به گزارش ایسنا، به نقل از پیای مدیا، حدود ۱۹۰۰ تن از کارکنان این بندر کانتینری در فلیکستو به دلیل مسائل مربوط به پرداخت دستمزد اعتصاب خواهند کرد؛ اقدامی که از سال ۱۹۸۹ اولین اعتصاب محسوب میشود و جدیدترین اقدام صنعتی است که به تعداد فزایندهای از بخشهای اقتصاد ضربه میزند.
پس از یک رایگیری که طی آن افراد بیشتری به نفع اعتصاب رای دادند، کارکنان این بندر کانتینری از جمله رانندگان جرثقیل، گردانندگان ماشینها و کارگران بارانداز دست به این اقدام میزنند.
اتحادیه این کارگران اعلام کرد که این توقف تاثیر بزرگی بر این بندر خواهد داشت؛ بندری که در سال حدود چهار میلیون کانتینر را از ۲۰۰۰ کشتی جابجا میکند.
اما یک منبع در این بندر ضمن طرح این ادعا که در حال حاضر زنجیره تامین به اختلال پیش آمده پس از همهگیری کرونا عادت کرده است، گفت: «این اعتصابات یک دردسر و ناراحتی ایجاد میکند نه یک فاجعه.»
شارون گراهام، دبیرکل اتحادیه کارگری انگلیس گفت: «بندر فلیکستو بسیار پرسود است. آخرین دادهها نشان میدهد که در سال ۲۰۲۰ این بندر ۶۱ میلیون پوند سود کسب کرد. شرکت مادر آن تحت عنوان "CK Hutchison Holding Ltd" بسیار ثروتمند است و در همان سال، ۹۹ میلیون پوند به سهامدارانش داد.»
وی افزود: بنابراین آنها میتوانند برای کارگران فلیکستو افزایش حقوق مناسبی در نظر بگیرند. مشخص است که هر دو شرکت به جای پرداخت دستمزد مناسب به کارگران خود، ارائه سودهای چند میلیون پوندی را در اولویت قرار دادهاند.
اما این درحالیست که بندر فلیکستو در بیانیهای اعلام کرد: «این شرکت از اینکه اتحادیه کارگری اقدامی برای لغو این اعتصاب اتخاذ نکرده و سراغ گفتوگوهای سازنده جهت یافتن راهکاری نرفته، ناراحت است. ما آگاهیم که این دوران سختی است اما در چنین شرایط اقتصاد ضعیفی، ما معتقدیم که پیشنهاد این شرکت – به ارزش بیش از هشت درصد به طور متوسط در سال جاری و نزدیک به ۱۰ درصد برای کارگران کمدستمزد – منصفانه است.»
فلیکستو حدود نیمی از محمولههای کانتینری را که وارد انگلیس میشود، مدیریت و جابجا میکند و این اعتصاب بدان معناست که این کشتیها باید به بنادر دیگر در انگلیس یا اروپا هدایت شوند.
انتهای پیام