیم. اما احتمالاً فاز اول طرح تا دو ماه آینده اجرا خواهد شد تا نظام هوشمند خدمات پس از فروش در کشور شکل بگیرد.

این مقام مسئول در پاسخ به سوالی درباره شرکت‌های خدمات پس از فروش غیرمجاز نیز گفت: با مجوز دهی و رتبه بندی شرکت‌های خدمات پس از فروش، شرکت‌های بدون مجوز ناخودآگاه در رده‌های پایین قرار می‌گیرند و وقتی مردم بتوانند با یک QR کد ببینند که شرکت مجوز ندارد، همانجا از خرید صرفه نظر می‌کند.

به گفته وی این طرح تا پایان سال به طور کامل اجرا خواهد شد.

انتهای پیام

  • دوشنبه/ ۳۱ مرداد ۱۴۰۱ / ۱۳:۰۷
  • دسته‌بندی: تولید و تجارت
  • کد خبر: 1401053122666
  • خبرنگار : 71623

برچسب‌ها